2 november 2012

Klart det går att ta fina bilder även här, åtminstone hemma på Väjern!!

Dessa bilder tog jag i lördags.

Ingenstans är det så vackert som hemma på Väjern...

Fast det här vackra förebådade en kylig kall morgondag...

Det stämde precis, dagen efter blev kall...

Sen ropade jag stopp till gubben då jag fick se denna vackra vy när vi körde igenom Hovenäset på kvällen. Så visst finns det vackra solnedgångar även i Svedala...fast inte varje dag precis och värmen är givetvis en helt annan...eller rättare sagt, den finns inte just nu...


20 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det var verkligen fina bilder. Ja vi har det vackert här också det gäller bara att se det!Vist är det hemskt att man ska behöva skydda sig så mycket för tjuvar.I USA har de stora staket också runt huset med larm.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja du hamnade precis utanför prispallen,så Grattis..
Oj,fina bilder,jag gillar bilder som det finns vatten i..Så visst finns det helt sagolika platser och miljöer i vårt långa land..Haé Kram.

Kristina sa...

Kom Du till prispallen? Måsen eller? Det är underbara bilder du tagit Mona. Kram

Anonym sa...

Jättefina bilder.
Du är en duktig fotograf

kram

Siita sa...

God morgon. Idag sov jag tills halv 8. Länge sen sist, men skönt. +5 grader här. Kram

Camilla sa...

Riktigt otroligt vackert!
Ibland finns det vackraste närmare oss än vad vi tror.
Som jag..hittar det vackraste här hemma ;)
Kram!

Anonym sa...

Dom där bilderna blev ju kalasbra ! Ha det bra !

Gilla sa...

Fint att vi får chansen att se hur fint det är på andra ställen än hemma. Vackra bilder från Väjern.

Sv: Men Mona lilla! Vi är ju pensionärer och har dagen för oss och behöver inte gå till nåt jobb. Klart att man hinner nåt mer kanske än de som jobbar.

Det är faktiskt lätt att fixa ihop filmer med småsnuttar. Det finns ett program som heter Windows live Moviemaker, som finns på din dator, om du inte har en Mac förstås.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Vackra bilder!
Ha en fin helg vännen!
Kraman♥

Margit sa...

Så många vackra fina bilder du visar!!!
Kram!!!

Nett sa...

Fina bilder :) Sverige är vackert så visst kan vi få fina bilder även här. Kram

ansepanse sa...

jo, det finns mycket fint i vårt land :) jättefina bilder du tagit
Sv: det är inte några vanliga gummistövlar, de är varmare och skönare, gott till mina fötter som jag gärna fryser om i helt vanliga gummistövlar
kramar

Gunilla sa...

mycket vacker Mona !!!

paloma sa...

Komentaren som försvann? i går var publiserad på innlägget innan. skrev svar där med. har redan sökt till skulden och fått avslag 2 ggr. tack i alla fall.
Vilka vackra bilder du tar Mona! Men ni verkar bo i en otroligt vacker stad med. kram

Fotograf Annie sa...

Vackra vyer du bjuder på :)


Svar: Tack så jättemycket :D Ja, det är verkligen underbart att fota ute i naturen :) Kram

trollet sa...

Att vårat lilla land är vackert tror jag vi är överens om=))

Ma sa...

Tjusiga bilder Du har tagit...

Ama de casa sa...

Fantastiskt vackra bilder! :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så vackert och fridfullt!! :)

Veiken sa...

Underbara bilder från en underbar plats! Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...