24 maj 2013

En sörjande, väntande kisse...

 Jag är inte helt säker men tror att detta är kissen i Hunnebostrand som väntar och väntar på sin matte/mor.
 Kissen följde sin matte till hennes arbetsplats, på Konsum i Hunnebostrand, varje dag. 
Sen satt han troget och väntade tills hon slutade sitt jobb, då gick de hem tillsamman...men...matte/mor blev sjuk och dog för några år sen...

men kissen kommer varje dag och sitter där troget och väntar på sin matte/mor...som aldrig mer kommer till sin lille kisse...


24 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Nä men, oj lilla kissen så sorgligt❤
Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh :(

Kristina sa...

Sorgligt! Kan ingen ta hand om den lille?

znogge sa...

Precis som i filmen med hunden som väntade vid tunnelbanan... Sorgligt om det är så här... Man kan hoppas att någon vill ta ett ansvar i så fall.

Kram och god morgon!

Anonym sa...

Mors..Den katten får mig att minnas en film av Lasse Hallström.."Hachiko-en vän för livet" När akita-valpen kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid, när hans husse Parker Wilson (Richard Gere) slutar jobbet, står Hachiko och väntar på honom vid järnvägsstationen. Hunden blir en älskad familjemedlem. Men en dag får Hachikō vänta förgäves, hans husse kommer inte. Trots det väntar han troget på honom varje dag under de kommande nio åren. Hachikōs öde berör många människor, som passerar stationen och de hjälper honom med mat och varma ord.
Haé Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja det är tur att man har en egen Hotline till Datasupport..Sonen har installerat ett program i min dator (TeamWiewer)..När jag behöver hjälp så går han in i min dator via detta,efter att jag godkänt detta..Haé Kram.

Aurora sa...

Men hu då! Så sorgligt.Stackars Misse. kram

Anonym sa...

så tragiskt, men kan ingen ta sig an katten?

+11 och ytterligare en grå och regnig morgon. Tror bestämt att hösten är här

Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ååååå, man får allt en tår i ögat :(

Sv: Det är inte Hunnebostrand. Återkommer till detta för just nu har jag hjärnsläpp på vad orten heter :)

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Stackars katt! Är det någon som tar hand om den??Tattar inte varför fåglarna siktade in sig på min bil!Ha en fin fredagskväll!Kram!

Anonym sa...

Finns det ingen som kan ta den här lille stackarn till ett katthem? Det är för sorgligt när djur blir lämnade, hoppas någon kan ta sig an honom. En grå fredag 11gr inte mycket att skryta med. Ha en fin helg, kram Nenne

Camilla sa...

Åååååå....
Men är det nån som tar hand om den nu då?
Kram!

Jenfan75 sa...

Men är det ingen som tagit hand om han??

Mita sa...

Så sorgligt,det berör långt in i hjärtat.Djur blir vänner för livet...
Hoppas nån ändå har tagit hand om den fina kissen,
Kram vännen♥

Siita sa...

God morgon. Sååå kallt ni har det. Tråkigt med den katten, kan ingen ta hand om den? Kram

ansepanse sa...

nej, vad ledsamt, uj vad ledsamt, nu gråter jag nog en skvätt
Sv: han är anmäld
kramar

Glamourwomen sa...

Usch så sorgligt! Katter är trogna djur! Kolla min Tiger som följer mig överallt! Hoppas dock den får mat av någon och att någon tar sig an den och ger den kärlek och värme! KRAM

Helen sa...

Åh, vad ledsen jag blir!
Det är samma som jag läst om hundar. Må så gott, go'a vännen. Det är ett tag sen jag hörde av mej.Kramisar <3

trollet sa...

Men fy... stackars liten...
Solen gör små gästspel här, men den får gärna stanna länge nu...

Jeanette sa...

Helt riktigt mamma! Det är "Konsumkatten" Han ligger där varje dag o väntar på matte :( Sorgligt!

syren sa...

Så sorligt! Att kissen ligger där och väntar på att matte ska komma. kram

Ama de casa sa...

Men så tragiskt. Och ändå vackert på nåt vis. Påminner om den där japanska hunden som blev till en staty efter sin död. Och som en film med Richard Gere.

Ma sa...

Starckars misse. Men någon måste tagit hand om katten. Den ser inte så vanvårdad ut som vildkatter brukar göra. Men att den längtar efter matte syns ju tydligt. Det är därför den går till platser där matte brukar vara. Den går nog tillbaka till de nya "ägarna" när den blir hungrig och blir omhändertagen där får vi hoppas...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
Solen skiner!
Men så less samt för katten.
Kan du inte adoptera den?
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...