9 september 2011

Jag blev påkörd...av en cyklist!

Om en av stadens alla istappar hade ramlat ner i mitt huvud i vintras, så hade jag inte blivit förvånad, för de var verkligen farliga!

Men att bli påkörd av en cyklist på busshållplatsen...det hade jag inte ens kunnat fantisera om!

DÄR var ingen cykelbana, men killen kom körande i full fart och körde in i min högersida, där min arm fick ta smällen! Sen vurpade killen förståss...men jag gjorde ingenting...Medan han kravlade sig upp så stod jag bara där, övertygad om att min arm var bruten. Jag gick på bussen och åkte hem...Armen svällde upp som en halv melon, men jag kunde röra den...och idag är den blå och lite gröngul, med bara en kula på, i storlek som ett ägg. Tur va´!

" Har man bara tur, så behöver man inget förstånd"


25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vilken stolle köra så. Hoppas du blir bättre i armen. Han får skylla sej själv. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Men herregud....Dessa cyklister, vissa av dom är livsfarliga.
Det kunde ju gått riktigt illa för er båda 2.

Kram

Sand mellan tårna sa...

Oj vilken tur det inte gick värre. Kunde gått riktigt illa. Hoppas cyklisten sänker farten och håller sig på cykelbanan nästa gång.

Anonym sa...

Mors,,Hann du se om killen på cykeln hade blindkäpp,,vilken jäkla drulle..
Skönt att inget gick sönder i din arm
Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

God Morgon!Vilken tur,det kunde ha blivet värre Man skulle tro att du var i Lund för DÄR är tokiga cyklister. har man ett par skor som man älskar och trivs i så är det bra att kunna sula.Jag använder boots i line dans så jag sliter dom ganska rejält.Ha det så bra idag! Morgonkram!

Camilla sa...

Oj...det där kunde ha gått illa. Både för dig och cyklisten. Vilken tur att det gick bra.
Hoppas bara att cyklisten har bättre koll vart han cyklar,hädan efter.
Kram!

Nett sa...

Ajdå.. det lät ont, vilken otur men ändå tur för det hade kunnat slutat värre. Kram

biggan sa...

vilken tur, hoppas du var hos doktorn med, så allt är bra i armen, krya på dig vännen, japp har försökt med inställningarna och allt, det vill inte bara fungera, och max 3 bilder, den 3dje bilden tänker flera min innan den kommer med, kram biggan

Gunilla sa...

Men gisses, ja cyklister är som galningar ibland i trafiken. Krya på dig och armen, tur i oturen!

Ellis sa...

Hej!
Det finns så många som inte bryr sig numera, speciellt de som cyklar på vänster sida, inte roligt att möta dem efter en kurva i en backe tex!
Hoppas det inte blir värre med armen!
Här har vi ännu en grå dag!
Kram Elenor

Roffe sa...

Kan du jobba med en arm eller är du hemma idag.ha en skön helg.kram

syren sa...

Oj,det kunde ju blivit värre. Hoppas att du besökte läkare för man vet ju aldrig. Cyklister de kör som dårar nu för tiden. Mäkte det när jag var i Lund i onsdag.kram

anniepiie sa...

Fy, vissa cyklister ska bara fram och bryr sig inte om omgivningen, tur att det gick som det gick så du inte gjorde dig jätteilla... Kram

anniepiie sa...

Fy, vissa cyklister ska bara fram och bryr sig inte om omgivningen, tur att det gick som det gick så du inte gjorde dig jätteilla... Kram

ansepanse sa...

fast förståndet är nog bra att ha ändå :)
vad skönt att det inte blev värre, vilken makaber händelse
Sv: jodå torsdagskrysset hittade jag och har löst det också :)
kramar

paloma sa...

Men gud! Vilken fartstolle! Bad han inte om ursäkt? Och frågade hur det gick? krya på armen och hoppas du hade tur i oturen! KRAM

eva sa...

Kunde gått riktigt illa du må ha änglavakt som inte brör armen!
kramiz

Ninja sa...

Aj då, hoppas att armen mår bra snart!

Anonym sa...

Vissa cyklister är helt galna! Tur att du inte blev värre skadad...

Anonym sa...

TUR? Du hade en jäkla otur som var i vägen för den galningen.... Är du säker på att det "bara" är ytliga skador med "ägg" och färger? Kramar

Tommy sa...

Tur det inte var en motorcykel...

Mita sa...

Vilken tur det inte blev värre skada. Du kunde ju farit omkull och brutit nånting. Dom där jäkla cyklisterna som far fram som vettvilliingar dom tror att dom äger....
Kram vännen!

eva sa...

Godmorgon!
Hoppas att armen blivit bättre och att du inte har allt för ont vännen!
kramiz

Ammis sa...

Men jisses vilken otur. Men sa han inget cyklisten?? Konstig snubbe?? För det var väl en han?? Ha ha.
Ha nu en goer lördag. krAMelikram

Maria sa...

Usch, sicken konstig än att inte kolla sig för heller!
Hoppas armen blir bättre snabbt!

Kram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...