19 april 2013

Nu vattnas det fint från ovan!

En himmel, lika svart som mitt sinne har varit de senaste dagarna. Fast jag är av naturen optimist, så nu tar jag nya tag igen!
Jag har förstått att inte alla människor har SAMVETE, för vad är egentligen det? Jag tänker att ett samvete är en vägvisare för människan. Mitt samvete förhindrar att jag gör vissa saker, men gör också att jag gör olika saker.
Hur människor fungerar som medvetet kan göra andra människor illa är för mig en gåta. Förmodligen för att jag tror mig känna andra utifrån hur jag själv är. Så är det ju inte...beroende på att alla inte är utrustade med det som vi kallar SAMVETE...
Tack alla snälla fina vänner för allt stöd ni har gett och ger mig!





25 kommentarer:

Stattinskan sa...

Vad är det som har hänt? Låter som allt annat som något trevligt. Om man låter sig nedslås av elaka människor ger man dem bara bränsle. Nä, nu spottar du och jag i händerna och ger dem på "moppo" ;-D Gomorron och trevlig helg till dig och familjen!

Anonym sa...

Mors..Bra Mona,låt inte dom samvetslösa segra..Ja det är tråkigt att de som bor på den andra sidan järnvägen nu är avskurna från samhället,,nu har dom ca 5-6 km till centrum..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Det är bara att kämpa på.!!! Strunta i dom elaka ,dom mår själv dåligt .... Jag tycker att du är en kämpe som jobbar ,och går upp
Tidigt på morgonen, och ändå har ork att hjälpa din pappa och din familj .... Morgonkram

Znogge sa...

Tyvärr är inte alla människor utrustade med ett samvete som involverar andra människor. Beklagligt men sant...

Försök att strunta i sådana energitjuvar även om det kan vara otroligt svårt...

Kram

Siita sa...

God morgon Mona. Ha det gött, inget vatten idag från ovan. Men väl blåst från helsike. Bra att du tar nya tag. Inte låta Anonyma segra. Kramar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är riktigt tråkigt att bli drabbad av såna typer.
Såna glömmer man bort!!!

Du får ha en riktigt bra dag trots de "tunga svarta molnen som drar förbi" .. hahaha :)

Camilla sa...

Oj,det var en svart himmel!
Det regnade hos oss hela dagen i går men idag skiner solen :)
Ja det är vååååren, ja det är vååååren...som har kommit tillbaka igen...och med den kärleken... :)
Kram!

Ellis sa...

Hej!
Svart här igår också, lite sol nu på morgonen men molnen börjar hopa sig igen!
Skönt att du tar nya tag, hoppas du får en fin fredag!
Kram Elenor

Gilla sa...

Skönt att du är optimist i vilket fall som helst. Elaka människor ska man inte bry sig om. Men visst kan det vara svårt. Hoppas nu att det känns bättre. Jag trodde att det var nån anonym, som skrev illasinnat om dig.

Jag har gjort så att jag har ställt in min blogg så, att jag måste godkänna alla kommentarer. Då kan jag sila bort såna, som jag inte gillar. Alla anonyma inlägg sparas i just skräppost och dem plockar jag bara bort.

Sv: Gula maskrosor är för mig en förberedelse till både våren och sommaren. Här nere finns det stora fält, som blommar med massvis med maskrosor och de är så vackra då.

Som du nog förstod genom mitt meddelande på FB, så reser vi inte till Side i alla fall.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Din ilska verkar gå över snabbt.
Önskar dig en bra fredag, hoppas du får en slev med solsken idag¨

kram

Mita sa...

Nej man ska aldrig låta sig tryckas ner och låta elakheter och jävelskap förpesta tillvaron.Men dom tar energi dom där fulingarna,och det är ju aldrig bra.Den kan man så väl behöva till annat.
Det låter gott att du är en optimist och tar nya tag nu.
Kram vännen o sköt om dig♥♥♥

Anonym sa...

