2 september 2011

Igår fick jag en ny kompis!!!

Wow, vilken kamera! Den här är mer lik den som blev fördärvad i våras. Jag påpekade faktiskt att den som drunknade inte alls var i klass med den kamera jag hade innan, så det är möjligt att jag därför fick den här i stället.

Den här kameran har en underbar zoom och det fungerar att zooma upp till x 58...med knivskapa bilder!

Liten och behändig är den och får fint plats i min väska, där den nu har flyttat in.

Kolla här! Den här lilla gråsparven knäppte jag på ca 20 meters håll...helt fantastisk bra zoom!

Sen var det dags för Bäveån förståss...mmmmm...en underbar liten kamera, så duktig!!

Självklart har jag tagit Trygghetsgaranti på min kamera, men nu får det väl förhoppningsvis vara bra med förolyckade kameror...Den här hoppas jag få ha med länge...och du...Såg du att den har inbyggd GPS också...Suveränt!!!
Inköpspriset för denna kamera är ca 3 200 kronor.



27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig kamera, jag vill oxå ha. nEJ DET KVITTAR TAR SÅ LITE KORT. kRAM

Petra sa...

Åh vad roligt! Jag vill också ha en ny kamera! Kram

Nillas Trädgård sa...

Oj vad fin!!!
Du gör åt lite kameror du :-)
Har länge funderat på en systemkamera av den lite större storleken, men den här ser ju liten och behändig ut och verkar vara bra med finesser. En sån kanske duger fint åt mig (som förmodligen ändå aldrig kommer att lära mig alla detaljer och hur man utnyttjar en riktig systemkamera ändå... )
Ha en fin (foto)dag!!!

Roffe sa...

God morgon.Vilken snygg kamera.har du köpt själv eller bosse köpt den till dig.hoppas man vinner en i tävlingen.vänta på bli utagen till final.Ha en fin dag.kram

Anonym sa...

En dyrgrip i handväskan med andra ord! Då har Du väl med Dig bodyguards också när Du är ute, eller?!
:)
Men mycket pengar är det,
Du kunde fått en 32 tums TV eller en ny dator för samma pris!
Men de hade varit svåra att ha i väskan förståss!
:)
Ha en skön Fredag!
Kram
Stevie

Yvonne :-) sa...

God Morgon!Det var en bra kompis du har fått.Frimärke är rätt. Det finns nog tandborstar för katter ocksåDu får vänta tills jag får hem den stationära datanmed hjälp.I laptoppen har jag inte mail,Varför skaffar du dej inte en hemtelefon med extra ljud Det kan du få på öroncentralen den där man får hörapparaterMorgonkram!

Nett sa...

Kul med en ny leksak, man blir ju som barn på nytt då. ha en fin fredag och helg. Kram

Mita sa...

Suveränt med en sån behändig kamera och som dessuton tar kanonbilder. Systemkamera är ibland lite bökig att släpa med...
Lycka till med den nu..*blink*..
Kramiz♥

Ellis sa...

Hej!
Verkar vara en toppenbra kamera, härligt med bra zoom och skarpa bilder! =)
Hoppas du får en trevlig fredag!
Kram Elenor

Petra sa...

God Morgon!
Härligt när man får nått som är snäppet bättre :)

Kram

Gilla sa...

Det var en liten men naggande god BADDARE till kamera. Vilken Zoom! Fantastisk!

Svar: Tack för omdömet om mitt bildspel! Kul att du gillade det. Visst är han fin Baloo och så lustigt att din systers vovve hette likadant.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

System kamera är toppen!
Bilderna blir så otroligt fina :)
Lycka till med din nya!
Kramen på dig♥

Camilla sa...

Oj..det där verkar vara en kanonkamera. Kompis,menar jag ;)
Inte allt för dyr heller.
Den tog ju jätte fina bilder!
Kram!

Sand mellan tårna sa...

Wow vilken kompis! visst är det kul att fotografera när man har en bra kamera.

paloma sa...

Oj vilka vakra bilder! Skönt med en riktig kamera! Jag tar själv mycket bilder! Så utan min kamera är jag förlamad! KRAM OCH SKÖN FREDAG!

paloma sa...

Oj vilka vakra bilder! Skönt med en riktig kamera! Jag tar själv mycket bilder! Så utan min kamera är jag förlamad! KRAM OCH SKÖN FREDAG!

ansepanse sa...

superbra kamera :)
Sv: trevligt med en lördag tillsammans med far din
kramar

Yvonne Johansson sa...

Kul leksak du fått, hi hi. Jag har en Canon Powershot 10 megapixel som jag köpte på rea. Min första digital kamera. Den är jätterolig att fota och zooma med. Jag fick den för mellan 500 och 600 kr, någonting. Den hade kostat 200 kr mer annars. Obs! På nyheterna nyligen så säger dom att på söndag kommer det sol och värme igen, så jag hoppas du får en riktig fin helg, med din kamera.

eva sa...

Vilken suverän kamera:) fina foton och suveränt att få till en sådan bild på fågeln trots avståndet.
Vad mysigt ni verkar haft det i Göteborg.
kramiz

anniepiie sa...

Åhh va roligt med en ny kamera, hoppas att ni blir bästisar! ;) hihi Kram

Ma sa...

Det verkar vara en bra kamera Du har införskaffat. Bilden av gråsparven var verkligen härlig. Den gillar jag....

Ma sa...

Det verkar vara en bra kamera Du har införskaffat. Bilden av gråsparven var verkligen härlig. Den gillar jag....

Anonym sa...

Nej men grattis till en toppenkamera... Jag hoppas det hamnar några bilder från Göteborg i den ;) Kramar

Anonym sa...

Väntade på bussen idag, då jag skulle ta blodprov på sjukhuset. Hittade inte mina byxfickor. Man brukar inte göra det, om man har byxorna bak-o-fram. Vände brallorna inne på toan på sjukhuset.
Ganska pinsamt faktiskt! Kan hoppas ingen såg det.

Angelina sa...

sv: jaa de är det :)

Roffe sa...

Goo morgon.Imorgon lova dom högsommar värme,då få du ta vara på dagen.ligga vid kusten.kram

biggan sa...

bra att ha skydd mot olika saker, wow vilken kamera. kanon bra, så hittar ni ju med :) du har ju alltid kameran med dig, kanon ju :) ha en fin lördag nu kramar biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...