1 september 2010

Cesare har inte kommit hem!

Min lille Cesare har inte kommit hem! Igår letade vi i alla bostadsområden här omkring och vi har satt upp kort och lappar.

En granne tror att han såg honom på måndagen, men då hade Cesare säkert kommit hem. Cesare är ju en mycket hemälskande kisse.

Häxan var också en mycket älskad kisse. Han dog för 9 år sedan. Jo, du läste rätt, Häxan var en han! Vi såg lite fel från början därav namnet, som han faktiskt fick behålla när vi upptäckte misstaget.
Häxan var en underbar kisse, som precis som katten Gustaf, älskade lasagne. Tyvärr blev han bara 2,5 år. Han blev påkörd och svårt lemlästad men tog sig hem...efter 2 veckor. Det var fruktansvärt! Bland det värsta jag har upplevt. Han var så svårt skadad, med kallbrand i de avslitna benen att han fick somna in den dagen.

Så den rädsla och oro jag känner nu går inte att beskriva...

27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Hoppas ni hittar han levande. Dotters katt var borta i 3 mån. Kom sen hem välbehållen. Han går inte långt nu längre. Har varit hemmakatt i flera år nu. Kram

Anonym sa...

Gomorron.
Hoppas han kommer hem och att han mår bra. Håller tummar och tår.

biggan sa...

godmorgon, klart du är orolig. men jag hoppas han kommer hem endera dagen. det behöver inte betyda att det hänt något, kram biggan

MICKAN sa...

Usch vad jobbigt. Hoppas han dyker upp snart.

Camilla sa...

Förstå din oro!
Hoppas verkligen att han dyker upp idag.
Kram på dig!

eva sa...

Vad hemskt och hoppas verkligen att Cesare kommer hem helt oskadd och bara är utr på en liten utflykt.
kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn!!! Hoppas att han snart kommer hem.Förstår din oro! Många koder har jag lärt mig genom fel jag gjort.Kram!

rolf sa...

God morgon.Är cesar ute på rymen.håller tummarna att han kommer hem snart.han är i skogen och lufsa.ha en skön dag.kram

Mita sa...

Jag sitter här med tårar i ögonen,så ledsen för din skull.
Men hoppet finns ju kvar, katter kan ju strosa omkring ett bra tag på jakt efter nånting spännande.
Men han är kastrerad sa du och väldigt hemkär, ja herregud önskar så att du får hem honom välbehållen.
Kramar om dig hårt vännen...

Frogprincess sa...

Har han hittat något riktigt intressant så kan de vara borta länge.
En riktigt jobbig tanke finns hos mig nu... Bor du så att det är nära till någon åker där de tröskar...?
men vi hoppas alla på att han kommer hem (snart) igen.
*Kram*

Ellis sa...

Hoppas verkligen att han kommer hem snart, förstår att du är orolig!
*kramar om*

Renée sa...

Usch och fy... Jag mådde illa när jag läste om din förra kisse... Jag ber för att din kisse ska komma hem hel och ren. Jag ska skaffa katt hade jag tänkt men det får bli en innekatt för jag vill inte komma i din situation plus att vi har en väldigt trafikerad väg precis utanför där många kissar har blivit påkörda...
Hoppas, hoppas....

malin sa...

$v dem var faktiskt bra gjrode, jag själv skulle aldrig göra ngt sådant utomlands :P haha

Ingela sa...

Usch ja, klart att du är orolig! Bland det värsta är att inte veta när en älskad bara försvinner och inte kommer hem.
Tänker på dej kära bloggvän!
kraaam

Ninja sa...

ååååh vad jobbigt....det värsta är att inte veta. Jag har också haft bortsprungna djur...några av dem kom aldrig hem.
Till sist slutade man att hoppas för man förstod att de var borta. Det värsta är inte att de dör utan hur de gör det.....
Tänker på dig.....

Vicke sa...

jag förstår din känsla, vi får hoppas på det bästa

Svorskan sa...

Åååh! Mina tankar går till er, jag ryser. Jag hoppas självklart på det bästa och att han har kommit hem när jag skriver detta.

Mi sa...

Oj då. Förstår att det måste kännas fruktansvärt hemskt. Hoppas verkligen att han kommer tillrätta. Kramar!

Anniepie sa...

Måste kännas jobbigt...han kommer nog tillbax snart får vi hoppas!Kramar till dig!

MICKAN sa...

Inget svar ännu. Håller alla tummarna för att ni hittar honom :)

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Håller tummarna för att han kommer hem välbehållen.

Mia systeryster sa...

Förstår att du är orolig!Håller tummarna för att han hittar hem, katter har ju en förmåga att försvinna ibland!!Han kommer säkert snart tillbaka!Kram

Kerstin "Delfinen" sa...

För varje dag som går utan att ni får veta något om Cesare ökar oron!
Är det tredje kvällen nu som ni är ute och letar? Men håller tummar o tår så hårt som går för att han skall dyka upp hemma snart! Katter kan ju ge sig ut på sina äventyr och ändå hålla reda på var de hör hemma! Kraaaaamar till er båda Kerstin

Anonym sa...

Ge inte upp! Han kommer nog snart hem. Kramar

Tommy sa...

Jag håller tummarna...

Nattis 2.0 sa...

Han kommer nog hem snart! Vet hur jobbigt det är när man går och spanar och tittar hela tiden! :(
Håller tummarna!

charlotte sa...

skönt att han kommit till rätta
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...