26 maj 2013

Fin lördag som alltid med pappa, barn o barnbarn

En fin lördag hade vi. Pappa blev jättenöjd med stekt torsk...det var länge sen jag såg honom äta så bra!

Vi hade köpt med oss ett par tårtor som faktiskt gick åt båda två, så de smakade nog bra.

Idag blir det tvätt och städning som vanligt...nej, jag ska faktiskt inte baka denna söndag, för på onsdag åker vi iväg på en veckas semester...Johnny, Solle och Wictoria kommer att fixa mat hos pappa den kommande helgen, så det känns tryggt.

18 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Så fantastiska ni är att ta hand om din pappa!!!Jag har fler smycken som mina morbröder har gjort. Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

SV: att min dator är slö beror på att den är ganska gammal, men den får hänga med ett tag till.

Önskar dig en fin söndag
kram

Anonym sa...

Mors,,Ja det är den enda jag har kvar,,ska kolla om sonen har någon..Härligt med er familjegemenskap,klart att stekt torsk släpper gommen..Hoppas att Sideträffen blir som den brukar..Haé Kram.

Anonym sa...

Förstår att din pappa njöt av maten, stekt torsk är ju såååå gott. Även jag skall tillbringa några timmar i tvättstugan i dag. Vår dotter får ta över vårt sovrum så nu bäddar vi rent i sängarna. Dotter och barnbarn kommer den 4/6 och skall vara med och fira ett annat barnbarn som tar studenten 5/6, hoppas planet inte är försenat så att vi hinner vara med och fira. Ha en bra söndag och unna dej en kaffepaus under dagen. Nenne

Gilla sa...

Din Pappa måste känna sig omtyckt, eftersom ni träffas så ofta och att du sköter om honom med mat och umgänge. Trevligt.

Ha det så gott i Side. Synd att du inte fick ta ut mer semester, så det kunde blivit lite längre ni kunde vara där.

Kram/Gilla

Kristina sa...

Morn Mona!Ja du man ska vara rädd om sina fäder, vi vet ju aldrig hur länge vi får ha dem bland oss. När pappa tackar mig så svarar jag jämt men snälla du, jag hjälper dig som du en gång hjälp mig, älskar dig pappa. Det är så gott att läsa det du gör för din pappa Mona vännen. Jag ska åka upp till min pappa i dag och dricka kaffe vid kaffedax + lyssna på sång och musik som framförs av "Ung Omsorg" på Tryggheten. Bra inslag av boendets chef.De kommer dit varje söndag och underhåller de gamla och oss. Kram

znogge sa...

Ni tar verkligen hand om din pappa på ett föredömligt sätt! Härligt med en semesterresa som väntar runt knuten...

Kram

trollet sa...

Men så härligt med lite ledigt... tror jag det att pappa åt bra när det lagas så goda grejer=))
Smart grej med tröjorna... jag provköpte bara en... haha...

Ama de casa sa...

Du har så fint runt ikring dig :-)

Ha en riktigt skön semester!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att du får en underbar dag, och grattis på mors dag!!:)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Grattis till mors dag!
Och ja,så roligt att läsa om hur ni månar om er far.
Jag har inte möjlighet att ens besöka graven.
Kram,Inger

ansepanse sa...

vad roligt att det smakade så bra för pappa att han åt med god aptit
härligt med en veckas semester :) vartåt bär det hän den här gången?
Sv: jag har heller inte sett första sädesärlan ännu och det grämer mig
kramar

Siita sa...

God middag. Hann inte skriva tidigare för när Thea fick höra att mamma o pappa var hemma så skulle hon omedelbart hem. Bara för mormor att packa o åka. Men nu sitter jag o spisar stekt torskrygg. Blev ju så sugen när du skrev att ni skulle ha det. Solsken här idag med. Kram

Ma sa...

Kul att Din far gillade den stekta torsken. Det låter som Du tar väl hand om Din far...

Jenfan75 sa...

Ja gud så skönt det skulle varit emd semester nu :) Hopaps du får det skönt. Har hört av mina kollegor nu som varit nere i Turkiet att dom haft det väldigt varmt..

Veiken sa...

Stekt torsk - underbar mat! Klart att din pappa åt jättemycket!
Inte nog med att ni ska åka på semester, du slapp att baka idag! GÖTT! Kramar

Ellis sa...

Vilka härliga dagar ni har med din pappa! =) Hoppas ni får trevligt på semestern!
Det har varit en solig och varm helg här! =)
Kram Elenor

Anonym sa...

Vi firade mors dag genom att åka en liten biltur med Herbie. Men det började blåsa och komma mörka moln så vi åkte hem. Nu regnar det här och är mörka hotfulla moln ute. Ha det bra !

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...