5 maj 2012

Konfirmationstider

Kommer ni ihåg den 12 september 2010 då barnbarnet Michelle konfirmerades? Klicka HÄR får du se! 
Idag är det Christoffers tur, men han kommer inte att konfirmeras i kyrkan, utan konfirmeras kommunalt. Jag har aldrig varit på en kommunal konfirmation så det ska bli spännande...
Den 26 maj är det dags för nästa barnbarns konfirmation, då konfirmeras André. Farmor kommer inte att vara med för jag är i Side då...jag försökte att ändra resan men det gick inte, för det blev för långt fram och det gick inte för jobbet.
Idag är jag i alla fall med och bilder ska det tas, massor! Så i morgon hoppas jag att få visa och berätta hur en kommunal konfirmation går till.





27 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Det låter spännande,ska bli kul att se dina bilder...
Ja den som rekomenderade Sacramento sa att långliggarna brukar gå dit,,då är det billigt och bra,,och det stämde verkligen..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Kör försiktigt!! Kram!

Yvonne sa...

Jag tyckte att din nya header såg bra ut! Bra jobbat! Kram!

Siita sa...

God morgon. Det låter spännande med sådan konfirmation. Har aldrig hört om det tidigare. Kör försiktigt! Kram

Anonym sa...

god morgon!

Ingen inspiration här, pga att regnet hänger i luften

önskar dig en bra dag
kram

Yvonne sa...

Absolut!1 Jag tycker att den är fin.Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag visste inte ens att det fanns kommunal konfirmering!

Sv: Tack så mycket! Ha en fin dag!

Maria sa...

Hoppas dagen blir fin för er på konfirmationen. Visste inte att de fanns kommunalt men där ser man, ja man kan ju inte vet allt.
Ha en finfin helg/kramen

Camilla sa...

Kommunal konfirmation. Det visste jag inte om att det fanns. Blir spännande att få hora hur det går till.
Kram!

Gilla sa...

Vi ska faktiskt också på konfirmation idag. Men det blir i kyrkan. Det är Sibbes Barnbarns äldsta dotter som ska konfirmeras.

Sv. Ja, det är flera som har sagt att buskarna är spirea.

Jag har faktiskt varit hos tandläkaren utan att ha blivit kallad. Men då har det berott på att jag har bitit sönder gamla lagningar. Jag hade nog också nöjt med med en gång om året.

Kram/Gilla

Vicke sa...

då får du berätta om vad du tyckte om det sedan

syren sa...

Det ska bli intressant hur en kommunal konfiramation går till. Fin header du gjort! kram

ansepanse sa...

mm, gör det, har aldrig hört talas om kommunal konfirmation, synd att du inte kan vara med på Andrés konfirmation
kramar

Ama de casa sa...

Jag visste inte ens att det fanns kommunal konfirmation... Hoppas ni får en trevlig, kommunal dag :-)

Nett sa...

Hade heller ingen aning om att det fanns kommunal konfirmation, skall bli kul att få läsa om det. Kram

Mita sa...

Härligt med konfirmationer hoppas det blir en fin upplevelse och att vädret är med er. Idag blåser det så man får hålla i hatten...
Kramizar♥

Kajsa sa...

Ja det måste du berätta mer om, en kommunal konfirmation, kanske det är typ som en borglig. Tänkte på borglig vigsel, borglig begravning, borglig namngivning.
Ja, du får helt enkelt berätta mer för oss imorgon =)
Kramis

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Min konfirmation kommer jag ihåg.För det var en ungdomspräst i Enköping.Och det är från den historien som PASTOR JANSSON Ringaren,Hasse Alfredsson.Fick sin ide.Det var två präster i Enköping som var osams,de tålde inte varandra.Den ena prästen gick på allas kalas och allmänt kallad tårtGustav.Min präst stod upp för ungdomarna.Spelade dragspel och lärde ungdomarna att dansa,Han tyckte det var bättre att dansa än att supa sig full.
Nå,en dag råkade de två prästerna,mötas i församlingshemmet som då var nytt.De hade fått samma tid och blev så ARGA att de puttade till varandra.Men till förskräckelse för tårtGustavs fromma tanter.Vem tror ni fick sparken,?
Kram allihopa!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Tillägg!Efter den historien kallade församlingslokalen nya idrottshallen!
Hi, hi,Inger i Örebro,som då var Enköpingstös

Ninja sa...

Jag har aldrig hört talas om kommunal konfirmation????

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! sa...

visste inte att det finns kommunal konfirmation!

- hihi förstår dig! Man har inte tid att tävla ibland. Massa kramar och ha en fin lördag! :)

Carina Sjölund sa...

Det har jag aldrig hörts talas om?
Kul att höra hur det går till :)
Kramen rara du♥

Ma sa...

Jag hade ingen aning om att det fanns något som hette kommunal konfirmation och vad det vet jag inte heller. Ska bli kul och få se vad det kan vara för något. Jag har aldrig hört talas om det...

Veiken sa...

Jag tycker det är toppen med en Kommunal (borgerlig) konfirmation. Heja Norge! Kram

Petra sa...

Spännande att höra vad detta är för något. Aldrig hört talas om.

Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas du har haft en bra dag idag och fick många fina bilder! =)
Här har det snöat och regnat, varit och hälsat på pappa, bytt däck på cykeln och middag hos en kompis! =)
Kram Elenor

paloma sa...

Ok nu e jag med! Komunal konfirmation! Har jag aldrig hrt tror jag! spännande, ja vi hoppas vi kan åka som planerat den 25 till Side .....men lutar åt 27 nu. vi får se jag skall bara dit i alla fall.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...