1 mars 2014

Nej, det går inte!!


Min rygg klarar inte av den nya soffan! I kombination med en helt bedrövlig kontorsstol så är nu ryggen helkass.
Smärtorna i ryggen går inte över när jag lägger mig på kvällen, trots medikamenter. Först efter några timmar i sidoläge så släpper det och på morgonen är jag helt okay!
Soffan vi fick var inte alls som den vi provsatt i hos Ikea. Vi har varit och kollat efteråt och det är inte alls samma soffa! De heter likadant men den på Ikea är mindre och mycket mjukare. Så vad gör man nu då? Sälja soffan kanske? Den är ju väldigt snygg och säkert helt modern och sittriktig. Säkert är det så att det bara är min rygg som inte klarar av den. Efter andra diskbråcket så har jag inte klarat av hårda underlag...så är det bara.

18 kommentarer:

Aurora sa...

sofforna idag är så djupa. Är man inte en långbent person så sitter man inte utan ligger på ryggen i dem. Kram

Anonym sa...

Mors,,men vilken jädrans otur att soffan ska jävlas med dig..Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt.
Här är det 4:de dagen på raken med dis o dimma..Men nu håller jag tummarna för dig och marsvädret,,vill ju ha en fin sommar..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!Kan ni inte prata med IKEA?? Kanske byta till en annan som de har!!!! Här är det 4,1+ Inte bra med tanke på sommaren... Morgonkram!

Camilla sa...

Tror du inte den blir mjukare med tiden?
Annars...som sagt: Prata med Ikea.
Kram!

Anonym sa...

Nej vilken otur, ta ett snack med Ikea och hör om dom kan hjälpa er. Vi har själva varit runt och tittat och provsuttit olika soffor men inte hittat någon som vi tyckt varit skön att sitta i. Kan du inte få kommunen att köpa in riktiga kontorsstolar åt er, att sitta fel under dagen blir ju till sist helt olidligt. Hoppas det löser sig med både soffan och din arbetsstol. Nenne

Gunilla sa...

prata med affären, det inte lika ska du då byta..pr...idag är jag i dina trakter och ska ut till Orust idag :)

Kristina sa...

Mona, reklamera soffan ..är det inte den du provade så är det ju fel vara, be att få den de hade för utställning + att du får igen lite pengar då den soffan anses begagnad....lycka till vännen ... ett litet tips. jag har så svårt med mina ben och att sitta länge så jag har fått ett högt skrivbord så jag står och dokumenterar. bra för rygg. Pröva Mona.....Kramen

Gilla sa...

Synd om er att köpet gick snett. Försök att reklamera köpet. De brukar väl inte vara omöjliga på IKEA. Ni får ju förklara, att den soffan ni fick inte var densamma, som den ni provade. Jag känner till typen av divansoffor. Det går inte att sitta bekvämt i dom.

Sv: Jag ska egentligen inte ha rött heller pga mitt röda hår. Men rött är min älsklingsfärg.

Man har skrivit om branden i tidningen igen. Folk som bor där är ju helförskräckta. Stackare.

Kram/Gilla

znogge sa...

När en soffa blir så djup kan det nog knäcka en ond rygg :-( Förmodligen är det väl lika bra att sälja den nu när den är så snygg och fräsch. Hoppas det löser sig!

Kram

Henrik Olsson sa...

Går det inte att reklamera soffan på något sätt?

ansepanse sa...

vad tråkigt att det blev så med soffan, jag kommer ju ihåg hur du var och letade och provsatt och tyckte att du hittat en soffa som kändes bra
testa att sälja den, gammal är den ju heller inte
Sv: fästingar redan!!!! NEJ, nu måste jag se till och beställa nya anti-fästingshalsband till mina två
kramar

Ezter sa...

Om soffan ni fick inte är samma som den ni provsatt, såklart ni ska klaga! Det måste ju fungera att sitta bra även hemma!
Annars är det svårt att hitta sköna soffor!
Hoppas verkligen det löser sig!
Snygg header!

Carina Sjölund sa...

Som allt man köper, måste man sitta in. Men inte roligt att måsta ha ont bara för att man ska sitta.
Annars får du ta ett snack med säljaren :)
Kramen♥

Siita sa...

Så synd att du inte klarar av soffan. Prata med dom på IKEA om ni kan få den soffan dom har till visning o dom får ta er. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Tråkigt för er och Ikea.Är det inte samma soffa skulle jag klaga till Ikea.Tror nog att dom lyssnar på kunden.
Kram och lycka till,Inger

Mita sa...

Vad heter soffan ni köpte? Vi köpte en Eketorp på Ikea och den är lagom fast att både sitta och ligga i. Inte är den för djup heller, det skulle jag aldrig klara av..
Hoppas det ordnar sig för er med soffan, det är ju så trist när man inte blir nöjd.
Men inte ska du väl behöva ha så dålig stol på jobbet,det är ju oerhört viktigt hur man sitter.Det måste väl ändå vara arbetsgivarens sak att se till att stolen passar den som ska använda den hela dan.
Kram vännen♥

Ma sa...

Hoppas det fixar sig med soffan på något vis. Att sitta i en soffa som ger en ryggvärk efter en lång dag på en usel kontorsstol är inte alls kul. Hoppas Du blir bättre i ryggen...

Ellis sa...

Vad tråkigt att soffan inte funkar för dig, hoppas ni kan lösa det på något vis! Sköt om dig!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...