28 september 2011

Fler än jag som har tröttnat på Face Book??

Nu är väl måttet rågat för min del vad gäller FB...den här senaste ändringen övergår mitt förstånd.

Jag har inte tid att sitta där och leta och skriva in namn...det var ju bra förut när jag kunde gå till startsidan och se senaste av mina vänner...

Men nu...hallå, hallå...var är vännerna?? Bara ett fåtal går att se...resten är borta...såvida jag inte har all tid i världen att spendera på FB för att leta rätt på dem, en och en...


25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag gillar inte nya FB heller. Får väl bli att skriva här igen. Inget nät igår så jag kunde inte skriva någonstans. Kram

Sand mellan tårna sa...

jag är inne ¨på fb en sväng varje dag men börjar tröttna. Väntar på att google+ ska öppna upp. nyfiken på vad det är men nu kan man bara gå med genom inbjudan eller anmäla sig för en inbjudan.
Sv: NEJ gör inte det! det är bluff alltihop och det är med all säkerhet admin (Kim) själv som skrivit det. Läser du en del inlägg som detta med att donera så är det skumt. VEM frågar om att få donera så där snabbt i ett nytt forum?? Ingen normal människa så det är med all säkerhet han själv som skrivit det. Även flera andra inlägg i forumet är skumma och luktar illa. Har kommit fram till att flera av ”medlemmarna” är det han själv som reggat. hela forumet stinker. Har fått veta massor om denna personen genom lite luskande så det är INTE seriöst. Dessutom har jag fått veta att admin är aktiv på andra forum och uttrycker sig ganska så fördomsfullt så man undrar vad hans tanke med forumet är när han i andra forum skriver illa om "utlänningar". Han kanske gillar turkiet men han utger sig för att kunna och veta mer än han gör. På hans blogg är inläggen om Sida bl a rent kompierade från charterbolagens hemsidor. Jag har tagit bort länken till hans forum och blogg. Bättre då att vara med i Merhaba.se. Magnus där är jätte sriös och en bra kille så länka hellre dit. Kram på dig!

Anonym sa...

Mors..Det är alltid kul att kolla på nya bilar..Det är nu som funderingarna kommer,,min är snart 8 år,,och det är nu som den börjar kosta +att den är rätt så törstig,,så jag fortsätter mitt funderande..Haé Kram.

biggan sa...

ja den har blivit jobbig, men kan dom ändra tillbaka kanske? men risken är väl inte så stor. vi får väl se vad som händer. ja du det gick inte i min blogg inte, inte mycket som funkar i den, suck. det är inte bara klistra in i html. kram biggan

attis sa...

Gomorrn i stygan. Fy fasen för nya FB. Det är ju inte bara vi gamlingar som inte gillar det. Ungdomarna är oxå förbaskade. Här var vi oxå utan nät igår . Ha en bra dag vännen.
Kram

Ellis sa...

Hej!
Jag såg att det var nåt mer på g nu igen, får kolla upp det när jag kommer hem, men man kunde välja att byta tillbaka till de gamla inställningarna!
Får gå in på motorbloggen och kolla igen då!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Mita sa...

Jag har ju ingen facebook att reta mig på,skönt just nu..*ler**
Kanon med soppa på hösten,jag är en riktig soppälskare,gärna med ett gott hembakt bröd till,ljuvligt..
Ha det fint,
Kram vännen♥

Nett sa...

Ogillar nya FB, var inte så aktiv innan, och lär vara mindre aktiv nu. Kram

Roffe sa...

Men du jobba väll eller är du hemma från jobbet.inatt fick jag host attacker.sen sov jag gott tills jag steg upp då började det igen.Kram

ansepanse sa...

jag är inte så mycket inne på FB men håller kontakt med mina systrar den vägen och spelar spel förstås :)
kramar

Anonym sa...

Hej! Vi har inte FB har inte haft FB och kommer inte skaffa FB. Gillar inte den typen av sidor. Ha en fin dag !

paloma sa...

Håller med dig! Första dagarna fattade jag 0!! Nu e det väl ok! Men vill helre ha tillbaka gamla fb! KRAM

Nillas Trädgård sa...

Vilken tur att man aldrig har gått med i FB utan hållit sig till bloggen :-)
Ha en fin dag!

Maria sa...

Jag är inte så aktiv på Fb har försökt att hitta var man tar bort hela sidan men har inte lyckas ännu.
Här är en blåsig dag o mulet men hoppas det ändrar sig.
Kramen

Gunilla sa...

FB är en härligt forum, där man fått kontakt med fler gamla bekanta som man stiftat ny bekanskap med, jag tänker lätt stanna, så länge inte Google + tar över majoriteten...man lär sig, men frågan är....varför..

Carina Sjölund sa...

Jag sitter faktiskt inte så mycket på fb heller numera. Jag bloggar hellre :)
Kramen vännen♥

Gilla sa...

Än så länge förstår jag lite av vad som hände med FB. Jag blev ju med tack vare min yngste son, som menade att jag skulle kunna komma i kontakt med nästan hela släkten. Nu har jag väl varit med i drygt ett år och kan "prata" med min brorsdotter, som bor i Mexico. Det är ju kul.

Sen har jag ju blivit vän med många andra, bland annat bloggarkompisarna.

Jag har fått in 4 kommentarer från dej idag. En var Anonym, så det har fungerat vad du har skrivit.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Jag är inte alls så mycket inne på FB och om det är som du beskriver då slutar jag ju helt. Irriterande!

Ammis sa...

Håller helt med, fattar inget varför dom ändrar och lägger till en massa kolumner o. skit på sidorna. är mest innen o. kolla köp o. säljsidorna faktiskt eftersom jag lagt ut annonser. Ha en bra dag. krAMelikram

Anonym sa...

Mina Bloggvänner har jag koll på,
men gamla klasskompisar letar jag inte efter!
:)
Alla Barnen hade Facebook utom Siv,
hon hade ett Liv.
:)
Den har jag hittat på just FB,
men den stämmer bra på många pers.

Ninja sa...

Jag har inte tid med facebook, dessutom gillar jag inte att de äger det material man har lagt ut
:(

Karpstryparn sa...

Facebook har blivit helt åt helvete, t ex spionerar Facebooks ledning på Facebooks medlemmar när de inte är inloggade på Facebook, det har med cookies att göra.
Spioneri är ju förbjudet.

Svar: Jo, han var ju det. Själv tror jag dock att klokhet och klarsynthet har mindre med ålder att göra än man tror, men det klart, ju äldre desto visare.

Anonym sa...

Ser ingen skillnad på gamla & nya FB,
finns det någon som kan berätta?!

Petra sa...

Nä nya fb är inte mycket att hänga i granen..

Kram

Gilla sa...

Du får klicka på Startsida så kommer alla fram. I vänsterkanten står det LISTOR. Där kan i alla fall jag välja bland Nära vänner, Familj och Området Helsingborg. Då kommer det fram just det du väljer. Du har kanske Uddevalla?
Kram/Gilla

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...