4 mars 2014

Pust, stön å stånk...

Det är allt gott för pappa att inte veta hur snurriga de är där han nu befinner sig!
Varför...varför dessa storsjukhus? Där den ene inte vet vad den andre har sagt..Strax efter 12 på måndagen pratade jag med pappas sköterska på MAVA. Hon sa att de behövde ta fler prover och också en skallröntgen på pappa, det senare pga att han ramlat flera gånger under fredagen.
Okay, jag meddelade detta till resten av släkten och talade om för Bosse att han kunde åka direkt hem för pappa skulle inte hem idag...Strax efter fyra ringer en annan sköterska och säger att det blev ingen provtagning och ingen röntgen så nu tänkte de skicka hem pappa!!!
Nej, nej stopp och belägg! Så här kan ni inte göra...Bosse är inte i Kungshamn och ingen är där som kan ta emot pappa! 
Nu fick sköterskan göra det hon inte gjort förut, hon fick meddela hemkommunen!!! Gud bevare mig för dessa storsjukhus och dessa datorer...Var i jösse namn tog medmänskligheten vägen????

23 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Jösses, vården idag!! :/

Sv: Ja, det ska bli riktigt skönt att få den där extratiden!!

znogge sa...

Kvantitet är inte alltid kvalitet, något som märks inom vården.Någon ordning måste det vara. Så märkligt att röntgen plötsligt inte behövdes...

Hoppas det ordnar sig på bästa vis!

Kram

Anonym sa...

Det är inget nytt Mona. Min pappa var mycket sjuk i cancer. Han låg på kirurgen i Kiruna i januari 1997 och skickades en natt med ambulanstransport till Gällivare sjukhus för dialys.
Några daga senare ringde en sköterska upp mig och frågade varför pappa inte kommit till en bokad tid hos en speciallist som kommit upp från Uppsala. Hon var riktigt otrevlig och "skällde" mer eller mindre ut mig. Jag undrade om dom inte hade koll på vad dom gjorde på avdelningen. Pappa hade ju skickats ner till Gällivare för några dagar sedan från hennes avdelning. Jag fick ingen ursäkt.
Ingo

Anonym sa...

Mors,Många gånger behandlas de som är dåliga,som kollin på våra sjukhus,sunt förnuft saknas många gånger.
Ja nu har jag inte sett solen på många dagar,bara grått,grått.Haé Kram.

Siita sa...

Vården idag är botten. Ingen mänsklighet alls. Hoppas det gåt bra med din pappa. Kram o god morgon.

Aurora sa...

Det är tydligt att ingen tar helhetsansvar. Kram

Anonym sa...

Tyvärr är jag inte ett dugg förvånad över det du skriver. Visst har vi i mångt och mycket en bra sjukvård men det skulle inte skad om den ena visste vad den andra gjorde. Hoppas det ordnar upp sig till det bästa för din pappa. Nenne

Anonym sa...

Morron ! Ja du Fenixmona den svenska sjukvården är inte som den borde vara. Visst den var inte så modern förr men den fungerade och man tog mer om hand om dom sjuka. Ha det bra !

Ezter sa...

Jadu, man kan undra... Hoppas det blir bra i slutändan!

yvonne sa...

Gooförmiddag! Man måste vara bra frisk för att vara sjuk idag! Stackars din pappa som blir behandlad som ett kolli!! ......... Det är vitaminer i dom som jag behöver för jag är förkyld. Kram!

Helen sa...

Tyvärr funkar det så här, dvs det funkar inte alls :( Som anhörig måste man tyvärr ha stenkoll på vad som händer med våra älskade som hamnar i en sån situation. Hoppas allt ordnas till det bästa för din fina pappa som vi får följa här på fb, kramisar <3

Gilla sa...

Det är så man kan bli galen. Vi två hör ju till den äldre gruppen,som kanske behöver vård på sjukhus. Man blir ju orolig, när man tänker att man kanske kommer att råka ut för en sån sak som din Pappa. Hoppas att allt reder ut sej i alla fall.

Sv: Att äta burgare på Max kan ibland vara ett sätt för Sibbe att slippa laga middag. Men eftersom det fanns "leftovers", så fick jag middag också. Det är ju han som står för den biten hos oss.

Och Max hamburgare har allra godast köttet.

Kram/Gilla

Mita sa...

Tyvärr händer det där alltför ofta, inte lätt för en gammal och ibland kanske förvirrad person, sorgligt är det.
Hoppas det går bra för din pappa,
Kram vännen♥

Geddfish ♥ sa...

Jag är tyvärr inte förvånad. Hoppas att en själv kan hålla reda på sig, om en är ensam.
Kram♥

ansepanse sa...

medmänskligheten har försvunnit för flera år sedan :( tyvärr
hoppas att det ordnar upp sig för din fine pappa
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

HEJ
Undra på att det blir fel.Stackars pappa.
Kram,Inger

Eivor sa...

Den omtalade svenska sjukvården som var bäst i världen. Den finns inte mer. De behandlar folk som kollin.
Fort in fort ut, verkar vara principen.
Har varit ganska ofta på sjukhus också och det har väl varit lite olika. Men inte sjutton bryr de sig mycket inte.

Hoppas det ordnar sig till det bästa.

Sol här idag, vindstilla 6+ Skönt.

Bästa kramarna

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Vården, ja, vad ska man säga. Vården är sjuk!

*Kramar om*

Yvonne Johansson sa...

Flera ggr. förra året så fick jag mobil meddelanden om att jag hade fått tid på någon vård central nere i Varbeg. Jag bor ju i Lidköping, och jag har inte beställt någon tid på någon vårdcentral över huvudtaget. Jag Skickade meddelande tillbaka och bad dom kolla upp det hela. Det var någon därnere som lämnat fel mobil nummer. Det kan bli hur vimsigt som helst. Hoppas din pappa kryar på sig och får komma hem snart. Kram p dig.

Veiken sa...

Du milde tid..... det gäller att vara frisk för att vara sjuk. Eller att man har folk som bryr sig!
SUCK! Hoppas allt avlöpte väl! Kramar

Ma sa...

Hoppas far Din klarar av det hela bra. Det där med storsjukhus som inte vet vad den andra gör är hopplöst. Tur att jag bor i Norrtälje och att vi har Tiohundravården här som är en sammankoppling av kommun och landsting när det gäller vården. Där brukar de åtminstone vet vad den andre gör...

badtant.bloggo.nu sa...

Jag blir så arg varje gång jag läser om såna händelser som ni är med om nu. Är detta vård? Hoppas att allt blir bra till slut. Kram.

Ellis sa...

Illa att den ena inte vet vad den andra har för sig, hoppas det löste sig till sist!
Kramar, Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...