15 juli 2010

Det ena jag vill, det andra jag skall...

Vad jag allra helst vill ser ni i bildspelet här ovan! Det är där jag helst vill vara i sommarvärmen!
Fast jag tillbringar mina dagar här på mitt kontor, med en fläkt som kyler av mina fötter och som får ersätta den varma havsbrisen.
Lite fina tavlor av dotter Wictoria har jag i alla fall att njuta av...
Motion får jag också, genom att springa fram och tillbaka i denna korridor!
I vårt lunchrum kan vi just nu beundra denna ovanliga blomma från Tulpanträdet...Jag visste inte ens att det fanns Tulpanträd.

17 kommentarer:

biggan sa...

härliga bilder från fisketuren. i dag kunde jag skriva. inte dåligt. förstår du hellre vill vara på sjön. men du har det fint på ditt kontor med. kramar biggan

biggan sa...

jag hoppas du verkligen kommer ut på lördag med, det är ju så skönt och rogivande. kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Ja igår var det en andhämtningsdag för oss dock inte för solen.Det var ju en kul grej med fläkten på fötterna,och om jag inte ser helt fel så har du fötterna i kallt vatten.Ska göra likadant.Ha en bra dag fast du inte får göra det du helst vill.Kram!

Siita sa...

God morgon. Härligt med nått nytt, jag har aldrig heller hört talas om tulpanträd, men fin blomma iaf. Kram

Susanne sa...

hört talas om tulpanträd men aldrig sett dess blomma fantastisk!

Mia64 sa...

Önskar dig en fin dag trots jobb /Kram

Petra sa...

God Morgon!
Visst hade det varit skönt att vara någon annanstans :)

Kram

egoinasmamma.nu sa...

Jobbet är kanske inte det stället man vill vara nu om dagarna, börjar igen själv på måndag. Menmen.. Hoppas det fina vädret håller i sig oavsett. God morgon! :D

Yvonne :-) sa...

Jag tyckte att den vita såg ut som fotbad.Jag har sett och lyssnat på bildspelet.Kram!

Ingela sa...

Den som väntar på något gott vet du... =)
kram

Gilla sa...

Så härliga sommarbilder. Det blev ju rena långfilmen.
Det gick inte att skriva längre, när jag skulle kommentera filmen. Allt gick bara upp i fullskärmsläge och så gick det inte att skriva mer.

Så är det, medan man väntar på pensionen.

Roligt att tu tyckte om mina bilder också.

Kram/Gilla

Mi sa...

Härliga bilder. Sommar, sommar o du din stackare arbetar. Kramar!

Camilla sa...

Tulpanträd???
Har jag aldrig hört att det finns.
Cool var den i alla fall.
Ha det bäst!
Kram!

syren sa...

Trevlig arbetplats du har. Tulpanträd har jag hört talas om men aldrig sett ett sådan. Blomman är ju vacker,kul att få se. En dag till på jobbet sen semester. kram

Anonym sa...

jag visste inte heller att det fanns tulpanträd
kram

diana sa...

Tulpanträd var allt nytt för mig med :)

Anonym sa...

Då har vi fått komma n i det allra heligaste.Tulpanblomma, ser man på, man lär för hela livet! Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...