4 maj 2013

Näst sista inlägget från Maltes Stig

Jodå, till och med fjärilarna vaknade lagom till 1:a maj. åtminstone på Maltes Stig.
Efter strandavsnittet kom vi in i lövskogen.
Här fick jag syn på en murken, kapad trädrot...visst ser den spännande ut!

Stigen går nu vidare utmed Örekilsälven.

Ännu en spännande trädvarelse som givetvis sätter igång min fantasi...

fast här ser det väl ut som en bäver har arbetat? Såg inga bävrar men det kanske finns i detta område, jag vet inte.

Drömkåken! Visst ligger stugan vackert...

I morgon ska ni få se vad det är för bro som skymtar här i bakgrunden...


17 kommentarer:

Anonym sa...

Mors.Grattis på namnsdagen..Ser ut som ett vackert stråk att vandra på,denna Maltes stig.Vi har nu påsk på Cypern,och i går kväll var vi ute på stan och kollade när man hedrade,vad som nu skedde denna tid enl,bibeln,,det var en karavan med tre/fyrdubbla led som tågade genom byn..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Visst ser det ut som om en bäver varit i farten.ja nu kan sommaren få komma.Ha en bra lördag! Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har inte sett någon fjäril än - men jag längtar efter att få se en! :)

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!

Citronfjäril symboliserar våren, men har ej sett någon.

Hoppas solen skiner hos dig idag

kram

Camilla sa...

Wow...ja,vilket läge på huset. Där skulle man kunna bo ju :)
Tro vilken bro det gömmer sig bakom krönet. Inte Högakustenbron väl? ;)
Kram!

Siita sa...

God morgon. Det huset ligger fint där. Solen försöker komma fram men vill sej inte riktigt. Här har vi +7 just nu. Kram

Anonym sa...

Den lilla stugan skulle inte vara fel att ha. Vilken härlig promenadstig, så många fina ställen vi har i Sverige. Grattis på namnsdagen, ha en fin helg. Kram Nenne

Inger Rozèn_Chintoh sa...

GRATTIS MONA!
Inger

Gilla sa...

Grattis på namnsdagen Mona. Det såg vi i tidningen idag.

Så fin den där stigen är. Så där gillar jag att promenera.

Sv: Jag slipper ju oftast att göra inhandlingen av mat och matlagningen vet du ju att jag slipper. Det var nog bara nyttigt för dig att ta dig lite vila i stället.

Så såg du kanske på FB att jag blev mormors mor en gång till. Så nu har jag 5 barnbarns barn. Ett av dom är jag farmors mor till.

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Grattis på namnsdagen! Se nu till att ta fram spanjorskan i dig idag - här firar dom namnsdagar mer än födelsedagar :-)

Den där Malte har verkligen gjort en bra och vacker stig :-)

ansepanse sa...

tack för att vi får följa med på en underbart vacker vandring :)
Sv: jag tror nog att det är en hel del av fästingarna som dukat under den här vintern, så förhoppningsvis blir det inte så många
kramar

Znogge sa...

Vilken trevlig stig på alla vis. Ja, den utsikten hade man inte tackat nej till ;-)

Kram

Yvonne Johansson sa...

Vilka fina och mysiga natur bilder. Jag älskar själv att fota gamla träd och vattenvyer :) Man blir så avlsappnad av sådana bilder, om man inte kan ta sig ut pg. av dåligt väder. Obs! jag kommer nog allt ihåg både vår och höst stormar. Jag är uppväxt ute på landet med åkrar runt omkring. På våren har det allt blåst upp ordentligt ibland så när bönderna harvar och sår, så har det rykt så sand har trängt in genom fönster springerna. Idag har det blåst upp igen, men jag hoppas att det lugnat ner sig imorgon. Håller på att pyssla om min lilla bil just nu och gör den sommar fin. Ha en skön helg på dig och tack för alla fina natur bilder. Kram Yvonne.

Ma sa...

Vilken underbar vandringsstig. Kul att se att Påfågelöga (fjärilen) har vaknat. De var länge sedan jag såg en sådan. Men de är så vackra och resten av Maltes stig med sina häftiga trädformationer var tjusigt...

Augusta sa...

Så fint! Men var ligger denna stig? Är det nära du bor? Iallafall verkligen trevlig stig :)

Kram

Veiken sa...

WOW! En fjäril redan - så mysigt! Det är på gång nu Mona! Hoppas mars håller vad den lovade! Kramar

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Väldigt fint!

sv: Tack så mycket:) Jo visst äter man med ögonen och ibland kan ögonen lura en också. Något kan se så gott ut, men smaka illa haha;) Fast denna verkade vara en hit, i alla fall enligt min sambo:D

Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...