12 april 2013

Två limpor per vecka

ja, det är precis lagom åt gubben det!

 Detta brödbak görs varje söndag, så även i söndags.

 Sen tog vi svängen ner till återvinsten

 där gubben plockade i medan jag fotade...nej, det var nog inte alls så betungande för honom, för vi hade inte så mycket att kasta denna gång.


 Sen knäppte jag lite vårbilder för jodå, visst ÄR det vår!

 Eller nej, kanske inte riktigt då då...fast nu är det faktiskt regn här och plusgrader...Vik hädan Bore! NU! Kolla nu in på min TURKIETBLOGG, inte att förväxlas med Sidebloggen!
Här hittar ni  Fenixmonas Turkiet 
Följ gärna den också, jag hoppas kunna komma med lite nya tips där efterhand!
 
















21 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nu får vintern ge med sig! Detta börjar bli allt för tröttsamt!!

Znogge sa...

Det är en tendens till vår i alla fall. En kall sådan även om vi just denna morgon har plusgrader!

Kram och god morgon!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Nu ger nog Bore med sig snart!!Japp det är jobbigt,men det ska gå!! Morgonkram!

Kristina sa...

Inga vårkänslor än, men nästa vecka säger SMHI och jag hoppas dom här rätt. Kram

Anonym sa...

Mors..Ja Tofsvipan är vacker,,den betyder vår för mig..Fint med egna limpor,ser goda ut..Jag har en återvinningscentral alldeles intill huset,papper,glas,plåt och batterier,Skitbra..Haé Kram.

Anonym sa...

En mycket snabb första blick på första bilden, och jag såg något helt annat.

SV:dessa listor är ett spel för galleriet. Jag har hört att ingen tittar på dem

Ha en bra dag

Jenfan75 sa...

Ja jag vill se nå vårtecken jag med..

Ellis sa...

Hej!
Skönt med lite vårtecken, såg några tussilago tidigare, så det är på väg. Även om de hotar med regn eller snö i helgen!
Ha en fin helg!
Kram Elenor

Carina Sjölund sa...

Visst känns det som lite vår på ett vis, på ett annat inte. Men har ni inte mer snö än så??? här sjunker man nog ner till knäna :)
Kramen♥

Gilla sa...

Det var konstigt, när jag gick in på din blogg. Det fordrades att man skulle logga in sig på en konstig sajt. Det gjorde inte jag, men kolla så du inta har nåt slags virus.

Det var vackra bröd du visade. Vi har ett helt hus, som tillhör fastigheten, så vi kan kasta allt som ska sorteras. Bara synd, att där vi bor i huset är det längst bort till soprummet.

Sv: Det blir kanske lättare för er med kultur och sånt, när åldern stiger över till pensionen?

Kram/Gilla

Siita sa...

God morgon. Ingen nederbörd här än iaf. Just nu +3.3 grader. Haft krångel med nätet här, men fick hjälp igång av kundtjänst. Kram

Anonym sa...

Idag lyser solen med sin frånvaro men termometern visar plus. Vi får mer och mer snöfria ställen så det ser ju hoppfullt ut. Såg dom första små tussilagona i går så det går framåt, äntligen. Ush vilken lång vinter det har varit. Ha en fin helg. kram Nenne

Helen sa...

När jag tittade ut vis sjutiden, då snöade det! Så jag gick och lade mej igen. Kändes bra för jag är ledig. Det flyger nåt fortfarande men det övergår i regn.

Ha en fin dag iaf. Kramisar från Orust <3

ansepanse sa...

fast vi fick snö inatt, helt vitt på backen igen :(
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Goddag!
Fredagshandlat har jag gjort.
Titta in i min blogg ,får ni se vad som kom ner!
Kram,Inger

Glamorwomen sa...

Vi har jätte kallt väder här i dag! inget roligt. men väntar och hoppas på den utlovade polska värmen som skulle komma i helgen! I Morgon har vi loppis i föreningen blir kul att vara med och hjälpa till i nya föreningen! Hoppas vi får in någon krona med. och lite sol. kram

Mita sa...

Vårvärmen vill sig inte riktigt.Iskalla nordost vindar idag,bara dom dagar solen har varit framme är det skapligt skönt.Men den som väntar på nåt gott***
Kramen o ha en fin fredag♥♥

Nett sa...

Vad gott det ser ut med nybakat :) Hoppas att du får en trevlig helg, här blir det jobb.. Kram

Ma sa...

Visst är det ett litet vårtecken som symtar fram.

Veiken sa...

Ni är så himla duktiga. Jag har inte bakat bröd på många år, fast det är så vansinnigt gott! Återvinsten - vilket bra namn! Här har vi Återbruket.
Ha det så gott i helgen och njut av den vår som ska träda fram då! Kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Nej bara regn och inga vårblommor.God Natt,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...