25 juni 2014

Redan försent för regnet...

 Så tråkigt när så många växter redan i juni tvingas ge upp.
 Alltför många gula, höstträd, har jag noterat och det är så himla tråkigt...
 Bouppteckningen gick bra, precis som resten av dagen. Vi åt stekt makrill med pappa i Kvarnbergets matsal. Något som pappa uppskattade, han tyckte det var fint att äta någon annanstans. Synd att matsalen inte är öppen på helgerna...men under vår semester ska vi åka ut flera dagar och ta med pappa till matsalen! 
 Nu ser jag fram emot det utlovade regnet så i alla fall gräsmattorna får komma till sig igen.
Idag kallar jobbet igen och där går det på högvarv just nu...i måndags blev det 13-timmarsdag...igen!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Hoppsan,har träden redan satt på sig höstlöven..
Kul att ni tar så väl hand om din far,lite guldkant för honom när familjen kommer..
Ja att måsen flyttar in till stad och by är inte kul,,ett jädrans liv blir det när dom vaktar på sina små som irrar omkring..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!Här har det regnat!!! Gott att ni tar hand om din Pappa...Visst var bilden häftig ,ingen kan ta det och säga att det är deras..Handelsbanken är bra tycker jag.Dom har många nya bra saker. Ha en bra dag Morgonkram!

Ezter sa...

Vi har fått regn här! Härom morgonen skrev jag att här var ett jäkla liv...Det är samma idag. Jag såg när jag körde iväg att det är en stor lastbil som hämtar stockarna från de röjde i skogen i våras. Den flisar dem på plats! De stora ligger kvar, men de klenaste tar de så här. Makalöst vilket oväsen!
Det var inte kommentarerna som strulade igår, det var att se allas inlägg i min lista :)

Geddfish ♥ sa...

Härligt för din pappa!
Torrt torrt, kan man säga, det är synd, man får ju inte allt, något blir lidande.
Personalen blir utsliten, 13 timmars arbetsdag är inte acceptabel, ni går på knäna. Min väninna är sjuksköterska, det är slitsamt där också...
Soliga kramar!

Camilla sa...

Hmm och här regnar det typ varje dag.
Vissa av blommorna som man planterat ut har fått köldskador. Och blivit förstörd av all blåst :(
Kram!

Gilla sa...

Här har vi inte märkt av nån torka än. Gräset det gror och träden är gröna. Vi har fått tillräckligt med regn.

Sv: Jag förstår att det blev för mycket för din Pappa med bouppteckningen. Hade inte Margareta nån egen släkt?

Kram/Gilla

badtant.bloggo.nu sa...

Va? Inget regn. Här skvätter det lite då och då. Men idag ser det faktiskt lite lovande ut.
Kramen

Veiken sa...

Här ser det likadant ut. Gula gräsmattor och träd som håller på att ge upp. Vi såg några mörka moln tidigare idag, men det bidde inget regn! Nu är det klarblå himmel, varmt och strålande sol! Vi hoppas på lite nattregn nu! Kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

HEj antag för mycket regn eller för stort.kram inger

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vad torrt det var på den gräsmattan. Den måste ju ha blivit lycklig över allt regn som kommit.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...