10 mars 2014

Släpp Wejernviks loss, det är vår!!

 Min absoluta favoritkamera, min Power Shot är tillbaka! Efter hur många turer som helst, så fick jag den reparerad och fit for fight igen! 
 Söndagen bjöd på underbart altanväder med både förmiddagskaffe och middag ute. 
 Alldeles vanlig stekt torsk, himla gott! Efter middagen blev det en promenad, men då åkte både fleecetröja, jacka och mössa på, för utanför vår altan blåste det ordentligt och vinden är kall.
Cesare är ingen solälskare, han intog i stället nya soffan...fast han ligger helst på kuddarna.

24 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Cesare verkar inte vantrivas med tillvaron!! :)

TantGlad sa...

God morgon!
ååå såna mysiga bilder. Grillat oj så sugen jag vart.
Vi hoppas på sol resten av veckan nu!
Ha en jättefin måndag!
Kram!

TantGlad sa...

God morgon!
ååå såna mysiga bilder. Grillat oj så sugen jag vart.
Vi hoppas på sol resten av veckan nu!
Ha en jättefin måndag!
Kram!

znogge sa...

Visst var vinden en smula vass men man får vara tacksam för det lilla :-)

Kram och god morgon!

yvonne sa...

Godmorgon!Vi passade också på att vara ute,vi hade ingen blåst .. Fördelen med wifi är att nu kan jag ta laptoppen ipaden med mej när jag ska bort och ta wifin med mej i fickan! Kram!

Anonym sa...

Mors..Ja vilka två härliga dagar vi har haft nu.blåste lite onödigt bara.Undrar hur sommaren ska bli,tänker på din tes..
Jag hämtar namninfon från nätet, namnwikipedia...Haé Kram.

Ezter sa...

Det var fantastiskt i helgen! Så synd att det inte kan sluta blåsa bara! Ett tag på eftermiddagen igår var här 16 grader! Tyvärr hann jag inte med att vara ute, men vi hade ju roligt, då gör det ingenting :)
Torsk är gott :)

Siita sa...

God morgon. Ha en trevlig måndag. Disigt här med men hoppas på solen. Kramar

Camilla sa...

Va. En katt som inte tycker om sol?
Siri låg och njöt i solen i går :)
Och jag också :)
Kram!

Nett sa...

Underbart, att få ta sig ut till våren :) Kram

Anonym sa...

det såg härligt ut, torsken hade jag gärna hjälpt till med att äta upp. Förstår Cesare som kurar ihop sig bland kuddarna,jag gillar inte heller att vara ute i blåsten. Ha en fin arbetsvecka. Nenne

Jenfan75 sa...

Häruppe har vi stormbyar idag. Fast solen skiner och det ser ljuvligt ut ..

Ellis sa...

Hej!
Härliga bilder och skönt att ni kunde sitta ute! =)
Vad bra att ni till sist har en fungerande soffa och att du fått igen din kamera också! =)
Kram Elenor

Geddfish ♥ sa...

Hej! Ja, jag har varit i Uddevalla över helgen, så jag har smakat på den iskalla vinden. Fredagen bjöd på spöregn, men lördag söndag solsken!
Där finns också en go katt, han är gammal nu.
Ha en bra måndag!
Kram! ♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej

Så gott med torsk det ser ut.
Jag gillar headern,har glömt säga det.Klart Cesare gillar nya soffan.KRAM,inger

ansepanse sa...

visst blåste det kyligt även igår
härligt att kunna sitta ute och äta
förstår att Cesare föredrar att ligga på kuddarna :)
kramar

Mita sa...

Jag trodde det var grillad fläskkarré först,hehe, men gott ser det ut i vilket fall. Härligt att kunna sitta ute på altan. Men visst känns det i vinden, man får inte klä sig för tunt nu....
Han har sin egna lilla stil Cesare,gottar sig ordentligt bland kuddarna..
Kramiz♥

Anonym sa...

Hej Mona,om du kollar i ditt svar så fattas det en bokstav,,Ett A,,påt igen.Haé Kram.

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Men så mysigt att kunna sitta ute och fika och äta. Här i Göteborg var det verkligen underbart väder i helgen, men tyvärr kunde jag inte njuta av det speciellt mycket.
Krokusar är så himla fina!
kramar

Ama de casa sa...

Så skönt att våren börjar visa sig på riktigt :-)

Ingrid sa...

Bästa tiden på året, enligt mig!

Augusta sa...

Vädret i Stockholm känns så varmt men sedan kommer kalla vindar osv. Exakt som du beskrev det :)

Vad söt man kan vara, lille Cesaer där :)

Kram

Pia sa...

Hej,
hittade dig via Långarydssläktens hemsida:) Har precis fått bekräftelse på att även vi tillhör den, som rätt många andra. Vilken härlig blogg du har. Jag blev nyfiken på din kamera, power shot, vad är det för en, märke?
Önskar dig en fortsatt fin kväll!
//Pia

Gunilla sa...

Skönt med sol, äntligen liksom !

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...