8 oktober 2014

Så här vackert var det då...

 Jag gjorde en dykning ner i minnenas arkiv och hamnade i oktober 2007.
 Alla dessa bilder togs den 18 oktober 2007.
 Det är väldigt ofta som vi har fint väder i oktober. Fast vi har sluppit höststormarna under några år och löven har suttit kvar lite längre.
 Detta år slipper vi inte undan, så blåsten har redan rivit bort massor av löv från träden.
Vilket innebär att vi inte kommer att få den praktfulla, färggranna höst som vi hade i fjol och även 2007. Någon som minns vintern 2007? Kanske hösten ger oss en fingervisning om vad som komma skall...?

9 kommentarer:

TantGlad sa...

Det var en fin dykning. Jättefina höstliga bilder.
Kramen till dig!

znogge sa...

Underbara höstbilder! Själv minns jag inte vintern 2007 men vet att jag vill ha en mild och snöfri vinter. Om det blir så återstår att se...

Kram och god morgon!

Ezter sa...

Jag håller med Znogge! Men det var kanske den vintern det var så himla mycket snö?(Kan ju kolla arkivet, men är försenad)
Om vi är fler än 2 sitter vi på altanen, lusthuset är på ett annat sätt för mig, en egen vrå, där jag kan mysa själv (tror jag)

yvonne sa...

Godmorgon! Jag minns inte vädret 2007! ........Ja den killen måste jag vara rädd om! Morgonkram!

Ama de casa sa...

Vilka härliga höstbilder!

Vintern 2007 var vår första vinter här nere, så den var inte alls så tokig :-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Minns inte vintern 2007, ska kolla om ja har det uppskrivet.Men den kommer!Hösten kan vara vacker också.
Kram,Inger

Veiken sa...

Jag minns ju knappt vad jag åt till frukost! Så jag minns inte hösten 2007, men det ser fantastiskt trevligt ut! Hur blev vintern efter? Kram

Augusta sa...

Nej, väder minns jag aldrig :)

Verkligen vackert på hösten också, varma färger innan det endaste vita och slasksvarta.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag kommer mer ihåg somrar. Vintrar brukar vara så jobbiga.
Så inget svar från mig.
Men jättefin höst, tydligen 2007.
Sen kvällskram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...