27 april 2013

Så är det lördag igen...

Igår hade vi en planeringsförmiddag med jobbet. Vädret var helt fantasiskt fint, soligt och nästan lite somrigt. Varje gång jag besöker Rosenhäll så tänker jag på min mamma. Här tillbringade hon sina sista veckor i livet. Hon gick bort endast 70 år gammal. Den 15 april hade hon blivit 90 år om hon varit i livet.

Min pappa har jag ändå förmånen att ha kvar och idag åker vi ut till Kungshamn och käre far. Vi ska ha enkel mat denna lördag, köttfärs i form med krossade tomater och potatismos. Det gillar pappa!

Sen ska vi åka till Hunnebostrand för uppvaktning av barnbarnet André som fyller 16 år den 29 april. Vi hoppas att pappas Margareta är så pigg att vi också kan ta ner henne från sjukhemmet en stund. Kanske det kan bli lite fina foton...

22 kommentarer:

Jenfan75 sa...

Åh så mysigt :. Jag håller tummarna för att Margareta kan följa med hon med . Så hoppas jag ni får en mycket trevlig dag :. SJälv far jag norrut tillt Happaranda och besöker Ikea och andra affärer...

Nett sa...

Hoppas du får en trevlig dag, så tragiskt att din mamma endast blev 70 år, det är ju ingen ålder.

Nope, det var ingen arkivbild, det var våren i Paris :) Kram

Siita sa...

God morgon. När jag kom ner så var det frost här igen. Men nu vaknar solen. Ha en trevlig dag. Min mamma blev 72 år o pappa 66. Kram

Anonym sa...

Din "enkla" mat låter jättegod, din pappa kommer säkert att bli både mätt och nöjd. Hoppas ni får ett trevligt kalas med barnbarnet. Har varit inne på Louises blogg och grattat henne och Kadir som nu blivit äkta makar. I dag blir det teater, skall se en pjäs som ena barnbarnet är med i. Ha en fin helh, kram. Nenne

Anonym sa...

Mors,,Ja det verkar som jag och vädret är kompisar i år,inte ett moln så långt ögat kan nå.Jag ska åka en sväng nu på Fm,bara kolla läget..Hoppas er Lördag blir som du tänkt dig..Haé Kram.

Anonym sa...

Lördagen verkar bjuda på fint väder i Stockholm.
Så jag ska ta mig i kragen och sitta ute och läsa

Ha en bra lördag
kram

Camilla sa...

Och jag har förmånen att ha båda mina föräldrar i liv. Plus min farfar. Han är 88 år och pigg som en mört.
Hoppas verkligen att Margareta är tillräckligt pigg.
Grattis till barnbarnet!
Kram!

Kristina sa...

God morgon Mona! När du skrev om din mamma så kom tankarna till min mamma. Min mamma Maj-Lis dog 10 mars år 2000. Mamma var född 27 febr 1913 och hade blivit 100 år i år om hon fått leva. Visst finns de stunder. Tiden läker inte alltid alla sår. Ha det fint på din dag med Margareta och din pappa.Skönt din pappa har dig. Kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Grattis i förskott till ditt barnbarn! :)

Jeji Chaos sa...

Hej hej =) de var ett tag sedan jag var här =) (trollfamiljen) men nu har jag hittat tillbaka till de flesta bloggande. =) Jätte fina bilder, hoppas du och din far får en bra dag. Solen är framme i lilla Flen fast det stod att det skulle bli regn =) härligt när dom har fel på rätt sätt.

Ha en bra dag. kram
/ My two Pennies Worth

Gilla sa...

Visst är det härligt med fint väder med sol, som skiner. Det syns ju på dina bilder. Jag lade ju in en bild med maskrosor häromdan. Sån tur jag hade som fotade dem, för nu har man rensat bort "ogräset". Maskrosorna är ju bland de vackraste ogräsen.

Sv: Vi älskar ju dans båda två, så det är bara ett MÅSTE att se Let´s Dance. Vi (Sibbe) kan ju inte dansa mer, så det blir ju en liten ersättning för oss.

Ha det så gott i helgen.

Kram/Gilla

Znogge sa...

Man är tacksam för att få ha en förälder i livet. Min pappa dog när han var 63 år... Usch ja, inget är självklart. Hoppas du får en trevlig dag på alla vis och att det blir ett bra firande!

Kram

Carina Sjölund sa...

Jag är lyckligt lottad med båda föräldrarna i livet♥ Min pappa fyller 82 och mamma 74.
I den åldern får man ta vara på varje dag :)
Kramen fina♥

Ama de casa sa...

Ha en mysig dag med pappsen - och förhoppningsvis Margareta - idag då :-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
En fin dag blir det i Örebro med-
Kram,Inger

ansepanse sa...

vad tragiskt att din mamma gick bort så tidigt
hoppas att du får en fin helg med dina nära och kära
kramar

Glamorwomen sa...

Oh så ledsamt att mista sin mor så ung! Hoppas ni får en trevlig lördag. kram

Mita sa...

Ja 70 år är alldeles för tidigt att gå bort,din pappa verkar ändå rätt pigg för sin ålder,och det är roligt så länge man får ha sina föräldrar kvar i livet. Mina är borta sen flera år...
"Enkel" mat är oftast väldigt god och inte så tillkrånglad för dom äldre.
Hoppas ni fick med Margareta ut på en tur..
Kramen på er♥

Ma sa...

Mycket som händer denna lördag. Hoppas att lördagen blev en riktigt trevlig lördag...

Veiken sa...

Även jag har minnen från Rosenhäll...
Maskrosor är så vackra och ändå vill vi inte ha dom ! Kramar

Kina sa...

Åh maskrosor, egentligen en väldigt vacker blomma. Min son Tim är SUPERDUPER allergisk mot dom rackarna :( Och snart är dom på G......Hoppas du haft en fin dag!

Kram Kina

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

70 år är verkligen alldeles för tidigt att gå bort, men tyvärr kan vi inte styra över det där.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...