3 september 2010

Lyckan kommer, lyckan går...

Den lycka som jag kände när min lille kisse kom hem, igår natt, den sitter i! Jag har sovit så gott med lille Cesare som en halsduk runt min hals.

Nu återgår livet i alla fall till att omfatta andra saker också...så i helgen blir det skogen och lite svampplockning.

Idag, efter jobbet, ska vi försöka påverka det  samhälle vi lever i...Vi ska iväg och rösta! Varje röst är viktig och jag hoppas att alla tar sitt ansvar och röstar!!

"Av det hjärtat är fullt, pratar munnen" fast jag skriver hellre och visar bilder. Så idag får ni se ett bildspel om lille Cesars första månader. Det ligger både ovanför och nedanför detta inlägg! Ha en fin fredag alla!

28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Hoppas han stannar hemma nu. Här är kallt idag. Ha en bra fredag. Kramar

Petra sa...

God Morgon!
Kan tro att du sover gott nu när Cesar är hemma :)
Kram

biggan sa...

godmorgon. ja visst är det härligt att han är hemma. svamp. så mysigt, det hinns inte med just nu här. klart vi ska rösta. det ska vi göra i nästa vecka. ska kika på bildspelet om en stund, ha en fin dag, mulet och kallt här i dag med, kram biggan

Stattinskan sa...

Ja, det är förunderligt hur man fäster sig vid de små pälsklädda :-)

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Så söt Cesare är.Man fäster sig vid sina husdjur.Jag är så glad att Cesare kom hem igen till dej.Ha en bra fredag! Kram!

biggan sa...

härlig låt till en söt kisse. hihi. kram biggan

Ellis sa...

Härligtatt ni har myst inatt, hoppas du får en fin dag!
Här är det lite mulet, men inget regn i alla fall!
Ha en fin fredag!
Kramar

Rolf sa...

God morgon.Fin film och låt till cesar filmen.fin kisse du har go d och mjuk ser han ut med att vara.du får ha en skön helg.kram

Camilla sa...

Gud så söt han var...är!
God morgon!

charlotte sa...

godmorgon.
gullig han är. kram

Mita sa...

En mysig kisse din Cesare,full i bus precis som det ska vara.
Kan tänka mig att det kändes tryggt att ha honom nära i natt,
Ha en fin,fin dag nu vännen,
Kramizar!

Anniepie sa...

Härligt att han har kommit hem nu! :D Jo, jag ska absolute rösta! :) ha en bra dag. Kram!

Augusta sa...

Cesar är en jättefin katt :)

Är det en ny turkien resa på gång?

Jag trodde du nyligen kommit hem från Turkiet? Ni måste verkligen älska det landet :)

Svampplockning låter mysigt.

Kram

Kiza sa...

Är det Cesare när han var bebis. Hjärtegryn!!!<3
Önskar dig en go fredag o ett bra val... Kram från mig //AM

Gunilla sa...

Åhh, vad roligt att höra! förstår ni varit oroliga, men dom kan ju ta sig sina turer dom där katterna !!

ha en skön helg!

eva sa...

Va fin han e cesare och va mysigt med en svampdag i skogen:)
kramiz

malin sa...

$v jah precis df jag tvekar lite för jag är inte så nätt i kroppen :/

Frogprincess sa...

Jisses, din rubrik skrämde mig lite. Jag feltolkade den...
Jovisst ska man går och rösta. Vet ej om jag tar det i veckan som kommer eller jag väntar till "den rätta dagen". Jag vet ju ändå vad jag ska lägga i mina kuvert.

Mia systeryster sa...

Nämen vilken gosplutt han var;) Kan tänka mig du sovit gott !Kram

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,nyss hemkommen från norrland,efter en skön vecka,,hade minusgrader 2 mornar,vitt och fint på backen..
Ja det fanns några torn med kamin,,detta var nog det finaste.
Såg att Cesare varit ute på äventyr,,skönt att du har honom hemma igen..Haé Kram.

Ninja sa...

Han ser verkligen nöjd ut med att vara hemma.....sååå du surfar också på nätet?

Renée sa...

Hoppas han stannar hemma i fortsättningen nu!!!

Aurora sa...

Gott. Även vi har blivit med katt. Förstår din oro. Kram

Tina sa...

Väldigt skönt att Cecare är hemma!
Ha en härlig helg i svampskogen. Hoppas skörden bli stor :)
Oscar fyller år på söndag så här ska vi ha kalas. =) kramizar

Smörblomma sa...

Men herregud så glad jag blir att läsa att han är hemma igen! Det är en sådan himla vånda när djuren är borta och inte kan de ju meddela sig hem heller ;)

Skickar massor av kramar till er båda <3

diana sa...

Jättfint bildspel :)

Kina sa...

Åhhh vad glad jag blir när jag ser att din kära Cesare är hemma igen. Kan tänka mig ångesten du kände när han var borta, hua. Ha en bra fredagkväll!
Kram Kina

Mi sa...

Han är såå söt.
Ja att rösta är viktigt och jag tänker också rösta tidigare så det är gjort. Kramar!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...