Härligt att du är en sådan optimist, bra Mona, gräv ner alla anonyma och elaka kommentarer så djupt du kan. Hoppas helgen blir bra trots de mörka molnen. Kramar från Nenne

ansepanse sa...

mm, jag brukar säga att om man låter andras elakheter förstöra ens eget liv, ja då har de andra vunnit, och det ska man ju inte låta någon göra även om det under en period kan göra väldigt ont, ont ända in i själen
fint att du är en person som i grunden är optimist
Sv: stalking är illa oavsett hur den bedrivs
bamsekramen <3

Inger Rozèn_Chintoh sa...

HEJSAN!
En bra dag till Mona.
jag förundras över hur människor kan få glädje att trycka ner andra.Men det vet man ju,för jag har också blivit utsatt.(Och det av någon som inte känner mig personligen)Det är inte lätt att skaka av.Utan man arkiverar det bara.
Kram,Inger

Glamorwomen sa...

Hoppas hon lugnar ner sig nu lite! Inte bra för hjärtat att vara så bitter som hon tycks vara! Skrev ett inlägg i dag om bittra damer! Tänk vad enklare allt vore utan bittra damer! Och herrar med förstås! KRAM

Carina Sjölund sa...

Man ska aldrig lyssna på vad andra säger. Elaka människor är ingenting att ha. Jag tycker du verkar vara en rar och fin person♥

Kramen å sköt om dig♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, vissa människor saknar verkligen ett samvete och förmågan att tänka sunt! :/

Var stark!

Nett sa...

Ja det där har jag undrat över en hel del med om samvetet, det verkar som att det har suddats ut rejält. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej igen...
Det är våren och jag har äntligen några krokus och tulpaner som visat upp.
Kram,Inger

Ama de casa sa...

Du har rätt - samvetet fungerar "åt båda håll" om det är rätt. En del fungerar inte så. Tyvärr...
Kram

Kajsa sa...

Hej min vän!
Jag kikar in med ett gäng kramar till dig idag också!
Hoppas du känner dom, dom kommer med värme och kärlek till dig min vän från mig!

Ma sa...

Det är hemskt att en del människor saknar samvete, vilket de verkligen gör också. Att känna sig andra genom sig själv fungerar för det mesta tills man träffar någon som man fullständigt saknar någon gemensam värdering med. Då händer det många gånger att de uppför sig totalt samvetslöst mot dem de inte gillar. Tycker Du ska strunta i dem totalt. För att ge dem uppmärksamhet kan ge dem vatten på sin kvarn. Kram

Ma sa...

Det är hemskt att en del människor saknar samvete, vilket de verkligen gör också. Att känna sig andra genom sig själv fungerar för det mesta tills man träffar någon som man fullständigt saknar någon gemensam värdering med. Då händer det många gånger att de uppför sig totalt samvetslöst mot dem de inte gillar. Tycker Du ska strunta i dem totalt. För att ge dem uppmärksamhet kan ge dem vatten på sin kvarn. Kram

Veiken sa...

Jag hoppas att personen läser dina inlägg dom senaste dagarna och SKÄMS! En ursäkt skulle vara på sin plats!
Jag tror att din bild är bland det svartaste jag har sett på en himmel.
Kramar till dig du starka och goa människa!

Yvonne Johansson sa...

Oj! Här har det hänt något medans jag inte bloggat. Du är inte ensam bara så du vet. Jag har funderat mycket på varför människor är som dom är, men har inte kommit på ett bra svar. Jag har en före detta som var en ren psykopat och en stor lögnare. Han ljög så mycket så det blev normalt för honom, och när man kom på honom så var det aldrig hans fel. Jag ryser vid tanken på vilka hemska människor som finns ute i samhället som saknar empati och medkänsla. Endast deras eget jag existerar. Min fostermamma var också grym mot mig som barn. Min egen mamma har psykiska besvär och ställer jämnt till med bråk. Hon letar efter minsta lilla grej att bråka om och hon och min mormor flög ihop i vilda slagsmål när jag var liten. Jag önskar jag visste varför människor är så elaka och jämnt ska bråka. Jag tycker det bara blir värre och värre så jag har undrat om det kan bero på alla hemska filmer och tv spel. Hoppas det ordnar sig och att du står på dig. Bästa försvar är att anfalla tillbaka.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...