8 april 2013

Fler bilder från lördagspromenaden i Kungshamn.

 Lördag eftermiddag 6 april...nästan
 ofattbart. Ingen aktivitet bland båtarna på land...
 Ingen brådska
 att få båtarna i sjön...
 Det är bitande kallt i vinden
 så det inbjuder inte till något vårjobb
 varken på land eller på sjön...
 jag tror aldrig jag sett något så folktomt så långt fram på våren...
 Det ser soligt och inbjudande ut men jag kan säga att det räckte inte med en mössa...
 Vi håller koll så får vi se när det kommer igång...
än är det lite tid kvar till sommaren...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Lax på detta viset har jag gjort några gånger,det smakar lika bra varje gång.Har säkert läst receptet någonstans men minns inte var..
Klart att ingen jobbar på båtarna när det är så tjyvkallt...
Ja du har matbestyr på helgen,fixar lådor till din far och er själva,duktig Du..Haé Kram.

Anonym sa...

Det var kallt ute igår, det vill jag lova
SV: det är inte poppis att läsa pappersböcker - fokus verkar ligga mer på e-böcker. Men jag gillar känslan av att hålla i boken

kram

Siita sa...

God morgon. Solsken o bitande kyla, här -7.1 när jag vaknade. Ingen vill väl vara i blåsten vid havet då. Kram

znogge sa...

Precis! Det ser varmt och skönt ut men ack så man bedrar sig! Vinden är vass och temperaturen bitande kall.

Kram och god morgon!

Camilla sa...

Men ni har då ingen snö. Vad glad för det ;)
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon . Tänkte på sången Än är det vinter kvar säger mor .. Här nere är det sol. Snart kommer sjukgymnasten . Och då gäller
Det att bita ihop och kämpa ... Kram

Ellis sa...

Jo, nog tar det ett tag till innan sommaren kommer, här var det -7 imorse men nu skiner solen i alla fall! =)
Kram Elenor

Yvonne Johansson sa...

Det var inte riktigt så kallt i Lidköping igår, så man behövde dubbla mössor :) En ung kille gick förbi på gatan utanför där jag bor i shorts och T-shirt och gula solglasögon. Vet inte i vilken dimension han var i men han såg ut som om det var en underbar sommardag för honom. Obs! Jag såg någon reklam på tv för ett tag sedan om ett nässpray för torra näs slemhinnor. Kolla upp det, och testa tuggumi, för det stannar kvar i munnen och smälter inte bort. Jag sög också på sugtabletter tidigare men så fort dom smälte bort så blev jag krut torr igen och mådde illa så jag kräktes. Ha nu en fin dag kram Yvonne.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

HEJ!
jag vet att det dröjer med båtliv.Mälaren ligger under is för två veckor sedan.Och Hjälmaren är inte att lita på.
Kram,Inger

ansepanse sa...

.....säger mor..... :)
fina bilder i allafall och det SER varmt ut
här har vi haft en jättekall natt igen
kramar

Ama de casa sa...

Jösses... Det kommer att bli en kanonsommar! :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Snart kommer båtarna att sjösättas :)

wiper sa...

Här får man vårkänslor och jag skulle själv vilja gå omkring på ett sånt fint ställe. Det är alltid kul att kolla på båtar också

Du har tagit jättefina bilder

Ha en skön dag
kram

Mita sa...

Fina bilder på alla båtar, visst bedrar skenet när man ser solen och tror att det är varmt och skönt. Icke då, när man kommer ut är det isande kalla nordvindar som förtar den glädjen**
Det är nog sent för många som vill börja med sina båtar och fixa till dom och sen få dom i vattnet.
Samma för dottern och hennes sambo,dom längtar så till att få sjösätta sin båt.
Men snart så kommer den riktiga vårvärmen,eller hur?
Kramiz♥

Ma sa...

Tjusiga bilder på alla dessa båtar. Men får se om ägarna hinner få dessa i vattnet i år, så sen som våren är. Men man vet ju aldrig. Än är det inte första maj och då runt brukar man ju ofta få båten i sjön...

Carina Sjölund sa...

Jag tycker det känns länge dit, med tanke på all snö vi har. Men ni har det underbart tycker jag♥
Kramen♥

Veiken sa...

Det var exakt lika stilla i Torekov! Snart får dom bråttom! Kramar

Unknown sa...

Trevliga bilder från den kalla tid som borde bjuda på lite vårvärme.
/SA

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...