5 mars 2014

Inte utan strul !

 Pappa är hemma! Strax före 11 på tisdag förmiddag ringde en sköterska från MAVA och sa, att då skickar vi iväg pappa och du möter upp honom klockan två i Kungshamn. Nej, men det går ju inte jag sitter på mitt jobb i Uddevalla, fullbokad med besök och har ingen möjlighet att ta mig dit till två. Vi ändrade till klockan fyra och jag försökte få tag på gubben så han kunde möta upp...
 Pappa blev rejält uppmött för sköterskan hade rört till det hela igen! Min syster med dotter och barnbarn skulle mött upp klockan två, men det  hade missförståtts på MAVA, som utgick från att det var jag som skulle möta upp. Nu blev det klockan fyra i stället och som sagt, med en rejäl uppslutning av mötande!
Jag fick prata med pappa på telefon på kvällen för själv kom jag inte loss från jobbet förrän sent. Ser i alla fall fram emot lördagen så jag kan få krama om honom ordentligt!


21 kommentarer:

znogge sa...

Så skönt att det ordnade sig till slut men alltid ska det vara något!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Ibland kan de röra till sig, men alltid lika skönt när det ordnar till sig. Gutt han är hemma igen.
Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Skönt att det löste sig trots strulet..Hur har det gått med det särskilda boendet som din far väntar på??
Ja det var nästan skönt att få se en liten glimt av solen,så hoppet lever att den ska komma fram mycket tidigare,snart..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!Oj vad de rör ihop det på MAVA! Skönt att det ordnade upp sig! ...... Ja det är fina killar som hjälper mej. Idag blir det bara vila för mej.. Morgonkram!

Ezter sa...

Bättre det blev många än ingen som välkomnade hem! Skönt det löste sig!

Anonym sa...

Vilken röra, men skönt att det löste sig till slut. Nenne

Helen sa...

Ojojoj.. vilken röra men huvudsaken att det fanns nån där. Kram ♡ ♡

Camilla sa...

Skönt att han är hemma igen!
Förstår att su längtar efter honom.
Kram!

Aurora sa...

Inte lätt att bli gammal. Vilken tur att han har er som fixar och donar. Kram

Geddfish ♥ sa...

Ja, Gud, så rörigt! Inte lätt att vara helt beroende av andra.
Synd om de om inte har nära och kära.
Kramkram♥

Mita sa...

Ja jisses vilken röra det blev. Men skönt att det fixade sig i alla fall. Klart du längtar efter att få krama om din pappa nu....
Kram vännen♥

ansepanse sa...

vilket strul, tur att pappa din kom hem som han skulle
underbar bild, den nedersta
kramar

Carina Sjölund sa...

Stora kramen till dig vännen♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

hej
skönt att pappa är hemma i lugn och ro.
Mona,det du skrev om strul-läs i min blogg vad som hände för sonen.
Inte bra med ,kom inte på ordet,inte bra med kommunikationen när det gäller myndigheter.För många olika personer och försäkringskassan är kass.
Kramen,Inger

Eivor sa...

Det var ju ett fnt välkomnande hem han fick ändå.
Men vad håller sjukhusen på med kan man undra.

Ja det ska bli skönt få upp hyllorna. Men ordning och reda? tja, det är inga stora hyllor så resten åker väl ner i källaren. Men jag slipper se eländet ialla fall.

Ha en fin dag. Här är det mulet men rätt ljust ändå.

Kram.

Augusta sa...

Stor kärlek mellan er alla :)

Kram

Gilla sa...

Sicken röra. Tur att det ordnade sej till slut.

Sv: Visst var det gosigt med Baloo i sängen. Men det hände inte idag, för nu är han hos Matte igen.

Kram/Gilla

fialia sa...

Så gott att få hem honom igen, det kan strula till sig ordentligt ibland.
ha de Fia

Veiken sa...

Det gäller baske mig att vara bestämd när det gäller sjukvården. Jätteskönt att det gick bra för din pappa och att många mötte upp! Kramar

Nett sa...

Skönt att han är hemma igen :) Kram

badtant.bloggo.nu sa...

Så skönt att det ordnade upp sig till slut och att han nu är hemma. Förstår att det ska bli skönt för dig att få träffa honom på Lördag och kram om honom ordentligt.
Kramelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...