22 mars 2014

Så mycket just nu...

 Livet är som en berg-och dalbana och de dagar som är bäst är oftast de som vi uppfattar som grå och innehållslösa.
 Just nu händer det väldigt mycket som jag kommer att berätta om sen.
 Idag åker vi till pappa vilket alltid är är roligt. Han behöver oss och vi behöver honom.
Medan en del njuter av solens uppgång väntar andra på att den ska gå ner...Livet är i ständig förändring. Var rädda om varann och ta vara på de alldeles vanliga dagarna, för just dessa dagar är riktigt bra dagar.

19 kommentarer:

Siita sa...

God morgon Mona. Ingen soluppgång här än iaf. Ha en trevlig dag. Jag har öst upp lingonsylt i burkar av sylt jag kokade i går kväll. Kram

Ingrid sa...

Här har solen gått ner lite väl mycket det sista. Sen är det väl mer naturligt med de äldre, fast sorgen och saknaden är ju lika stor. Styrkekram

Anonym sa...

Mors,Ja visst är det lite bergodalbana i tillvaron ibland.Ha en fin familjedag med din far..Jättefina bilder från Bästkusten..Här skiner solen,från en blå himmel..Haé Kram.

Geddfish ♥ sa...

God morgon! Solig härlig morgon här i grannstaden.
Och visst, livet är en absolut bergochdalbana, jag har nyss varit i dalen och klättrar sakta upp på toppen igen.
Tänkvärt inlägg, Mona.
Kramkram, Gerd♥

Camilla sa...

Ja, livet är verkligen en bergochdalbana...
Såg i en kommentar nånstans vad ni får vara med om nu.
Tänker på er! <3
Kram!

Henrik Olsson sa...

Ja, ibland bjuder livet på riktiga åkturer!

Hoppas att ni alla mår bra!

yvonne sa...

godmorgon!Hoppas att det är positivt det som ni får vara med om nu!!!.......... Jag tyckte att dessa spelade kanonbra . En av "de guddomliga" (dom hete så i pläsen) Härmade Birgitta nilsson röst ,så jag började skrattat och fick åskadarna med att skratta.Tydligen var det rätt att skratta för regisören gav tummen upp.(han satt på stolen strax framför mej)! Morgonkram!

TantGlad sa...

God morgon!
Fina bilder och visst ska man vara rädda om varandra och livet.
Ha en skön lördag nu!
Lördagskramen från mig!

TantGlad sa...

God morgon!
Fina bilder och visst ska man vara rädda om varandra och livet.
Ha en skön lördag nu!
Lördagskramen från mig!

Gilla sa...

Idag blev du visst lite filosofisk? Hoppas att ni mår bra. Det är ju lördag och ert vanliga besök hos din Pappa. Skönt att han blev bättre i alla fall.

Det var väldigt fina bilder du visar.

Sv: Bert gick just ut för att handla lite. Gissa vad han hade på sig!




Jo en ssenapsgul jacka, som du också gillade.

Kram/Gilla

Ezter sa...

Det låter lite sådär i ditt inlägg, jag blir lite bekymrad!
Här går Maken omkring med ont i bröstet och armen, kan man tvinga iväg en vuxen människa till sjukhuset?
Många fina bilder, ny fin header igen, den byts ofta nu!

Anonym sa...

Du har så rätt, livet är ju både upp och ner. det sägs ju att svårigheterna gör människan stark och det stämmer nog till en viss de. Njuter av dina fina bilder och önskar dej en fin lördag hos din pappa.Nenne

ansepanse sa...

jag håller med till hundra procent, det är de alldeles vanliga dagarna som är mest värda
mm, vi måste vara rädda om varandra
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Ja livet har sina överaskningar.
Ha en bra dag med pappa.Kram,INGER

Aurora sa...

Det är som jag alltid sagt.
Lev Livet Live.
Hoppas ni får en fin dag med din pappa. kram

Ama de casa sa...

Ja visst är det upp och ner. Men det gäller ju också att lära sig njuta av vardagen.
Kram

Ma sa...

Livet är upp och ned. Det gäller att ta vara på det och vara rädda om varndra.. Det kommer inte igen och vem vet vad som händer härnäst...

Veiken sa...

Du visar underbara bilder från Bohuslän. Det är bara för alla att njuta av hur fint vi har det på den här sidan världen. Ja hoppas att allt är bra med er. Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas ni hade en fin dag hos din pappa!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...