29 december 2012

Helt förlamande, fruktansvärt trött

 Vi skulle handla igår, köra vårt vanliga fredagsrace, men så blev det inte...för jag orkade inte.
 
Vi hamnade i soffan i stället där vi skulle se på Mentalisten, men fråga mig inte vad det handlade om för jag har ingen aning...jag sov.

Sen bad jag Bosse att ändra tvättiden tills på söndag och det gick bra, som tur var. För efter tuppluren i soffan har jag fortsatt att sova ända till halv sju denna morgon!
Jag har aldrig tidigare varit så här trött...Idag ska vi i alla fall handla på förmiddagen.
Det har snöat här i natt men nu är det plusgrader här igen och det är jag glad för!
 


20 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gick och la mig kl 21 igår.Och det är tidigt för mig, men jag var förkyld
Har sovit 9 timmar och är inte piggare för det, däremot mer förkyld och ont i kroppen
Men jag måste ut och handla idag

Bra avslut på året, hoppas 2013 blir bättre.

kram

Siita sa...

God morgon. Snöade här förfullt när jag släppte ut Lakris. Vet ej om det slutat. Har iaf -3.2 just nu. Får väl titta i frysen om det finns något att äta där. Annars blev det lutfisk över så svälta behövs inte. Kram

Anonym sa...

Mors,,Hoppas din trötthet vill ge sig,så du blir piggelin..
Jag gillar ju att härja i köket,,sen ska ju ögat få sitt,jag vill ha ordning på tallriken..
Ta det försiktigt,om det är halt ute på vägen..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Inte konstigt att du är trött,du far ju omkring som en skottspole.Tänk på att du inte är 20 utan 25 :-).... Ja det är skönt att kunna gå på barmark.Men jag misstänker att det kommer mer snö... Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Enda medicinen för trötthet är att sova :)
Du får handla och sedan sova :)
Kram!

Znogge sa...

Du får försöka att ta en paus på soffan igen när inköpen är klara. Är man trött så är man...

Kram

Carina Sjölund sa...

Du får vila en sköhetssömn på eftermiddagen :)
Och sedan åka och handla :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Gilla sa...

Du har helt enkelt haft för mycket för dig under julen. Man orkar inte hur mycket som helst. Ni har ju rest hit och dit, för att träffa familjen och det förstår jag mycket väl. Men det har väl blivit för ansträngande för dig. Hoppas att du mår bättre nu.

Sv: Vi är nog långt ifrån pigga och alerta som du skriver, men något orkar vi med i alla fall.

Kram/Gilla

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att du har mer energi idag! :)

ansepanse sa...

vad skönt att du fick sova ut riktigt ordentligt, det har helt enkelt blivit för mycket för dig
Sv: jo till nyår ska vi ha julmust igen :)
kramar <3

Ama de casa sa...

Ibland behöver man vila ut!
Kram

Nett sa...

Skönt att du hade möjlighet att få sova när du behövde detta. Kram

Mita sa...

Ja det var väl skönt att få sova ut lite.Har du chans så sov lite mer i dag..vädret inbjuder ju till det i alla fall..**L*..
Kramiz♥

paloma sa...

Men oj mona vad du sovit! Nu behöver du nog semester, du måste vara rädd om dig!
hoppas du blir piggare i dag. kram

syren sa...

Du måste se till att få sova och vila ut ordentligt.Jag tycker att dina bilder är fina skulle hellre ha lite snö än detta gråa trista vi har här idag.Kram

Ma sa...

Ibland behöver man vila ut. Det är bara så. Antagligen stod det vila på Ditt inbyggda schema efter julen...

Ellis sa...

Hej!
Snöar för fullt här nu och är knappt en minus, får se hur vädret är imorgon! Shoppat lite på rean idag med morbror, bjöd sedan honom på fika på ett café, det förtjänade han! =)
Hoppas du piggnat till idag!
Kram Elenor

starling sa...

Den förlamande känslan känner jag igen. Mina armar brukar väga ett ton i var känns det som.
Jag förstår att du är trött med tanke på alla dina julaftnar och alla mil i bilen. Att umgås med barn är kul men tröttande. Ljudnivån är högre och man får koncentrera sig för att höra vad någon säger. Det tar jättemycket på krafterna.
Jag hoppas du har varit piggare idag och klarat av dina saker du skulle göra.
kramar =)

Kina sa...

Oj vad drygt att vara så trött, hoppas du piggar på dig snart igen. Ha en bra lördagkväll!
Kram Kina

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Ja ,men idag blev det sovmorgon och det är Mona värd tycker jag.Sliter för mycket.
Den konstgjorda granen på torget är bra och håller nog många år om den förvaras rätt!
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...