17 december 2012

Julpynt och skaparglädje

 Under december månad har Wictorias ateljé förvandlats till ett pysselrum.

 Här sitter Wictoria lite då och då och gör många fina små julsaker. 

Dessa fina änglar pryder nu min gran.

Jag köpte flera så det blev lite tomt på det här stället...

Sen köpte jag några fina julkort, inte så många för det är inte många som får julkort från mig i år...de som finns på nätet får julhälsningar här, så det blir som sagt minimalt skickat per post i år...

Nej, pappa orkade inte följa med till marknaden denna gång. Sanningen att säga så tror jag att han föråt sig på middagen!  Pappa gillade verkligen den köttfärslimpan som jag gjort till middag! 
En fin dag har vi haft idag i alla fall!!



22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag julpyntar inget här. Ska ju inte vara hemma, sen har vi såååå trångt. Åker till Ingela på julafton. Kram

znogge sa...

Så fina! Förstår att du slog till. Synd att din pappa inte orkade följa med men ni träffades i alla fall!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Att gå på marknad kräver mycket kraft och gott humör, jag älskar marknader av alla dess slag.
Jag kunde ju fått följa med när pappa inte orkade:) god mat kan man bli väldigt trött av.

fina pyntsaker hon gör

Kramiz

Hanna sa...

Mysigt med pyssel!

Anonym sa...

tittar in och önskar alla en bra dag.
Är fåordig idag, pga att jag har en dålig dag

mvh

Anonym sa...

Det är roligt att sitta och pyssla ibland. Här har det varit plusgrader så mycket av snön har smält. Ha det bra !

Anonym sa...

Mors,,Även jag sänder mina julhälsningar via nätet..Visst är det så att man blir glad när någon visar uppskattning över något man gjort,din pappa fick säkert "matkoma" av din goda mat..Efter flera dagar med kyla o busväder så blev det 0 gradigt i går och snorhalt ute,verkar bli lika i dag..Haé Kram.

Camilla sa...

Så fina julpynt!
Hihihi...bra betyg på köttfärslimpan,då ;)
Kram!

Yvonne sa...

Mornvännen!Förstår att din pappa kunde föråt sig ,du lagar säkert god mat!Jag är rädd för medicineringen eftersom jag inte tål starka grejor då dånar jag av! Ha en bra dag! Morgonkram!

paloma sa...

I År har jag för en gångs skull kommit i håg jul korten! Bara det att jag kan inte posta dem förs fredag! så tyvärr kommer de inte fram i tid! Men det kommer i alla fall.
hoppas ni har det bra stor kram Från oss!

Gunilla sa...

Fina grejer hon gör !! Nu gjorde du mig sugen på köttförslimpa....får kanske sno ihop det en kväll :)

Ama de casa sa...

Köttfärslimpa, mmmm.... Det skulle jag också kunna föräta mig på :-)

Gilla sa...

Jag är inte så mycket för julpyntet, men har ändå satt upp en del. Vi har inte haft och kommer inte att ha en gran, för till en sån har vi ingen plats.

Du får ge din Pappa lite mindre mat. Ge honom svälkost så orkar han följa med. ;-D

Sv: Ja, man kan vara glad åt att han hade en skyddsängel vakande över sig. Idag är det knappt nån snö kvar hos oss, men hur det är med taken, kan man bara gissa. Vår husvärd såg säkert till att ta bort isen på taken igår. Hoppas det i alla fall.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

då gick det bra med försäljningen för Wictoria, jättefint julpynt
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det skadar aldrig med att skapa egna ting! :)

Ellis sa...

Hej!
Roligt med lite julpyssel, har jobbat med julkort flera kvällar på rad nu! Ska bygga ihop lite julklappar också snart! =)
Hoppas du får en fin måndag!
Kram Elenor

Mita sa...

Personligt gjorda saker är det alltid en viss känsla med. Så fint hon gjort,klar du köpte en hel del..**
Bra betyg på din köttfärslimpa, om din pappa åt mycket så blev han säkert väldigt trött.
Härligt att ni fick en fin dag trots allt..*
Kram vännen♥

wiper sa...

Supersnyggt julpynt. Kul att du hade en lyckad dag på marknaden och strutarna på bilden längst ner är jätteläckra

Ha en fin kväll
kram

Ma sa...

Inte från mej heller är det många som får julhälsningar per snigelpost. De som jag skickar julhälsningar till är endera per Facebook eller per mail. De är fåtal som får det per postverket numera. Jag har däremot fått ett julkort i år hittills per snigelpost...

anniepiie sa...

åhh så fint! :D God jul önskar jag dig!! :) Kram

Veiken sa...

Ja du det är så lätt att ta lite extra när maten är god.
Din dotter gör fina saker. Det är en gåva att ha "det" i fingrarna! Kramar

starling sa...

Visst ja, julkorten. Dom har jag inte skrivit än.
Vilka fina saker du köpte.
Det är jobbigt att sitta och blogga på natten och många skriver om mat. Jag blir så sugen och hungrig. Köttfärslimpa är väldigt länge sedan jag åt. Det är ju så gott.
kramar =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...