22 oktober 2014

Frukosten är viktig för mig.


Fast något bröd äter jag inte längre, så i stället äter jag havregrynsgröt varje morgon. Det är gott och nyttigt, fast Bosse kan inte begripa hur jag kan tycka om detta, men han är ju ett brödtroll så det är väl inte så konstigt kanske.
Förutom gröten äter jag två ägg, en burk makrill och jag dricker ett glas färskpressad apelsin. Sen kan min dag starta!
Igår tidigt på morgonen var det helt stilla ute och månen hade letat sig fram och puttat undan molnen, då kändes det så fint att få möta den nya dagen. Idag är en ny dag...


8 kommentarer:

znogge sa...

Vilken stadig och bra frukost! Själv är jag periodare. Har ätit gröt under en period men just nu blir det en tallrik yoghurt med kanel och därefter en kopp te. Kanske i minsta laget men jag och frukost...

Kram och ha en bra start på onsdagen!

siitawelamsson sa...

God morron Mona. Frukosten här är en omelett på 2 ägg. Sedan kaffe. Hoppas allt är bra. Blogger har visst börjat med verifiering hos er alla. Kram

Ezter sa...

Är jag ledig äter jag gröt och ägg. Eller nån god macka och ägg. När jag jobbar äter jag ett ägg hemma, sen får vi lingongrova vid 9.

Anonym sa...

Mors,,Jag är ingen riktig frukostätare,jag startar alltid med en mugg kaffe,,sen blir det lite yougurt..
Men du står dig rätt bra på din rejäla frukost kan jag tro..Haé Kram

Geddfish ♥ sa...

Din frukost var rejäl, det skulle jag inte orka.
Jag vill ha ordentlig mat, frukosten är den jag längtar till.
Äter gärna gröt (min man kallade det för färdigtuggat bröd, haha) men idag blir det tjock och fin yoghurt med djupfrysta bär, pumpa- och chiafrö.
Kram!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Bra med frukost.Jag måste vara uppe ett tag,innan jag får i mig något.Men det varierar va de kan vara.
Kram,Inger

Herr Nilssons Fru sa...

Förut sa de alltid att frukosten var dagens viktigaste måltid, men nu säger de att det är myt. Jag har tvingat mig själv att äta frukost de gör en gott på morra :) mjukt bröd äter inte jag heller, men vissa hård gillar jag.
Kramiz

fialia sa...

Frukost kan jag inte få i mig, bara kaffe med mycket mjölk.
Men jag e som du, är inte särskilt förtjust i bröd om det inte är ngt alldeles speciellt.
ha de Fia

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...