22 december 2012

Jag älskar ljus men inte trängsel.

Det var fruktansvärt mycket folk på affärerna igår och det var inte enkelt att försöka få kort på den vackra belysningen vid ingången till köpcentret på Torp.

Väldigt vackert är det i alla fall och väldigt ljust och fint. Köerna var emellertid enorma och på ÖB var både julmust och Alladin chokladaskar helt slut...två dagar före jul! Det tycker jag är en dålig planering av ÖB!

Vi fick i alla fall handlat det mesta och det var himla gott att komma hem, fast då var jag helt slut, så det jag planerat hemma efter handlingen blev det ju ingenting av med...som vanligt.
Idag blir det tvätt klockan sju och sen ska julklapparna slås in och revben ska förberedas och skinkor griljeras. Vi måste också till ännu en affär denna dag för vi fick ju inte allt vi skulle ha igår.
Utgångsläget är i alla fall helt klart bättre, för idag är jag ledig från jobbet! Inget jobb mer förrän den 27 december! 

18 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Det var mycket folk när vi var på Rusta och Nova ,för att inte tala om trafiken!! Bra att ni fick handlat det mesta . ta nu det så lugnt Glöm inte att NJUTA!!Jag brukar göra kladdkaka men lusten infann sig inte :D . Bra att det finns att köpa ....Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Jag försöker alltid att handla före lunch, så slipper jag den mesta trängseln

kram

Siita sa...

God morgon. Nu har jag stekt revbenen så dom står o puttrar lite. Senare ska skinkan griljeras. Glömde köpa ost o min medicin igår så det får bli idag. Trångt var det här med i affärerna. Jag blir inte pensionär förrens 1 mars. Kram

Camilla sa...

Eftersom jag jobbar hela julhelgen så blir det inte så mycket julmat.
Så i helgen ska jag bara ta det lugnt. Men idag ska jag... ;)
Kram!

Znogge sa...

Vid vår galleria var parkeringsplatserna slut så folk parkerade på gräsmattor och annat. Bara att gilla läget dagar som dessa...

Ha en fin lördag!

Nett sa...

Samma här, gillar inte trängsel, jag och sonen skall ut idag, julklapparna är köpta men han ville köpa några samt att vi skall se om han hittar en ny skjorta att ha på sig till julafton. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att du fick vila upp dig efter gårdagens handlande! :)

Helen sa...

God förmiddag, kära Mona. Tycker själv det är väldigt ofta det man planerat köpa inte finns eller kommer med hem så man måste ut ytterligare en gång.Men äntligen får du din välförtjänta ledighet, har vart lite orolig. Önskar er en God Jul och stressa inte med varken mat eller dryck. Njut av varandra. Julkramar <3

ansepanse sa...

vad skönt att du är ledig under juldagarna
kramar

paloma sa...

Jag trängdes det sista i går på Bromma block..men skall ner en snabbis till ica nu,måste köpa cigg och chocklad! vi bakar och fixar skinkan i dag! köpte en färsk i år, tror jag kokar den i stället för steker den i ugnen! har inte bestämnt mig ännu..köket är färdig städat! SKÖNT!
Mirres mail är
mirrelle@yahoo.se
kram

Ama de casa sa...

Hoppas du får tag i det som fattas på ett smidigt sätt då :-)

Gilla sa...

Fina vinterbilder. Vi har varit iväg idag och shoppat till julmaten. Det är bara lite som fattas.

Sv: Jag lyckades visst att orsaka en storm med min datumbehandling igår. Inte blir det 131313. Tänkte inte på det, men gapskrattade när jag fick första kommentaren från Skåningen.

Kram/Gilla

Kina sa...

Helt hysteriskt med folk överallt, man blir alldeles matt. Vi var smarta nog att ta mathandlingen så fort Citygross öppnade i morse så det var tack och lov ganska lugnt, till en början i alla fall :)
Kram Kina

Mita sa...

Ja usch för att trängas, inget som gillas här heller.Men nu blir det inga mer affärer förrän mellandagarna,möjligtvis om det fattas mjölk,men inte annars..
Skönt att du får ett par dagars ledigt och kan vila förhoppningsvis.
En riktigt God Jul till er!!
Kramar♥♥

Ellis sa...

Hej!
Det är galet mycket folk i farten nu, vi fick knappt parkering på Ica Maxi men insåg att de flesta var på affärerna och inte där inne!
Klar med nästan alla matinköp, ska göra de sista två på Ica här i närheten imorgon + städa och tvätta! =)
Njut av ledigheten! =)
Kram Elenor

starling sa...

Belysningen är jättefin.
Det var mycket du skulle hinna med idag. Hoppas allt flöt på så allt blev gjort.
Själv har jag varit och fått håret klippt och handlat lite mat. Där var det mycket bilar och fullt med folk inne på affären och max en i kö. Så det var smidigt ändå. Sen har jag mest ätit godis...
kramar =)

anniepiie sa...

håller med om det, borde köpa in extra aladdin och sånt till julen! ;) Hoppas att du har en finfin jul!! :) Kramis

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Så mysigt hemma hos mona!
Nu ska vi in på tåtyan från City Gross,
Kram,Inget

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...