25 maj 2013

Nejdå, det är inte någon förvildad kisse

han har ett hem, för husse finns ju kvar och kissen går nu hem varje kväll...ensam. Fast på morgonen kommer han tillbaka igen och väntar troget, ifall matte/mor skulle komma i alla fall...
Jag undrar om min lille skrutt skulle sakna mig lika mycket...för precis som för Konsumkissen så är ju jag matte/mor för min Cesare, som sover tätt, tätt bredvid mig varje natt.

Idag blir det en tur till kusten och pappa som vanligt. Tänkte jag skulle överraska honom med något riktigt gott, så idag blir det stekt torsk.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Mors.Ja det var säkert en upplevelse,att spela in i den miljön.
Jag tror att känslorna mellan djur och människa är ömsesidiga..
Ha en skön dag,vid kusten,sen blir det ju Gomat oxå..Kramen.

Jenfan75 sa...

Men så skönt att höra att han inte är ensamen. Min kisse är likadan hon följer mig vart jag än går. Imorse följde hon mig till busstationen när jag skulle far till jobbet..

Kristina sa...

Skönt att höra att katten har sin husse kvar. Min älskade katt hade också sina rutiner. Det är föunderligt hur mycket man kan sörja en trogen liten livskamrat. Min Mimmi fick jag av mina kära arbetskamrater efter min knäop.1997 Hon visste när jag hade värk och la sig tätt tryggt mot knät. Hon slickade bort mina tårar, fina lilla Mimmi, Hon somnade in 2011. Sorgen är stor.

Siita sa...

Gott med stekt torsk. Här blir nog pannbiff. Thea är lite liten i maten. Vill inte ha fisk för pappa äter inte fisk. Kram o god morgon.

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag
Har fel på uppkopplingen, så helgen får bli som den blir

mvh

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Bra att kissen har ett hem.Självklart skulle din kisse sakna dej!!!! Ha en bra lördag! Kram!

Aurora sa...

Skönt att kissen har någon som tar hand om honom. Thea låg också tätt intill mig på nätterna. När jag öppnade ögonen såg jag rakt in i hennes för vi delade tom kudde. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är ändå fantastiskt (och sorgligt) vilket band som ibland kan uppstå mellan människor och djur!

znogge sa...

Tur! Nu kan jag pusta ut på den punkten!

God morgon och kram

trollet sa...

Oh, när kan jag komma på middag?? ;)
Klart missen skulle sakna dej!!
Hoppas solen skiner på dej=)

Ama de casa sa...

Ha det så bra hos och med pappsen idag då :-)

ansepanse sa...

tack för att du skrev att kissen har en husse, jag har varit så ledsen över den sötnosen, jo, Cesare skulle sakna dig precis lika mycket, precis som Nemo skulle sakna mig, han delar ju huvudkudde med mig varje natt och han mår aldrig bra när jag någon gång måste åka iväg några timmar ifrån honom, han är verkligen min vovve
vad gott med torsk, J hämtar min mamma hit idag, vi firar henne idag istället för imorgon för då är hon upptagen med annat
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hejsan!
Ja,Mona,kanske jag behöver bättre glasögon?
Men å så sorgligt för kissen.Jag lider.
Kram,Inger

Nett sa...

Vilken god middag han har att vänta sig :) Kram

Veiken sa...

Blir det inte fasligt varmt med en kisse i sängen? Jag skulle aldrig klara det tror jag. Torsk är så himla gott! Jag antar att din pappa blev supernöjd! Kram

Ma sa...

Tur att missen har en husse och inte hade behövt byta familj helt och hållet. Det kanske är så att missen tar sin dagliga motion på detta vis. Den är ju van vid att gå den där vägen och vem vet mattet f.d arbetskamrater kanske bistår med lunch när den kommer och hälsar på...

Melody and M.E sa...

Visst är det sorgligt när ens djur dör, men har funderat över hur våra husdjur upplever när deras matte eller husse försvinner! Hörde talas om en hund som inte gick ifrån ytterdörren när husse dog. Han låg där och väntade och väntade på husse som aldrig kom...
I natt drömde jag att jag satt fastklämd i en buss, vaknade liggande på magen och hade både Melody och Shakira liggande på mina ben! De sover alltid hos mig och speciellt Melody vill gärna krypa in till när hon ska somna. Sedan blir hon varm och lägger sig nere vid fötterna!
Ha det gott!
Kram
Melodys matte

Anonym sa...

Mors..Ja det var nästan för mycket konst att kolla på.Men roligast var att träffa Arne,sist vi sågs hade han koll på -68 var det..Jag har bare en grej kvar från min snidartid.
http://farfar0hebbe.wordpress.com/2013/05/25/art-expo-2013-pa-alvkarleo-herrgard/
En svart grunka..ca 55 cm hög.Haé Kram.

Camilla sa...

Tänker du överraska Pappa eller kissen med torsken? ;)
Klart kissen skulle sakna dig...
Kram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...