16 mars 2014

Vilken fin dag! Lycka!

 Pappa var riktigt pigg igår och gillade att få räkmacka!
 Vi hade varit hos mamma först så vi kunde visa pappa hur vårfint det blev hos henne. 
Sen åkte vi till Johnny och Solle som bjudit oss på middag. Lite gos med Lucky-vovven blev det före maten. Jag saknar vovve något fruktansvärt ibland...förr hade jag alltid både hund och katt men idag jobbar jag så mycket så det går inte. 
 Dags för middag sen, riktigt god mat blev det.
Köttfärslimpa ála Solle med potatis och gräddsås. Efterrätt blev det också, både Dajmtårta och Schwarzwaldtårta. Det blev en sen lördag, men en riktig kanondag!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar,,ser att du hade en jättego dag med dina nära o kära..
Här är det 0 gradigt nu,men solen är framme inte ett moln i sikte,,blir en fin dag..
Jag ska snart köra ner till Uppsala,det är grattis för både Loke och Moa..Blir där i morgon oxå,Moa blir hemma med mig,studiedag på dagis,tror jag det var..Haé Kram.

Jenfan75 sa...

Vad roligt att se din far så pigg.
Och det var ju ingen dålig middag ni blev bjudna på :)

Siita sa...

God fm Mona. Här var det -6 grader kl 7. Nu nollan o solsken. Så trevligt att din pappa var pigg i går. Kram

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni fick. Undra på att din pappa såg pigg och glad ut när han fick så smarrig räkmacka. Köttfärslimpan gick inte av för hackor den heller så jag förstår att ni körde hem mätta glada och belåtna. Härlig bild på dej och lilla voffsingen. Nenne

yvonne sa...

WOW!! Vilken räkmacka!!!! Och köttfärslimpan fick det att vattnas i munnen på mej!!!............Tack!! Absolut borde Ulla och jag vinna Men vi hade en till med oss som är duktig! Kram!

Geddfish ♥ sa...

Härlig dag för er!
Och mat, är ju bara så gott, om det är vällagat!
Jag är kattmänniska, så vad jag ville ha, är en liten kissemisse, men det funkar inte här i lägenhet. Kram och god förmiddag!

znogge sa...

Den smörgåsen var verkligen inte illa! Räkmacka står sig alltid i längden :-)

Så fint det blev vid din mammas grav. Börjar bli dags att sätta påskliljor inser jag. Vi brukar göra det till påsk men i år kommer helgen så sent att vi nog får tjuvstarta lite.

Kram

ansepanse sa...

kanondagar är bra för själen :)
jag visste inte att du haft hund förr, tror jag det att du saknar vovve då, jag skulle ha svårt att tänka mig ett liv utan hundar
vad roligt att din pappa var pigg och glad igår
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Så roligt att se din pappa så glad.Och säger också,vilken räkmacka.
Kram,IngerP.S. här är det 4 grader+.men i natt va det kallt.

Augusta sa...

Vilken trevlig dag med god mat :)

Din pappa får vara lycklig med en sådan kärleksfull dotter :)

Kram

Gilla sa...

Räkmackan gick inte av för hackor precis. Din Pappa ser ju riktigt pigg ut.

Så fint ni har det på din Mammas grav.

Jag blir nästan drömsk när jag ser den fina vovven, Lucky. Man får ju välja vad man kan orka med.

Det var evigheter sen jag åt köttfärslimpa. Den ser ju ut som om den är baconlindad. MMMMums!

Kram/Gilla

Smörblomma sa...

Är det en collie som de har? Jag hade en sådan för 20 år sedan, hon hette Lizzie och jag saknar henne så mycket, så mycket... Kramiz

Ma sa...

Verkar som om Du haft en riktigt kanondag och Din far såg ut att trivas av bilderna att dömma och maten verkar varit riktigt god...

anniepiie sa...

En rökacka säger man ju inte nej till, mums!! :D SV: här har det också blåst en hel del.. :P Kram

Henrik Olsson sa...

Det ser ut som en riktigt härlig dag! :)

Ama de casa sa...

Jag skulle jättegärna vilja ha en hund - men vi reser bort för mycket... Kanske lite längre fram när resnerven har lugnat sig :-)

yvonne sa...

Godmorgon Mona! Hoppas att allt är bra med er! Morgonkram!

Anonym sa...

Morron ! Vad roligt att din pappa är så pigg. Ja visst räkmacka säger inte många nej till. Här har det kommit ca 5cm snö i natt. Ha det bra !

Ezter sa...

Vilken fin helg ni haft! Vi också, nu är vi hemma igen, tusan vad det blåser! Jag håller på att läsa ikapp här i Blogglandia, det tar sin lilla tid!

Ellis sa...

Hej!
Vilken härlig dag med din familj och den räkmackan såg god ut! =)
Här har det snöat och blåst lite, idag hade vi -7 och sol imorse.
Kram Elenor

Inger Rozèn_Chintoh sa...

HEJ

Så vacker header.
Men det är så svart att jag inte såg var man loggar in.
Kram,INGER

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Absolut!
Den färgen hade jag ett tag på Ingers hörna.
Men det svarta var läckert,men svårt att se.
Och den grå färgsättningen med kameran var urläcker.Denna glada färg minner om våren tycker jag.
Kram,Inger

ansepanse sa...

Sv: hoppas att det inte hänt något tråkigt
kramar <3

Veiken sa...

Den där räkmackan går inte av för hackor! Jösses så gott det ser ut! Det måste snart vara räkmackedags i det här huset! Kram

Nett sa...

Härligt för pappa att få räksmörgås :) Fast mest är jag sugen på den där köttfärslimpan :) Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

En god natt kram till Mona med make o katt.
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...