11 november 2012

En trötterdag idag...

Vi hämtade pappa strax efter ett på lördagen, sen åkte vi till Hunnebostrand och grattade Roger.

Bland presenterna han fick fanns också denna "blomma" som jag fick räddat undan från jobbet...få se om han får den ananasen att ta sig...

Vi bjöds på pastasallad. Pappa hade aldrig ätit det förut men han tyckte det var mycket gott.

Här syns båda min pojkar, svärdottern Solle, barnbarnen André och Tobbe, Bosse, jag och  pappa.

Rogers Fia höll i kameran så hon kom inte med på bild. Jag skulle ju fotat henne sen, men det blev bortglömt då det kom fler och uppvaktade.

Efter kalaset for vi hem till pappa, där jag lagade en sen middag. Efter middagen blev det hårvård då jag klippte till kära pappa. 
Vi var hemma vid niotiden. Regnet vräkte ner hela vägen från Kungshamn, så Bosse fick köra sakta då det var mycket dålig sikt.

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Härligt att samlas. Vi åt så gott, inte för starkt heller. Det ni fick ser gott ut oxå. Idag ska jag göra kalops. Regnade här med men en skyfall. Idag har vi mulet o +5 grader. Kram

Camilla sa...

Vad underbart att ni kunde samla alla.

Och att pappsen fick följa med...DET gillar jag :)
Kram!

Anonym sa...

god morgon!

Det ser alltid så trevligt ut när ni träffas.
Hoppas att ni hade det mysigt

SV: ja, jag tvättar också tassarna extra noga när jag har varit och handlat. I affärerna florerar det massor med baciller

kram

Camilla sa...

Sv: Tack snälla för att du röstat!
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon!Härlig dag ni hade med nära och kära... Bra med nattlamps som tänds när man går förbi.Kycklingbitarna stekte jag med peppar,salt sen i med grönskerna och Sweei Sour .Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors..Ja det blev 4 på pallen,Grattis
.Härligt att samlas till fest..
Här regnar det nu,,men jag tar det helre än snö..Haé Kram.

Gilla sa...

Så trevligt med födelsedagskalas med många närvarande.

Men Mona! Hur kan du klippa till din Pappa? Hihi!

Sv: Godmorgon på dig också. Vi har uppehåll, men det är dimmigt, så man nästan inte ser handen framför sig. (Hm, en aning överdrivet).

Kram/Gilla

Aurora sa...

Familjen samlad och mycket med god mat. Vad kan man mer begära. Kram

Maria sa...

Mysig dag ni haft härliga bilder på go gemenskap. Ja här regnade de också på kvällen när jag körde hem, vägbanan blir så in i den svart men de gick ju bra.
Ha en bra början på veckan/kramizar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Kära Mona!
Så trevligt ni alla har det!
Förra söndagen hade ju jag min dotter med familj,men lyckades inte ta några kort.
Idag behöver du vila,men tiita gärna in hos mig för då får du skratta.Hittade äntligen,Peter Flacks roliga om Hjalmar i Viiby.
Kram till dig och härliga familj.Inger i Örebro

Ama de casa sa...

Trevligt med såna sammankomster :-)

Ma sa...

Kul med födelsedags kalas med så många gäster och Ni ser ut att ha trevligt ihop också...

ansepanse sa...

roligt att ni blev så många
mm, det är bäst att ta det försiktigt när det spöregnar och är mörkt
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Bra att ni körde försiktigt i regnet!

Nett sa...

Så mysigt ni fick det, din pappa ser nöjd ut :) Kram

Ingrid sa...

Så mycket firande, härligt värre! Familjemiddagar är alltid mysigt.

Anonym sa...

Vad trevligt att ta med pappa på em liten runda. Ha det bra !

Ninja sa...

Det ser ut att ha varit en trevlig men trött dag.....i det här vädret är det svårt att vara pigg.

Ellis sa...

Hej!
Vad roligt med kalas och att så många kom! =)
Här har det regnat hela helgen, så inte direkt trevligt bilväder!
Varit borta + syster på annat håll, så det blir farsdagsfirande på tisdag, hoppas bara vädret är bättre då!
Kram Elenor

Veiken sa...

Hoppas att ananasen tar sig och blir stor.... Mysigt att samlas så här. Tur att folk fyller år lite då och då ;) Kramar

Yvonne Johansson sa...

Vilka roliga bilder du fått till :) Den med Obama var snygg. Jag önskar jag också hade en så härlig stor familj. Vädret har varit som vanligt regnig och tråkig, så jag har blivit fast vid datorn, och gjort åter 2 filmer. En med bilder från Cruisingen 2011 och en minnes film med mina två hästar. Hoppas du får nu en fin start på veckan. Imorgon säger dom att solen ska titta fram :) Ha det så gott.

Gunilla sa...

Mysig dag !!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...