21 november 2012

Så här bodde vi förut

I huset vi hade förut hade vi en mindre lägenhet längst ner. Så här såg köket ut där.

Vi bodde på andra våningen och vårt kök

var ett sk barkök.

Det fanns gott om plats i huset. Från bardelen kom man in i matrummet.

Här brukade vi sitta när vi hade gäster. Möblerna var gamla möbler som vi slipade ner och målade i antikvitt. De små borden, ett står vid sidebordet, var en gång i tiden mina föräldrars nattduksbord. Ja, tiderna förändras...allt gav vi bort när vi flyttade för vi fick ju inte plats med dessa saker i en liten lägenhet...Det var skillnad på 250 kvadrat och de 90 som vi har idag...

26 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ju inte kalla en lägenhet på 90 kvm för liten,bor ännu mindre - 32 kvm. Så det gäller att inte samla på sig för mycket'

mvh

Veiken sa...

Mona. Det hörs ingen musik i bildspelet från Orust. Någon vajsing på musiklänken??????

Becka [fotoblogg] sa...

Vad fint.
sv: Tusen tack för din fina, värmande kommentar! Håller helt med dig!
Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

trollet sa...

När flyttade ni?? Alltid lite jobbigt ett tag att flytta till mindre, men hoppas ni trivs=))
Tack för pepp om träningen...

kristina sa...

Så vackert Mona Ja jag saknar oxå min stora lgh i Fruängen snyft. Men vet du en fördel du har mindre att städa....Kram till er båda

Gilla sa...

Liten lägenhet sa du! Vår är på 64 kvm. Det kallar jag för en liten lägenhet.

Fina bilder!

Kram/Gilla

Siita sa...

God morgon. Vad stort ni bor. Vi har en villa med 69 kvadrat. Kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad stort det var!

Ja, det är verkligen skillnad på 250 och 90 kvm, men det går att klämma in sig.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum! :)

Sv: Ja, man kan ju tycka att alla åtminstone borde ha någon form av reflex på sig i mörkret!

Anonym sa...

Mors,,Ja klart det är skillnad på 250 och 90,,så lite prylar måste bort..Jag gjorde samma sak när jag bytte från 127 till 74,,men det funkar jättebra,jag stortrivs..Haé Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja flyttar man från stort till litet (eller mindre) så måste man ju rensa ut.
Lite trist man inte kan spara allt, eller är de tur kanske,,hihi

Kramiz

Camilla sa...

Tiderna förändras.
Kan tänka mig att ni fick ta bort en hel del möbler då ni flyttade.
Kram!

Anonym sa...

Det ser mysigt ut. Ha det bra !

Yvonne sa...

Godmorgon!Från 250 till 90 är stor skillnad.Det är mindre att städa!!!Jag fick musik på bildspelet.. Konstigt att du inte kunde kommentera. De andra har kunnat.... Ha en riktigt bra dag! Morgonkram!

Gunilla sa...

ja för stort är inte mysigt tycker jag !

paloma sa...

Oh vad mysigt! Det är ju min dröm att få bo i ett hus!
KRAM

Gilla sa...

Sv: Jag övervägde att ta bort de anonyma inslagen, men bestämde mig för att låta dem stå, för att kunna "morra" om dem. Att G+ fick komma med beror helt på min okunnighet om det. Kommer att göra så i fortsättningen och även ta bort de gamla kommentarerna.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Nu har jag plockat bort de anonyma inläggen och även ett av G+. Gitter inte leta efter de andra.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

inte så liten lägenhet igentligen men om man jämför med 250 kan jag förstå dig! ;) hihi SV: visst är det så, vilket är himla tur. :) Kram

ansepanse sa...

visst är det skillnad men 90 kvm är inte en liten lägenhet precis
Sv: vad tråkigt att Margareta inte är lika pigg längre
kramar

Mita sa...

Ja det var tråkigt med Margareta att hon inte är lika pigg.Men det är väl så att åren sätter sina spår till sist.
Det var väldigt stort ni hade innan,och det är ju klart att det måste rensas bort en hel del vid flytt till lite mindre. Men så litet är egentligen inte 90 kvadrat heller.
Det är rätt bra utrymme,och då har ni säkert plats för ev, övernattare också..*L*..
Kramiz♥

Nillas Trädgård sa...

Vi är två personer på ca 120 kvadrat. Vågar inte ens tänka på om vi skulle behöva flytta... Men man anpassar sig väl.
Ha en fin dag!

Nett sa...

Nog är det skillnad på kvadratmeter. Vår lägenhet är på 80 kvm och visst större hade inte skadat men det räcker för oss. Kram

Unknown sa...

Såg väldigt trivsamt ut :-) Barkök är härliga.
Hoppas du har en fin dag idag.
Kram kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Så fint med gamla möbler!
Jag har också ärvt.Min lägenhet är 81 kvadrat,med liten täppa.Oas.Sköbt för mig o katterna.Kram,Inger

syren sa...

När vi flyttade in i vår nuvarade lägh 1984 på 81 kvadrat från en stor villa så blev det stor skillnad.Gamla möbler gillar jag blandat med nya.kram

syren sa...

Musiken på bildspelet fungerar hos mig! kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...