13 juli 2010

Vilket oväder det blev av gårdagens värme!

Jag vaknade av en fruktansvärd smäll! Sen brakade det loss ordentligt med blixt och dunder.
Min lille Cesare studsade upp och fattade ingenting, så han dök in i klädkammaren och gömde sig! Jag försökte att göra det samma men fick inte plats! Idag har temperaturen gått ner till blygsamma 18,6 grader men det blir nog en go och varm dag även idag!
Nu är det livsfarligt att lämna både djur och människor i stängda bilar! Ser du något djur eller barn instängda i varma bilar så agera direkt!! Sprid denna dekal på era bloggar...kanske vi med detta räddar ett liv!!

20 kommentarer:

syren sa...

God morgon vännen! Här är det 23 grader just nu och varmare lär det bli..Hemskt att låta djur och barn vara kvar i en varm bil.Tar den med mig. kram

Siita sa...

Ska lägga upp den hos mej oxå senare idag. Inget åskväder här, men bkivit lovade i em på klart.se. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja det dundrade bra här med. dom varnade på tvn redan i går kväll. klass 1 varning var det på tvn, ja livsfarligt att lämna barn och djur i bilarna nu kramar biggan kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Ja,vi har det kanontrevligt i sånggruppen med mycket sång och skratt.Jag tar dekalen med mej..Ha en varm dag!

Aurora sa...

Jag hade gärna tagit del av åskvädret. Precis som du säger rensar det luften. Tyvärr strök det förbi strax väster om oss. Ha en bra dag

egoinasmamma.nu sa...

Folk är inte kloka om (när, tyvvär) de lämnar något levande i sin bil i denna värmen. Lite svalare här i dag, rätt skönt faktisk. God morgon! :D

Anonym sa...

godmorgon. här har det inte åskat vad jag märkt iaf. tar med mig dekalen o lägger ut sen ska bara gå o röka
kram

eva sa...

Den tar jag absolut med mig!!
Det var en underbar plats att se:)
Här behövs det okså lite regn men sen kan de bli fint igen. Vad söt han e cesare:)
kramiz

Petra sa...

God Morgon!
Får väl se om vi får oväder idag då...
Kram

Gilla sa...

Vi har 23 i skuggan, moln och regn om vartannat. Det åskade rejält i natt efter vad Sibbelin sa. Jag sov som en gris, men hörde lite åska innan jag somnade.

Jag gjorde filmen i Windows
Moviemaker och ser den i windows Mediaplayer.

Du ska klicka på pilen till vänster så sätter den igång. Kanske du saknar ett insticksprogram?

Stattinskan sa att det gick bra att se den.

Kram/Gilla

Anniepie sa...

Hoppas att det kommer lite regn hit oxå men åskan skippar jag gärna! :) Mkt bra att du uppmärksammar om hundar och barn i bilar! :D ha en bra dag. Kraam!

diana sa...

Det blir allt varmt. Alla borde ha insett det nu hur det blir i en bil. Kram.

Mia64 sa...

jag går nog också gärna undan när det är åska .Ha en skön em/kväll/Kram

rolf sa...

Nu har det åskat i 3 timmar och regnat.så nu våga man gå in på datan igen.orka inte blogga nu när det är varmnt.solen ta tid.bloggen i andra hand.du ska ha en skön kväll.kram

Camilla sa...

Oj...har ni haft ett sådant oväder.
Här mullrade det lite men sedan försvann det.
Nu skiner solen igen.
Otroligt att det blir så varmt i en bil.
Jag hoppas att folk begriper bättre så att dom inte lämnar barn och hundar kvar i bilen.
Jag tar med mig den och ska lägga ut på min blogg lite senare i veckan.
Ha det bäst!
Kram!

Anonym sa...

Här är svalare idag,men nästan lika kladdigt ändå! jag gillar ju värme,men inte åskkladdväder! Kram

Smörblomma sa...

Vi har haft värmerekord idag. Lille Nisse har verkligen varit medtagen, det är nästan så man blir lite orolig för honom.

Bra att du uppmärksammar problemet med instängda barn och djur i bilar i hettan! Kram

Anonym sa...

godmorgon
jag tänkte att jag skulle vara först idag så jag ställde klockan haha. näevars
kram

Siita sa...

God morgon. Fick in en blöt katt när jag öppnade idag. Här hade jag 14 grade iaf. Kram

Susanne sa...

ja varmt ja varmare än i Nabo landet Norge i allafall...här är det åsklika moln som tornar upppå himlen kvavt och klibbigt....

JA dessa Idioter jag har inte ännu smält det jag råkade ut för i måndags! Vissa skulle inte få ha barn eller djur....

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...