8 december 2012

Idag är det lördag och gammaldags jultorg

 Den 9 december 2010 såg det ut så här i  Uddevalla.

 Massor av snö men en strålande fin dag, precis så som det har varit de två sista dagarna här i stan.

Idag är det gammaldags jultorg och SMHI hotar med snö igen, men jag hoppas att vädret ska få vara så här även denna dag.

Vi har "bara" -6 nu på morgonen så det bådar inte gott...Igår hade vi vid denna tiden -15...så den där utlovade snön är säkert på väg. 
Alla bilderna är från 9 december 2010.


22 kommentarer:

Helen sa...

Gomorron min vän. Jättefina bilder, än en gång. En julmarknad med sol skulle bli succe' , hoppas det blir så. Hade jag haft tid skulle jag åka in till stan. Kram <3

Anonym sa...

gomorron!

Kolsvart ute och inte speciellt varmt.

Denna tid är trist, men nu ska jag ta mig i kragen och börja konstruera korsord

mvh

attis sa...

Gomorron vännen. Så otroligt vackra foton. Håller tummarna för att det inte kommer mer snö. Det räcker nu. -3 har vi här. Ha en bra lördag.
Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja visst är vintern fin på bild..Hoppas vädret blir bra,när ni ska ut för att jula...Här har vädret busat i natt..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Har varit ute o sopat av snön från bilen. Ska på julmarknaden idag i Nora. Ska träffa en kusin där. -7 grader här. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Det är kul att få testa! Här har det snöat inatt och 10 minus nu! Morgonkram!

Camilla sa...

Inte för att jag tycker om vintern men tusan så vacker den är...då solen skiner :)
Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det där ser riktigt mysigt ut! :)

Har ni ingen snö alls, eftersom du visade bilder från 2010?

Znogge sa...

Vilka otroligt vackra bilder! Vinter när det är som bäst. Hoppas ni får lika fint i dag.

Kram

Becka [fotoblogg] sa...

Åh så fint!
sv: Åh eller hur! Det var så otroligt gott, hihi. Julens smaker med pepparkakor & varm choklad är underbara! ♥
Kramar

Nett sa...

Så vackert :) Hoppas att du får en underbar Lördag. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Vackert att se på men jag gillar inte snön!Kram,Inger

Mita sa...

Ja hoppas ni slipper snön,och får njuta av en fin dag. Vilka vackra bilder,det blir som ett sagolandskap med all vit snö*
Det var verkligen toppen att frosta av frysskåpet med den påsen nere i botten så inget vatten rann ut.Annars brukar man få torka,torka...
Kram vännen och ha en fin julmarknad♥♥

Ma sa...

Tjusiga vinterbilder...

paloma sa...

Vintern är så vacker när solen skiner!
Men tänk så fördärvande den är! När det är halt och kallt!
vilka vackra bilder!
kram och trevlig advent!

Anonym sa...

Så härliga bilder. Även vi har mycket snö och i dag strålande sol, perfekt för julmarknad som Ingrid och jag varit på. Våra tråkiga gubbar sitter inne och ser på sport. Köpte en jättefin handmålad ljusstake som skall få pryda bordet på juldagen då hela familjen samlas hos oss. Hoppas du fick en fin stund på erat jultorg. Kram från Nenne

Ama de casa sa...

Oj vilka vackra bilder! :-)

Gilla sa...

Åh, så vackra bilder. De skulle platsa i en turistfolder.

Sv: Jag har provat hudkrämen och den känns fin. Jag har mycket torr hud, speciellt på underbenen. Det ser nästan ut som fiskfjäll. Min Mamma hade likadant.

Gullebebisen Baloo.

Kram/Gilla

Veiken sa...

Vackert, vackert....jag tror ni slipper mer snö just nu. Det verkade så för några timmar sedan, men man vet aldrig! Kram

ansepanse sa...

vilka fina bilder, hoppas att det blev en härlig julmarknad utan fallande snö
kramar

Gunilla sa...

Så vackert, vackert !!

starling sa...

Vilka underbara bilder. Känns skönt att man kan se något så vackert inne i värmen.
Jag läste något om att det hemska vädret ska komma tillbaks. Det får gärna ta en omväg. Vill inte skotta eller pulsa i snö på flera år känns det som.
kram =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...