17 juli 2010

Kom du i din baddräkt i år

eller har den krympt i tvätten? Kanske du har en sån där garderob som jag har...en garderob som har krympt allt jag har i klädväg!
Det tycks ha blivit något fel på vågen också för den visar bara högre och högre siffror...Fast vaddå??? Mår du bra så skit i det hela!!
"Den baddräktstid är kommen, när magen är för stor.

Då valkar bara sväller och celluliter gror.
Generande behåring......lyfts fram i solens ljus.
Nej! Stranden verkar boring, vi stannar inomhus.
De krav som sommar´n ställer, förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller, fy fan vad jag e fet.
Fast vem vill ......motionera, när man kan sitta still...
Nej! Låt oss revoltera, vi tar en kaka till!!!"

22 kommentarer:

biggan sa...

japp det stämmer på mig, men jag struntar i det, gör mig inte så mycket. hihi. finns andra världsliga problem. nu ska vi sticka iväg en sväng sören och jag. hoppas ni kommer iväg och fiska makrill kramar biggan

Siita sa...

Här skiner solen ännu. Men alla talar om oväder så får väl vänta o se. Skönt med lite regn ibl oxå, men vill inte ha åska. Tänk dej jag har en garderob som din. Kram

Anonym sa...

haha näe det finns betydligt värre saker att lägga energi på

sv:De har upphört med tillverkningen av dem, iaf i Sverige
kram

Gilla sa...

Fy fan, vad den var bra!!!!

Har du diktat själv? Om du har det, så skulle jag vilja få använda den vid tillfälle. Jag skrev av den och satt och sjöng den för Sibbelin på balkongen. Han tyckte mycket om den också.

Vi har heller ingen sol idag. Men jag hoppas verkligen att du får det om en vecka, så du kan bada i det turkiska havet.

Kram/Gilla

Petra sa...

Något kilo mindre hade inte gjort nått, men bryr mej inte nämnvärt..Har även varit på andra sidan av vikten där jag 38kg från jag var 13 till 28...Inte bättre det :)
Kram

Yvonne :-) sa...

Jag håller med dej,ta två kakor;).Ja dom växte fort upp.Jag tror att föräldrarna förstod att jag hade hjälpt dom.Kram!

Siita sa...

Jag har inte beställt några koder, men på blogg.se kommer det upp ibland men inte jämt. Önskar oxå att alla skulle ta bort dom. Kram

Mi sa...

Hahaha. Den var bra. Visst är det så att vi tittar lite extra på hur vi ser ut nu när vi tar av oss kläderna. Vi är ju heller aldrig nöjda med vår kropp. Kramar o ha en härlig lördag!

Yvonne :-) sa...

Just nu tog jag en pizzabulle till kaffet.Här är så kvavt så man håller på att få dåndimpen.
Kram!

biggan sa...

vi skrev samtidigt i morse igen. hihi, japp har kommit ett par skurar här också. men uppehåll just nu. i dag ska det bli städ dag vi måste kommer snart knappt in, för allt damm. suck, i morgon kommer ju familjen malin, stannar till onsdag. men dom har husvagen med sig. ska bli kul kramar biggan

egoinasmamma.nu sa...

Man skall trivas med hur man är och hur man lever. Det tycker jag är jättesvårt, å ena sidan älskar jag mat och å andra sidan hatar jag när jag inte får på mig min jeans. Det är en konst att bli nöjd. ;)

Ingela sa...

Det är inte annat än att man ibland önskade att man bodde i ett land där det fortfarande visade på välstånd att vara lite rund, Indien exempelvis ;)

diana sa...

Vad kul att ni ska dit igen :)

eva sa...

Ha ha den var bra;)
Jag slutade att röka i tre månader och gick upp MASSOR så nu både röker jag igen och har massor av extra kilon!!
Så så gick de med det hälsosamma livet!!!
kramiz

Frogprincess sa...

Hej igen!
Efter några dagars tysnad så är jag återigen vid datorn och föröker uppdatera mig på vad som händer i bloggvärlden :-)
Jag har inte använt min baddräkt på flera år. När jag har badat ute så har det mer varit olyckshändelser (ramlat i dammen).
Snyggt blev det efter att ni renat upp framför fönstrena. jag gissar att Cesare ser det som sin bästa kattlåda ;-)
Kul att det går så bra för Christoffer, han kommer nog att gå långt.

Mia64 sa...

ja man ska väl hinna njuta lite också.Ha en skön lördag /Kram

Anniepie sa...

Jag gillar människor som inte bryr sig så mycket om utseéndet utan huvudsaken är ju att man trivs och det finns värre saker att ta i tu med! ;) ha en bra kväll. :)Kramar!

Anonym sa...

ja det har sina nackdelar att bli gammal. fördelen är ju att det är bättre än alternativet
kram

Camilla sa...

Känner igen det där,men mitt måtto i livet är:
-Man lever bara en gång och den gången är NU!
Ha en toppen dag!
Kram!

biggan sa...

godmorgon ja vad skönt att ni kom ut en sväng i alla fall. fick ni något? kram biggan

Yvonne :-) sa...

Ja vi hade en trevlig dag!Hoppas att du får en skön dag! Kram!

Siita sa...

God morgon. Ja dom är fina mina flickor. Vi tog det kortet när var samlade alla till Theas dop. Idag ska vi till Frövi o äta, jag bjöd mej dit. Haha. Ha det gott. Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...