2 maj 2013

Vårt eget 1:a maj-tåg...Maltes Stig.

Med kamerorna i skjutläge, en termos kaffe och Digistivekex startade vi den nästan 6 kilometer långa promenaden på Maltes Stig.

Jag är helt fascinerad av gamla, knotiga halvmurkna träd.

Att jag också gillar hav och blå himmel har nog ingen missat...

Visst är det spännande med träd, sårade träd...undrar vad som fått detta träd att växa så här...

Ännu ett facinerande träd...

Här har vi nu kommit fram till småbåtshamnen.

Precis bortanför hamnen låg denna stora hög kvar, fastän det är 1:a maj...förmodligen har det inte gått att ha någon brasa för vinden är hård, även idag. Igår var det snudd på storm i byarna.
Nu fortsätter vi bortåt stigen...fortsättning i morgon!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,ser att du hade en fin Maltestig promenad,visst,gamla träd är fina motiv,liksom kust o hav..
Tråkigt att det inte blev någon kaseeldning..Ja din Sideresa närmar sig det blir väl mysigt..Haé Kramen.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Gamla träd är som gamla människor,mycket historia bakom sig. Då hade vi båda en fin dag igår. Ha en bra dag idag med! Morgonkram!

Anonym sa...

Go morron!

Tittar in och önskar dig en bra torsdag.
Ser ut att bli en fin dag, så jag ska sitta ute en stund och njuta

kram

Camilla sa...

Allt gammalt fascinerar mig.
Vad kul att få följa med dig på en promenad :)
Kram!

Siita sa...

God morgon. Sovmorgon idag vaknade 7.33. Blåsigt idag med här. Kram

Anonym sa...

Morron ! Brasan som skulle vara nere vid hamnen i Grönhögen Öland blev ej tänd utan vi fick gå till en annan då det blåste för mycket. Ha det bra !

Anonym sa...

Vilken mysig promenad även om det blåste kraftiga vindar. Tänk om dessa knotiga gamla träd kunde tala, vilken historia det kunde vara. Idag skall gympaskor och solcreme inhandlas inför Sideresan, det börjar närma sig.Ha en fin dag även om du får sitta inne på jobbet största delen av dagen.Kram, Nenne

Ellis sa...

Härliga bilder från er promenad, jag gillar också vatten och träd! =)
Får se om trädkortet jag tog igår blev bra, så kan jag lägga in det senare! =)
Sol och moln om vartannat idag, får se vad det slutar med!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

ansepanse sa...

vilken härlig naturstig, gamla träd fascinerar mig också :)
kramar

Nett sa...

Härliga bilder från er 1 maj, själv gick jag inte något maj-tåg heller. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Stickans stig.Hi hi.Men mycket vackert.
Kram,Inger

Ma sa...

Maltes stig var en fin promenadstig. Gillar miljöerna där...

Gunilla sa...

vackert där efter maltes stig !

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Träd är häftiga! Här i Falkenberg finns två träd som växt ihop, och ett annat träd som en stor sten växt fast i och sen lyfts från marken! :)

Glamorwomen sa...

Jag gillar med gamla träd! Tar mycket kort på det som du kanske märkt.. vart träd har sin historia! vackert ! kram

Gilla sa...

Jag tycker ju också om gamla och knotiga träd. De ser verkligen intressanta ut. Så skönt för er med en sån härlig promenad.

Sv: Visst är det härligt med att bara vara hemma. Det gjorde vi ju igår. Idag har vi däremot farit runt lite.

I morgon ska jag tvätta och hoppas att jag orkar med att städa något också.

Kram/Gilla

Veiken sa...

Malte blir nog glad över att du tar så fina bilder på hans stig. Jag gillar också gamla knotiga träd. Riktiga trollträd! :) Kramar

Ama de casa sa...

Jag föredrar nog ditt förstamajtåg mot dom som går inne i stan :-)

Mita sa...

Jag följer gärna med på eran promenad,det bästa som finns att ströva runt i skog och mark.Tänk så mycket det finns att se och upptäcka..*
Kram vännen**

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, det är nog kroppen som säger till :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...