21 mars 2014

Vårdagjämning igår!

 Inte utan att det märks detta år för visst är det vår! En rekordtidig sådan.
Nu blir det bara varmare och varmare så mer än den enda morgonen med minusgrader lär det inte bli. Här kommer det att stanna på plussidan. Får ändå säga att jag är väldigt glad för det då jag ser eländet längre upp i vårt avlånga land.
Intresset för Rootfruits goda chips är enormt! Så roligt att få ordentlig feedback från så många som jag har fått under denna kampanj! Kolla om de finns i din affär och köp en påse och njut. Jag har testat flera av smakerna själv och alla är jättegoda! 

17 kommentarer:

znogge sa...

Våren är nog här för att stanna även om vindarna var vassa igår. Temperaturen var ok och solen tittade fram så i lä var det gött!

Får kanske köpa en påse till Husse...

God morgon!

Anonym sa...

Mors..Grattis,,du hade ju rätt,men det var 9st som kom före..
Här är det redan varmt och snön är på väg bort..Haé Kram

Ezter sa...

Men det har ju varit flera kalla mornar i förra veckan. Dagar också! Men visst är det skönt nu. Tja, det regnar förstås idag igen. Och blåser. Rekordtidigt? Nja, det vet jag inte om jag håller med. Mot förra året är det tidigt, men jag som bor söderöver är van vid liknande vårar :)
Härligt att se dina bilder!

Aurora sa...

Våren är här. Nu får vi ställa om och vänta på sommaren. Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Ska testa chipsen! Blommorna trivs säkert med grodan! Morgonkram!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker också jag hittar lite vår i Lidköping! Just idag skiner solen och det gör dagen ett extra plus i kanten.
Så, ut med hojen, ska jag snart!
Godmorgonkram!

Gilla sa...

Vi köper inte ens nån enda sorts chips. Har vi gäster, så kanske vi köper nån enstaka gång, men de blir inte uppätna.

Sv: Scillorna som jag hade satt in i min blogg är inte från i år. Men häromdan såg jag och visade några få, som jag hittade i "vår" park.

Skönt att dagarna bli bara längre och ljuset kommer mer.

Kram/Gilla

Siita sa...

God fm Mona. Några fler mornar än en på minussidan ha jag haft. Men i dag var det +5. Blåser nästan storm. Kram

Smörblomma sa...

Älskar vårdagjämning, äntligen är den här! Idag är det plusgrader och storm här, alltså ett säkert vårväder :)

Sv: Jag skriver en liten följetong på SkrivPuff om Elina och Trashanken ifall du undrade över det allvarliga temat :) Kram

Ama de casa sa...

Visst är det härligt med våren! :-)

Jag tror inte att dom där chipsen finns att köpa här. Ska kolla tvärs över gatan på den skandinaviska affären :-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Guddomligt vacker header.
Tack för tippset!Saken är den,jag har inte så många fina kort,så jag tycker det är lite personligt med en text.
vacker med den rostbruna färgen.
Jag arbetar med photoshop.
Många stora kramar,Mona.
Inger

Henrik Olsson sa...

Nu går det åt rätt håll! :)

ansepanse sa...

ja inte skulle jag vilja ha all den snön och kylan som finns däruppe i norr nu
mycket roligare att se alla vackra vårblommor som finns överallt nu
kramar

Veiken sa...

Det är sååå skönt med den här våren, så jag hoppas att du för en gångs skull får fel om sommaren! Kramar

Junitjej sa...

Härligt med varmare kläder!

Svar: Ska du handla hos "Marias kläder"?

Eivor sa...

Det var vackert med alla krokusar. De chipsen har ajg aldrig hör talas om, ska kolla upp et i morgon. Harnr missat mycket här hos dig, ja över allt har inte varit här på ett pr dagar.

I går snöade så det var rejält med snö på backen. I natt regnade det och idag var det storm.Alla mina balkongblommor, jo det är vinsterblommor, hade blåst omkull. Det var en salig röra där ute. Hoppas det var det sista för i år.
Krokusen som fanns innan stod lika fint ändå, de är tåliga och ingen tjäle i marken så de är så fina.

Ha en fortsatt fin helg

Kram

Augusta sa...

Vad långt våren har kommit till dig :)

Här i Stockholm var det varmt idag men annars har det varit snö och kallt denna vecka.

Ha en bra, varm och skön lördag!
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...