3 juli 2010

En helg med många järn i elden!

Igår kväll käkade vi upp resten kräftorna från midsommaren. Ja, de har varit frysta under veckan förståss...tre kilo på tre man är rätt lagom, jaja...Cesare åt bara två...hihihi...Jag älskar skaldjur och kan äta nästan obegränsat!!
Idag skall vi på konfirmation till barnbarnet Maria. Så det blir nog ingen fisketur denna dag. Just nu går tvättmaskinerna för fullt och sen blir det frissan vid 10. Konfirmationen är klockan 13 och tårtan serveras vid 15...
Fast fiskejackorna skall med för omöjligt är det ju inte att få in några timmar där på sluttampen!!Jag hoppas på detta i alla fall...Konfirmationen är utanför Lysekil så det är bara fem mil ut till Hunnebo...Vore väl attan om inte det skulle funka!!

24 kommentarer:

Siita sa...

Fullspäckad dag ser jag som vanligt. Här blir det nog ingenting. Jo mat förståss. blir endera stekt sill lr rostbiff. Det har jag i kylen. Kram

biggan sa...

gott med kräftor. håller med dig. ja då har ni en stressad dag i dag. men ett par timmar hinner ni säkert på slutklämmen. inte långt i mellan ju. här ska dom spela i kväll. så det blir en lugn dag. skönt det med. men blir nog en sen spelning. vi får se. ha en fin dag med allt ni ska göra kramar biggan

Aurora sa...

Full rulle hos dig. Längtar till Bohuslän och dess klippor och salta bad. har ju bara gjort en snabbrunda till Strömstad i år. Men det går ju fler tåg. Ha en bra dag.

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja dop är steg 1 sen kommer nästa steg vid konfirmationen..
Klart du ska vara välutrustad,vem vet,det kan bli en tur på havet..Haé Kram.

Petra sa...

Låter som du har en fullspäckad men rolig dag framför dej :)
Kramar

Stattinskan sa...

Många järn i elden idag! Hoppas att det blir en fantastisk dag :-)

Gilla sa...

Dagen är alltså helt inrutad för er. Klart ni ska ut och fiska i kväll!

Tack för kommentaren. Men Veiken förklarade att hon har tystnadsplikt, vilket jag tycker är horribelt i det här sammanhanget.

Det känns bättre nu, när alla har skrivit att vi gjorde rätt.

Kram/Gilla

Farfar-Hebbe sa...

Ja när man tittar på gamla bilder så ser man att tiden har rusat,,
Jag har ett litet projekt,,att samla in så många gamla bilder som det går,som har anknytning till familjen..Haé Kram.

eva sa...

Godmorgon:)
Än skiner solen här och idag ska vi ta tåget till Ockelbo marknad.
Det lät riktigt gott med kräftor och hoppas ni hinner med en fisketur med.
kramiz

biggan sa...

du får visa kort hur det vart hos frissan kram biggan

Mita sa...

Oj fullt upp ser jag, vad roligt med konfirmation. Hoppas ni hinner med lite fiske också,*ler* allt går bara man ger sig fasiken på det..
Ha det gott,
kramizar!

Mi sa...

Kräftor låter väldigt gott. Visst är det gott med skaldjur. Ha en toppendag. Kramar!

Camilla sa...

Fullt upp ser jag :)
Vilka vackra bilder!!
Och kräftor som är såååå gott.
Mums,vad det vattnas i munnen på mig.
Ha det bäst!
kram!

diana sa...

Ha en toppenfin dag och kväll :)

Vickan sa...

Det är så vackert där ute vid er. Ska verkligen fundera på Hunnebo strand till nästa sommar. Det ser så fint ut.

Ninja sa...

Alltså.....jag blir AVUNDSJUK på den där tillgången på kräftor, räkor och hummer som ni har där på västkusten.....
Ååååh färska havskräftor!!!!! Det vattnas i munnen på mig....så mycket godare än de jag fiskar i frysdisken....

Mina dagar sa...

Jag blir alldeles "sjuk" av att se alla bilder från fantastiska Bohuslän!!!! I love it!!
I år blir det nog inget besök tyvärr:(
Men vi återkommer!
Njut av landskapet och helgen:)
Kram Eva

Kina sa...

Visst är det härligt med all sol. Hoppas ni kom ut på fisketuren och att konfirmationen var fin:):)
Kram Kina

Anniepie sa...

Kräftor är ju sååå gott! :) Det gillar jag. Hoppas att du får en bra kväll nu. :) Kram!

Siita sa...

God morgon. Vill inte ha regn idag när vi ska till ön. Här är soligt just nu, men även mycket moln. Hoppas på mera sol. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja det blev en lång kul dag,,så jag är en trötter i dag.
Haé Kram.

Camilla sa...

God morgon!
Ha en toppen dag!
Kram på dig!

Anonym sa...

Vad vore livet utan skaldjur? Mycket tråkigare! Kram

Nattis 2.0 sa...

Mums kräftor! Tänk att det är så många "därute" som tror att kräftor innebär insjökräftor.
Stackars dem!
Vi vet bättre eller hur?

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...