3 december 2012

Lite värme i vintermörkret

 Blommande mandelträd kantade vägen i den dal vi åkte i
 för att komma till grottfolkets bostäder. Där hälsade vi på hos Teresa 
 som visade oss sitt hem. Där i grottan hade hon fött sex av sina åtta barn.

 I den lilla byn fanns möjlighet att handla lite bl.a lufttorkad skinka...den godaste jag någonsin smakat. Där fanns mer att se och smaka som du kan se i bildspelet som jag har gjort.
Utlykten tog oss vidare längst in i dalen där vi besökte en grottrestaurang och åt Tapas...mmmm, så gott!

Där bodde också denna ljuvligt söta kisse med sina blå ögon. Se alla bilder i bildspelet! 

23 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad trevligt ni måste haft det där! :)

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag trodde att ni också hade fått snö! Här är det 12.9 minus nu... Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors..Dina bilder värmde,,här är det -20,6 ute just nu,Burr..Skönt för Cesare att få vara inne i stugvärmen.Haé Kram.

znogge sa...

Vilken spännande tur! Så härligt att resa!

Anonym sa...

Go morron från ett iskallt Stockholm. Vi har just nu -15

Ha en bra dag
kram

Siita sa...

God morgon. Ska åka senare idag o betala handpenning på en resa tillsammans med dotter o hennes familj. Kommer mera om den senare. Thea ringde o väckte oss idag. Hon ska flyga flygplan sa hon. Vi har bara -17.3 idag, farfar Hebbe hade över -20. Kramar

Ellis sa...

Hej vännen!
Vad härligt att få uppleva något sådant, förstår att det var en upplevelse att minnas! =)
Vaknade till -13 idag, så en kall tur till jobbet. Kanske vi får en dag med lite ljus! =)
Kram Elenor

Camilla sa...

Vilken upplevelse!
Kram!

Gunilla sa...

Verkar trevligt !

Gilla sa...

När min man levde, så var vi på semester i Puerto på Tenerife. En dag tog vi en utflykt till Gran Canaria och där åkte vi en busstur kring bergen. så jag har faktiskt också sett en del av ön på det viset. Tyvärr, så finns mina bilder på dia, så de går inte att se.

Här visar du ju en hel del trevliga bilder.

Sv: Vi missade Luciakröningen och tändningen av granen på Stortorget, men annars hade vi det riktigt trevligt ändå.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Vilken mysig upplevelse!
Kramen♥

ansepanse sa...

vad spännande :) och du den där katten måste vara en blandis, jag är övertygad om att det är siames i den
kramar

Nett sa...

Vilken upplevelse :) Testa du det tycker jag, det var en blandning av sött och salt och mycket passande till glögg :) Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Spänningens stiger! :P

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Visst är det märkligt att de bor kvar i sina grottor!Jag har varit där ,ja,länge sedan!
Det finns sevärdheter på Kanarieöarna också.Lustigt,så nära afrikanska kontineten.
Kram,Inger

Ma sa...

Det är lustigt att komma in i sådana grottor är något speciellt. Men jag säger att de verkligen verkar ha lyckats inreda dessa grottor så man inte tänker så mycket på att det är just grottor man är i ...

Areyanna sa...

Hej! Vilka fina bilder=) Mys! Sv: Ja man får klä sig rätt i kylan då går det bra=) Men håller med dig ibland vill man bara stanna inomhus. Idag har jag varit ledig å haft en fin toppen dag=) Imorrn kallar mitt jobb tidigt igen. ha en fin kväll! Kram från king å mig

Ninja sa...

Mandelblom skulle jag vilja se i verkligheten.
Nu är det bistert!!!!
Men jag ska snart åka iväg på upptining :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det ser verkligen härligt ut. Och säkert bättre värme än här :)

Becka [fotoblogg] sa...

Åh så fint!
sv: Åh tack snälla, så otroligt glad jag blir! Tycker du verkligen att jag har det? Åh. ♥

Ama de casa sa...

Det går ingen nöd på dig, alltså :-)

starling sa...

Vad kul det måste vara att göra en sådan resa.
Sv; (oros)tankar är inte roliga. Bra att du börjar få bukt på dina. Själv kämpar jag på. Men det spelar ju också in hur jag mår för stunden. Och måendet kan bli värre på grund av tankarna. Ekorrhjul.
kram =)

starling sa...

Sv; jag kom på att jag kan ha dercum för någon vecka sedan. Ska till smärtklinik på torsdag. Tänker ta upp det då. Hoppas dom är insatta i sjukdomen. Jag vet inte om det finns medicin.
kram =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...