25 december 2012

JULAFTON I HUNNEBOSTRAND

 Sonen Johnny var inte nöjd med familjens gran i år och det var mitt fel...Jag köpte Kungsgranen på deras uppdrag men den var för liten...Men jag tyckte den var jättefin, så det så!
 Så härligt att ha med pappa och hans Margareta!
 Tomtemor, svärdottern Solle, är stins för det lilla leksakståget som kör fram de minsta av årets klappar.
 Sonen Johnny i väntan på Kalle Anka.
 Barnen väntade mer på sina julklappar.
 Årets tomte var barnbarnet Tobbe som delade ut julklapparna.
 Fina Lucky var också med förståss!
 Julklappsöppning.
 Tyvärr hade de redan skurit i den fina tårtan innan jag hann att få fram kameran.
En jättefin julafton hade vi! Tack Solle och Johnny för denna dag! 
 
Precis innan vi skulle åka hem med pappa kom dotter Jeanette och barnen.
 Här barnbarnen Frida, Teo och Havansa.
Lilla linslusen Eliza som var tomte. 

Idag åker vi till Brastad och träffar dotter Lotta med familj. Jag oroar mig lite för väglaget denna juldag för just nu vräker snön ner och det är nollgradigt...

19 kommentarer:

Siita sa...

Du får Bosse köra försiktigt. Snön vräker ner här uppe med. Men jag har -3 grader. Kom du in på meilen. Jag kommer bara in från den stationära, ej denna lilla. Kram

Anonym sa...

men herre gud, varför är du så tidig med dina inlägg, kanske du förinställer vissa?
ibland får jag så dåligt samvete för att du skriver så fint med mycket text.

Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Mors,,Önskar detsamma till er,en skön fortsättning på Julen..Här i Vreta snöar det oxå rätt ymnigt..Så när ni åker,ta det försiktigt..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Ta det nu lugnt när du har ledighet!!Vila dej!! Inatt regnade det mesta av snön bort här!!Morgonkram!

Helen sa...

Goförmidda från Ellös. Här har det regnat och är plusgrader. Ser himla halt ut så jag hoppas verkligen vägverket sköter sej. Snälla, du måste ta det lugnt nu när du är ledig! Förstår vikten av att träffas men... Många juldagskramar till dej och familjen, speciellt till dom jag träffat. Puss <3

Gunilla sa...

Ser ut som ni haft det bra !! ha en god fortsättning !!

Anonym sa...

God fortsättning till er, men ta det lugnt ute på vägen, här vräker snön ner men vi har plusgrader så risken är väl att vägarna blir snorhala. Hoppas ni får lika trevligt idag som dom övriga dagarna.Själv hostar jag mej igenom julen, det blir nog besök på vårdcentralen på torsdag. Kram från Nenne

ansepanse sa...

vilken trevlig julafton och jag tycker också att granen är jättefin, kör nu försiktigt därute på vintervägarna
god fortsättning
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag tycker att grannen var jättefin :)

Carina Sjölund sa...

Mysig julafton ni hade, och gemenskapen är någonting jag värdesätter♥

God fortsättning på dig vännen♥
Kramen♥

Znogge sa...

Liten men naggande god ;-) God fortsättning!

Gilla sa...

Så mysigt ni hade det med hela stora släkten. Vi var ju bara 4 om man undantar Baloo.

Kör försiktigt!

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
° * _██_*˚°。°/♥ \*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
˛ . (´• ̮•)*. 。*/♫.♫\*˛.* ˛ _Π_____*˚°。*。°*❤*˚°。°*。°*★
. ° ( . • .) ˛° . /• '♫ '•\.˛*./_______/~\*˚°。°*。°*°*❤ ˚°*★
.* (.. '•'..) *˛ ╬╬╬╬╬˛°.|田田❤|門|╬╬╬╬╬*˚°。°*。°*★
★*˚°。°*。°*。★ MERRY CHRISTMAS..!!! ★
Kram/Gilla

anniepiie sa...

precis lagom söt gran tycker jag! :D God fortsättning! :) Kram

Nett sa...

Vilken mysig julafton, hoppas att det gick bra att köra och att ni fick det lika mysigt även idag. Kram

Ama de casa sa...

En mysig julafton alltså :-)

Hoppas inte väglaget blev alltför jobbigt!

God fortsättning!

Ma sa...

God Fortsättning och hoppas väglaget var körbart och att Ni kom dit Ni skulle sedan...

Mita sa...

Jag tycker den var fin granen, och vilket mysigt julfirande ni hade. Nog blir det mycket av god mat att stoppa i sig under en sån här långhelg..*L*..
Visst är det förrädiskt med sånt här vinterväglag,det gäller att köra försiktigt och hoppas att andra gör det också,
Kram vännen och ha det gott**

Veiken sa...

Jag ser att ni har haft en fin jul tillsammans. Hoppas resan i skitvädret gick utmärkt!God Fortsättning! Kramar

Unknown sa...

Oj vad många underbara julbilder du bjuder!
Verkar sannerligen ha varit (är) en underbar julhelg
God fortsättning på dig
Kram kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...