10 juni 2014

Årets vårlunch avnjuten på Snäckan vid Gustafsberg i Uddevalla.

 Här åt vi lunch, vårlunch. Tyvärr var inte min räksallad vad jag förväntat mig då det mesta var pasta, som jag inte tål. Hade jag vetat det så hade jag inte beställt räksallad.
 Blå himmel och sol, hade vi i alla fall..
 Lågvatten, tyder på att vi har ett fint högtryck just nu. 
 Promenad efter lunchen i det fina sommarvädret.
 Inte så mycket liv på havet denna dag, annat hade det varit om vi haft annandag pingst idag, så som de fortfarande har i Norge.
Snäckan ser ni till höger i bilden, det gula huset med rött tak är vandrarhem.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,Taskigt att din sallad var mest pasta..Men tur med vädret hade ni,,men salladen blev ju inte bättre för det...
Jo det smakade bra med grillad carré.Haé Kram.

Ezter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ezter sa...

Det borde väl stå att det var en pastasallad!?
Härlig dag hade ni visst, trots att det inte var röd dag längre. Annandag heter det visst ändå...

yvonne sa...

Godmorgon.Tråkigt med salladen!! Visst är "pågar" sig lika!De ska mäta krafter ! Kram

Geddfish ♥ sa...

Här är jag varje gång som jag besöker min väninna. Hon bor inte så värst långt ifrån heller.
Kanske vi ses nån gång? Runt Midsommar är jag hos henne. Kram!

Mita sa...

Men så tråkigt med salladen,förstår att du blev besviken...
Så vackert det var där,och vädret, kanonblå himmel,underbart...
Kramar♥

Gilla sa...

Så synd att du inte blev nöjd med din sallad.

Det ser härligt ut med dina fina havsbilder.

Sv: Ja, vi har ju haft fint väder sen vi kom hem. Skönt. Sista dagen på Mallis var det mera mulet, så det kändes inte så illa att behöva resa hem.

Kram/Gilla

znogge sa...

Just kombinationen räkor och pasta är jag inte speciellt förtjust i. Men räkor, det tackar jag inte nej till!

Kram

Ellis sa...

Där jag köper sallad oftast så kan man välja mellan med eller utan past, enkelt och bra! =)
Skönt att du fick njuta av bra väder i alla fall!
Kram Elenor

badtant.bloggo.nu sa...

Sommar, sommar.....vilka underbara sommarbilder. Vad gör det då att salladen inte var så bra.....men det är klart att var du hungrig så var det ju synd...
Hej svejs

Veiken sa...

Vilken otur att du fick så mycket pasta. Visserligen var utsikten den allra bästa, men maten bör också vara OK! Kram

Jenfan75 sa...

Åh så vackert. Vi har solsken häruppe idag vi med..

Men kunde du inte välja bort pastan??. Vi har ett kondis i stan där man kan välja med heller utan pasta..

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...