20 september 2010

Många trötta själar denna dag...

Här blev det senare än jag räknat med igår, men jag var ju tvungen att se första prognosen innan sänggåendet.

En sväng till skogen blev det allt igår också, på bekostnad av ett av mina "måsten"...Tog alltså skogen före städning denna helg...Den där städningen går ju inte ifrån mig!


Fick syn på något väldigt märkligt...det ser ut som någon slags ägg...

Två grupper, blåa och rosa...kanske tjej- och pojkägg...hihihi...Men frågan är vad är det för djur som har dessa ägg? Jag har aldrig sett något liknade. De var helt mjuka...

22 kommentarer:

biggan sa...

så konstigt, har aldrig sett nåt sånt, inte en aning om, vad det är för något, kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Lite segt här med, men inte för att jag kollade på valet.

Kram

Sand mellan tårna sa...

Segt här oxå...höll mig uppe till 00.20 sen gick det inte längre.
God morgon vännen!

biggan sa...

hihi, näe vi tycker ju olika alla, men roligt att sätta ut än då. alltid någon som reagerar hihi kramar biggan

rolf sa...

Godmorgon.idag ska jag på jobbinterljuv,därför jag är uppe tidigt idag.börjat lessna lite på blogga.men lova hälsa på er ibland,Ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Trött här med. Men somnade ifrån vakan. Tur det är ledigt idag. Kram

eva sa...

Konstigt ser ju ut som utväxter på trädet!
De va en spännande kväll framför tv och kul att lyssna på rektionerna från de olika politikerna.
kramiz

Yvonne :-) sa...

Konstiga utväxter...Tack för att du önskar oss lycka till!
Kram!

Tigris Predikantan sa...

Ja, inte riktigt hela såg jag men tillräckligt!

Anniepie sa...

Jaa, jag har shoppat loss så nu behöver jag inte köpa fler skor på ett tag i alla fall! ;) tack..Nää, sånnadär har jag adrig stött på heller! :P Hoppas att du har en bra måndag. :)kramar!

Camilla sa...

Själv var jag så trött så jag lade mig klockar 21.
Hihi...vilka roliga grejer du hittade.
Ha en toppen måndag!
Kram!

Frogprincess sa...

Klokt att ta den friska luften i stället för att gå inne och städa :-)
Någon hjälp av Cesare verkade du inte fått i dag...?
Svar: man borde ju orka att sätta sig in lite mer under en begränsad period vart fjärde år men jag tillhör tyvärr de där lata som lyssnar ytligt på vad tidningarna och personer i min närhet säger och röstar sen efter det... Det är ju egentligen så viktigt med politik, men ack så tråkigt...
Man hoppas ju alltid att man gör det rätta.

Mita sa...

Ja städningen försvinner inte iväg av sig själv,så du gjorde rätt som gick ut i skogen. Mycket skönare,*ler*
Kramiz!

Svorskan sa...

Sånt kan jag inget om.. Konstigt.

Anonym sa...

Har du hittat ett vårtträd??
Ja, natten var lång. Försenat flyg och alldeles för lite sömn, men vad är det mot SD?? Kram

Ellis sa...

Här skiner solen och vi har varit p friluftsdag, det var trevligt! Sedan varit på andra skolan och efter det kom jag hem med huvudvärk!
Ha en fin kväll!
Kram

Ninja sa...

Ha, ha dammråttorma är nog kvar ...men kanske inte svampen...klokt val :)

Kina sa...

Vilka mysko grejer! Är det någon slags trädsvamp? Hoppas du haft en bra dag!
Kram Kina

Karpstryparn sa...

Svar: Varsegod. Recenserade ikvället valet 2010.

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

Haha nää Australien är väl inte direkt en plats för mig med. Men ska inte förneka att jag ändå skulle vilja åka dit! Men då blir det till att kolla toalettsitsen och skorna varje gång. ;)

Härligt med massa svamp! Hade jag varit uppe hos mormor och morfar hade jag gärna gått och plockat svamp. :)
Kramiz

MICKAN sa...

Du kanske hittar svar på din fråga här: http://www.skogssverige.se/fragaom/

MICKAN sa...

Det är riktigt häftigt!!! Spännande och roligt att hitta sånt när man är ute :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...