12 juli 2010

En underbar helg med både fest och jobb!

Ett härligt kalas var det här i lördags. Bland gästerna fanns också denna lilla pippi som placerade sig på äldste sonens axel.
Igår var det tomt på min altan
lika tomt i hela bostadsområdet. Förmodligen hade de flesta intagit badstränderna.
Min lille Cesare var åter herre på täppan och kollar läget från sin plats. Han smälter fint ihop med blommorna i ampeln...
Svärsonen Christian gav mig den present som jag önskat...han hade med sig motorsågen och hittade mina tre fönster bakom det höga buskaget! Så igår rensade vi ogräs och försökte få lite snyggt på framsidan! Det var svettigt, men det kommer att bli jättefint...

25 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Vad är det för Pippi?Ja det var väldigt vad fågelungarna växer fort.Här är det kvavt och svittit!kram!

Siita sa...

Vilken söt liten pippi, alldeles tam. Här verkar det som om det är mer regn på G. Snoppen hänger neråt. Haha. Men solen skiner just nu iaf. Kram

biggan sa...

härligt bra kalas. en liten fin tam piipi. kul. det kommer bli jätte bra med dina buskar så skönt få lite utsikt igen. kramar biggan

Stattinskan sa...

... är det en parakit eller en "vilding" :-)
Gomorron

biggan sa...

ja det känns så skönt, om du visste, jag springer väl inte maraton, men jag jag har fått bort värken i ena benet. helt otroligt. helt underbart. nu ska jag väcka dom andra. tång dags. ha en fin dag kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Kakadua???Vi har haft nymfparakiter.Tur att vi har Stattinskan!
Kram!

Susanne sa...

ja att röja fram utsikten är aldrig fel!

egoinasmamma.nu sa...

Vad skönt att få städat upp lite. Vilken underbar altan ni har, precis lagom storlek. God morgon! :D

Smörblomma sa...

Cesare och blommorna smälter väldigt bra samman :) Så stor han har blivit förresten. Kramiz

eva sa...

Härligt det ser ut och vad gulligt foto med pippin på din sons axel:)
kramiz

Anonym sa...

vilken mysig altan du har. kanske i varmaste laget nu när man inte har tillgång till bad på samma sätt
kram

Yvonne :-) sa...

Minnet kan man inte lita på helt.Tur att man har någon som kan hjälpa en.Jag tyckte först att det var en kvinna som nymfparakiten satt på.Kram!

Anonym sa...

Vad trevligt att få se ut på framsidan också=) Bättre present kan man väll inte få..

Nä katterna kan hitta konstiga ställen att vara på..

Gilla sa...

Tur att inte pippin, satte sej på Cesares axlar! ;-)

Njut så länge det varar. Idag har vi skönt väder att sitta på balkongen.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Tur att inte pippin, satte sej på Cesares axlar! ;-)

Njut så länge det varar. Idag har vi skönt väder att sitta på balkongen.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Ååå,vad mysigt med en sådan tam fågel.
Det kommer nog att bli jätte fint efter ni röjt och rensat.
Ha det bäst!
Kram!

Mia64 sa...

Skönt att få lite hjälp med att röja lite/Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

fin altan!
så lustigt att fågeln satte sig på axeln är den tam?

Anniepie sa...

Jättefin bild på katten där!Eller alla var ju fina såklart :D ha en bra dag! :) Kramar!

Karpstryparn sa...

Ja, det är bara att köra på.

Svar: Godkväll! Jo, det finns ju det tyvärr. Mmm, de som försvarar sånt som jag tar upp i den senaste videon på min nya kanal borde själva bli utsatta för samma sak. Kramiz

Ellis sa...

Skönt att du har fått tillbaka utsikten! =)
Hoppas du får en skön kväll, det är varmt här idag, ska kanske ta en promenad senare!
Kramar

diana sa...

Vilken fin altan. Nymfparakiter är mina favoritfåglar :)

Anonym sa...

Här omkring är det lika tomt. Antingen är man nte hemma eller så sitter man inne och häckar i värmen. Kram

Siita sa...

God morgon. Här jäklas datorn med mej idag, den är väl trött som jag. Varmt som tusan i sovrummet. Fattar inte att gubben kan sova. Haé gott. Kram

Siita sa...

God morgon. Här jäklas datorn med mej idag, den är väl trött som jag. Varmt som tusan i sovrummet. Fattar inte att gubben kan sova. Haé gott. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...