23 juli 2010

Så är den då här, sista arbetsdagen före semestern!

Lille Cesare installerad hos dotter och svärson ute på landet, där prunkar blommorna i varenda rabatt! Krusbären är nästan mogna och vinbären är skördefärdiga.
En riktig oas har de skapat, dessa båda ungdomar. En härligt stor trädgård med blommor, träd och bärbuskar. Utanför trädgården kan skördandet fortsätta i svampskogen. Igår inmundigades årets första kantareller...Gud, så gott det var!
I morgon kväll äter jag helt andra saker, då är vi på plats i Side igen!
Där befinner sig just nu en annan bloggare...Annsan. På söndag hoppas jag vi kan få till middagen ihop...Ska bli jättetrevligt!

19 kommentarer:

roffe sa...

God morgon.Vicken tur jag har som gick in till dig idag.Du ska ha en STOR SKÖN RESA I SIDE.du får hälsa gubben och ANNSAN,från mig.jag orka inte blogga när sol och värme ute.datorn får komma nu när det bli dåligt väder.ska till axevalla imorgon kolla på trav.hoppas vinner lite pengar.då kommer jag ner och hälsa på dig.kramisar

Farfar-Hebbe sa...

Morning..Jag hoppas du får riktigt sköna 2 veckor i paradiset...
Jag har samlat en del material,så min forskning fortskrider så sakteliga framåt..
Vi höres när du kommer hem igen..
Haé bara bäst.Kram.

Siita sa...

God morgon Mona. Härligt med sem. Halva min är slut o jag har bara slappat hemma. Ha det gott. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn!! Bra att du har laddat upp med sölskydd.Ha nu två härliga veckor så hörs vi när du kommer hem igen.4 sept har vi fritidsfestival i Höör med prova på i line dance Jag hade tänkt bjuda hit alla som vill att efteråt på kvällen ta med sig mat och grilla i vår "kuvös" Hoppas att ni kan komma.Hadè Kram!

syren sa...

Ha nu en trevlig resa Mona! Idag så åker vi till Malmö några dagar.kram

Camilla sa...

Gud så underbart att få dra iväg till Side.
Jag vill också dit!
Kul att få träffa en annan bloggare :)
God morgon!

biggan sa...

godmorgon, härlig trädgård hon har, hälsa och krama om annsan när ni ses. skoj att träffas så där. kramar biggan

Petra sa...

Så skönt att få komma iväg, hoppas jag får tag på nått billigare snart så jag också kan ge mej iväg :)
Kram

Stattinskan sa...

Då har du inom loppet av ett par dagar haft det bästa av två världar ;-)
Ha en fantastisk tid och ladda batterierna allt du kan :-)

Gilla sa...

Vem som än har tagit fotot på dej har lyckats med ett fin porträtt.

Ha nu en trevlig resa och du kan väl tänka på mej, när du sitter i baren. Skåla för mej! Hihi!

Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Då får du ha en riktigt trevlig semester :-)

Mi sa...

Skönt för dig med lite ledighet. Härlig årstid när bären och svampen kommer. Ha det så gott. Kramar!!

Anonym sa...

härligt !! härligt :)
kram.

Ninja sa...

Wow, förstår känslan!

Anniepie sa...

Så härligt! :) ha en bra semester nu då! det är 299 för ett par såklart! ;) ha de bra! :) Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,Ja det finns alldeles för många av husen som förfaller,,då är det roligt när man får se dem som vårdas..
Se nu till så ni får de bästa av veckor i Side.."Kom hem mört och kry som en pigg"..Haé Kram.

Unknown sa...

Visst är det härligt när man kan skörda av vad naturen och trädgården har att ge.
Kantareller sååå gott =))
Blev ett gäng förra helgen, inga fel.
Ha det underbart.
Kram M

annsan_s sa...

Godkväll vännen! Visst fick vi en trevlig middag ihop, skoj hade vi med! Ha de så trevligt i Side.

Må väl..Kramiz

Vickan sa...

Min son och hans flickvän var också på väg till Turkiet. Skulle ha åkt i oktober och då sa jag att en av mina bloggvänner åker dit varje år i oktober och tycker det är bra där då. Tror du inte att de ändrade sig och nu har de istället bokat en vecka till Bulgarien i September!!! Det är ju liksom höst där då, när de istället kunde haft 26 grader varmt i Turkiet. Suck!Men det är ju deras business. De lär sig väl av misstagen får man hoppas.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...