27 november 2012

Adventsfönstren klara i år också.

Det känns så gott när alla fönster är putsade och gardiner, stjärnor och ljusstakar kommit på plats.

Igår blev det inte så länge jag fick njuta av ljusprakten för jag var bara hemma och vände i dörren då beredskapstelefonen kallade ut mig.

En som verkligen njuter är i alla fall Cesare! Han gillar att sitta på sin plats i köksfönstret, trots att kissar normalt inte gillar förändringar så märks det att han tycker om när fönstren har bytt skepnad.

26 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Märkte allt på Lakris att förändringen som blev när vi rustade stora rummet, gilla han inte. Tog flera månader innan han tog soffan i sovläge. Här snöar det idag. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så fint :)

Nett sa...

Så fint :) Skönt att ha det gjort, mitt kommer till helgen! Kram

Anonym sa...

Mors,,Tjuvstart,,nä jag testade bara om det funkade med skinka,,och du,,det gjorde det...
Oj så fint det blev i dina fönster,klart Cesare trivs där..Haé Kram.

Anonym sa...

så snyggt.

En regnig tisdag hos mig. Tydligen är ska snön vara på väg

mvh

Unknown sa...

Så adventsfint du har gjort det!
Myyyys <3 <3
Ha en fin dag
Kram kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det blev en härlg stämmning i dina fönster :)

Gunilla sa...

En katt som märker av julpynt, det måste vara en lussekatt va :)

Ama de casa sa...

Ombyte förnöjer :-)

Vad fint det blev! (Även om det är tjuvstart... ;-) )

ansepanse sa...

han njuter av att vara adventskisse :) vad fint du ordnat
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Väldigt fint,Mona!
Och lägger till.Cesare!
Katter gillar föräbdringar om det luktar rent!
Cesare vet ju,tt någonting är på gång efter alla år,du fixat med fönstren!
Kram,Inger

Yvonne sa...

Gomiddag!Trodde att jag hade kommit fel.Du har ändrat headern..Cesare är så fin på bilderna ...Vad tidigt du går upp! Du går ju upp när somliga går och lägger sig.. Kram!

Gilla sa...

Så fint du har gjort! Jag har inte börjat än. Men det blir lite skillnad i veckan som är kvar.

Sv: Jag blir lite orolig, när jag inte har nåt att pyssla med. Det är så trist.

Jag förstår att du blir trött efter en sån arbetsdag. Hoppas att det har gått över nu.

Kram/Gilla

Jenfan75 sa...

Han är ju för söt Cesar..
Och mysigt har du i fönsterna också=).. SJälv är jag glad att jag fått upp julgardinerna i storarummet=)

Carina Sjölund sa...

Vad adventsfint du gjort!
Jag har inte börjat ännu, men kanske det är dax :)

Han är för söt lilla Cesar♥
Kramen♥

paloma sa...

Oh så fint! Härligt med lite ljus denna mörka årstid! Vi har med pyntat fast vi vet ju inte när vi måste flytta? men det blir jul där med! KRAM

anniepiie sa...

så fint när julgrejorna kommer fram! :D

Aurora sa...

Så fint du gjort, Jag får dåligt samvete och borde ta tag i mina fönster med men inte just nu. Sen kanske. Kram

Becka [fotoblogg] sa...

Åh ne vad söta. :)
sv: Tack finaste du! Blir så glad. ♥
Ja, tyvärr är det ju så. Jag kämpar jättemycket mot alla de "måsten". De ska inte få ta över mitt liv, jag vill leva mitt liv som jag vill leva det. :)
Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
Kram

Veiken sa...

Du milde, vad fint du har gjort ditt hem inför jul! Synd du inte hann njuta, men det finns ju fler dagar! :) Kramar

Ellis sa...

Hej!
Vad härligt juligt du har hemma nu, jag letar fortfarande min ljusgirlang till balkongen, inte hittat den än och hamnade på skype så måste leta vidare nu! Snöar i alla fall ute! =)
Kram Elenor

Areyanna sa...

Hej! Vad fint du pyntat hemma=) Jag kommer försöka hinna med att plocka fram pyntet imorrn allafall ljusstakarna å ljusen=) Söt katt! Sv: Vad härligt med träningslokal, bastu å solarium=) 25 minuter låter långt till att börja med, det beror på rören dock. Jag har börjat med 15 min i snabb solarie. Senn får jag öka lite framöver. Ha en fortsatt fin kväll nu! Kram

wiper sa...

Vad snyggt du har gjort i fönstren. Jag har inte börjat än för jag vill ha köket klart först och det blir i morgon. Härlig katt och vilket fint namn han har.

Hoppas du haft en fin kväll
kram

Mita sa...

Vad fint och mysigt det blev i dina fönster. Så skönt att ha det fixat innan helgen,
Vi lär få vinter nu också,så då kan vi klaga på den..*L*..
Kramar**

starling sa...

Jag har funderingar på att tjuvstarta med stjärnor och stakar men sen försöker jag titta ut och inser att jag måste tvätta (skrubba) mina fönster och det är så tråkigt tycker jag.
Jag heter Starling och har tagit upp mitt bloggande igen. Jag letar upp gamla bloggvänner och hoppas på att få kontakt igen. Om jag kommer ihåg rätt så hade vi kontakt ett litet tag innan jag slutade blogga. Så jag förstår verkligen om du inte kommer ihåg mig. Jag hoppas vi ses igen.
Kram starling =)
(memento vivere)

Areyanna sa...

Hej! Vad enormt söt! Vackra bilder! Vad fick du åka iväg på för beredskap? Vad jobbar du inom?Svar: Ja julgodis är alltid kul å roligt att pyssla med! Jag planerar praliner, chocklad och kola. Det finns så många olika kolor nu för tiden allt från smörkola, polkakola till lakritskola å allt mellan himmel å jord<3<3<3<3 Ha en fortsatt fin dag nu! Kram från mig å king

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...