14 november 2012

Nu är det på gång...igen!

Måndagen var kall och det var inte mycket folk i rörelse under lunchen.

 Blå himmel och sol ser ju fint ut på bild men tyvärr var det inte alls särskilt gott att vara ute den här måndagen.

De som jobbade höll i alla fall värmen då de satte upp allt det vackra som nu pryder vår stad.

Sådana här istappar har jag absolut inget emot! De pryder sin plats och är helt ofarliga, till skillnad mot de riktiga istapparna, som vi ju haft mycket av de senaste åren. 
Snart ÄR det jul igen!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Bättre temp idag för dej. Jag har +7 grader här uppe. Härliga bilder har du iaf. Kramar

Hanna sa...

Det är så fint när juldekorationerna kommer upp i stan.

Anonym sa...

Mors,,Visst är det lite tidigt att börja julpynta nu,,men klart det är en hel del som ska sättas upp,,men visst blir det fint...Det blir så att de som inte jobbar,hela långa dagen,,kommer med svaren snabbare,,Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Det är inte bara att gå till jobbet. Du gör ju ett bra jobb där.Morgonkram!

Anonym sa...

förstår att ni andra har det kallt eftersom huvudstaden har stulit allt fint väder
De senaste dagarna har varit soliga och varma i Stockholm

Gilla sa...

Godmorgon!

Så vackra bilder du har tagit. Nu tror jag att jag har kommit underfund med kameran. Den var nog felinställd, så jag tänker ta nya foton på halsdukarna, så får jag se om det hjälper till med färgerna.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Alldeles för tiduigt att julpynta!
Men fina bilder blir det!
Och 10+ graderi Örebro.
Kramen,Inger

Carina Sjölund sa...

Tycker det är i tidigaste laget med julpynt. Men å andra sidan, ska man ju börja sälja jultidningar i Septeber :)
Kramen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, "snart" är det jul igen!

Gunilla sa...

jag tack o lov, snart är det jul och snart är eländet över !

Nett sa...

Här är det bara grått, sådan blå himmel har jag inte fått se på ett bra tag :) Kram

Ama de casa sa...

Ja, nu är det inte länge kvar... Ska bli mysigt att få lite julpyntat :-)

Veiken sa...

Det är mer än en månad kvar *sätter klackarna i marken* men sedan vänder det.... :) Kram

Ma sa...

Du har helt rätt i att Snart är det jul. För nu börjar det bli dags att shoppa julsaker och provsmaka glöggen...

trollet sa...

Ja, snart är det jul igen... om en dryg vecka börjar julborden... Skrattade gott när jag läste om "krympvärken"... hoppas du har fel så vi slipper resten av livet;)

ansepanse sa...

nej, inte redan, varför kan inte folk vänta tills det blir advent
kramar

paloma sa...

45 dagar tyckte jag lillan sade att det var till julafton! Hon längtar ju! Det börjas julpyntas här med nu såg jag i går kväll! Fint..men riktiga istappar vill vi inte ha! Inte kylan och halkan heller det är det jag är livrädd för! KRAM

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ljus är vackert.
När kylan kom nu sist hade vi is på berget här hemma. Sjön började också frysa. Men nu har det regnat så mycket,

Det känns osm det blir tidigare och tidigare som julen kommer på besök till oss.
Om en månad är det julbord.

Ninja sa...

Ett år går så fort....så snart är det midsommar :)
Gillar midsommar bättre än jul av någon anledning.....

Mita sa...

Julen är mysig så den får gärna komma,men sen i Januari och Februari är det rätt tungt men allting går ju och det rullar på mot våren igen..*
Kram vännen**

Augusta sa...

Ja vi närmar oss jul med stormsteg. I dag var jag till Vällingby och där var det också början till julpynt. Gick in till Åhlens och dom höll på att ställa ut i affären juldekoration för oss kunder. Blev nästan sugen på att köpa en tomte.

Maria sa...

Det blir fint när alla ljusen tänts jisses va de var folktomt på torget.
Ha en fin dag/kramen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...