20 maj 2012

HUBBA i går och idag är det födelsedag!

Idag 20 maj är det äldsta dotterns födelsedag och dagen börjar därför med ett fyrfaldigt leve för Lotta! Grattis gumman! presenten kommer!

Igår var vi i Kungshamns idrottshall där barnbarnet André stod och sålde sin egen bok.
HUBBA, Hur Unga Berättare Beskriver Arbetslivet.   
Vi bjöds på bubbel och tilltugg
- klubba till alla barn!
Jodå, vi fick också klubba!
8:orna på Sotenässkolan har under läsåret undersökt arbetslivet och berättar nu om sin praktik och deras arbete i projektet HUBBA i form av en bok. 
Det var ca 90 elever som ställde ut sina arbeten. 

Här fick både elever och besökare prova på olika verksamheter.  
Mest populärt att prova på var Räddningstjänstens arbetsmundering.  
Många av killarna tog chansen att prova denna dag!  
Lillebror Tobbe hjälpte brorsan André med bokförsäljningen.  
Bland mingelgäster och hugade bokköpare fanns ju släkten på platsen, inte bara farmor utan också mormor. Både mormor och mamma var med och dansade Zumba, vilket såg himla kul ut! Så nu ska jag inhandla en Zumba-DVD! Det blir den nya given efter min semester.





23 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Ja din nedräkning närmar sig slutet,,hoppas ditt Side är på sitt bästa,soligaste,varma humör..
Kul hoppas komersen gick bra för barnen...Haé Kramen.

Sand mellan tårna sa...

Hurra och grattis till dottern och hurra att du också fick klubba;)
Just nu skiner solen och vi håller tummarna att den är här när ni kommer.
God morgon!

Petra sa...

Grattis till Lotta :)
Roligt när dom får göra sådana saker, blir lite verkligare för dom då.

Kram

Camilla sa...

Ett STOOORT grattis till dottern.
Och grattis till dig som fick en klubba ;)
Vilken dag du haft.
Kram!

Aurora sa...

Grattis till dottern. Kram

Gilla sa...

Det var ju ett bra tillfälle att få se vad barnen sysslar med. Så är det ju behjärtansvärt också.

Dom tyckte väl att ni såg så barnsliga ut, att ni hade gjort er förtjänta av varsin klubba. :-D

Jag har också funderat över Zumba. Det verkar vara mycket trevligt. Jag tycker ju om att dansa, men det blir ju inte så mycket av det numera.

Sv: Jag lovar, med den beskrivningen kan det inte bli fel. Jag gick igenom min dator bit för bit, för att kunna beskriva hur du ska göra.

Kram/Gilla

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Stort grattis till din dotter! :)

ansepanse sa...

GRATTIS till dottern :) hoppas barnbarnet fick sålt många böcker, vilken trevlig dag ni hade
kramar

Carina Sjölund sa...

Stort grattis till dottern!
Hoppas hon får en fin födelsedag :)
Kramen♥

Jenfan75 sa...

Men vad kul med sån dag dä man visar vad man gjort under läsåret=).

Zumba efter semestern är väll inte helt fel=). Ett smakprov på bloggen kanske??=)

Yvonne sa...

Dansade du Zumba?Nu har jag satt in bilder..Kram!

Anonym sa...

Grattis till dottern
Hon kan inte vara gammal eftersom hennes mamma fortfarande är 25+, eller?!

kram

Ama de casa sa...

Grattis Lotta!
:-)

Veiken sa...

Vilken rolig grej med HUBBA! Vad stolta ungarna måste vara som ställer ut och säljer sina alster! Kram

Ingrid sa...

Spännande och lite annorlunda!!
Märkligt det där med barna.. plötsligt är de äldre än sina föräldrar :P

Maria sa...

Tänk vad det är bra att barnen redan i tidig ålder får gör projekt i skolan, tror dom lär sig massor av det. Tänkte på dig i torsdags för här var ett tråkigt väder men såg att dagen hade varit trevlig trots allt.
Kramizar

Ellis sa...

Hej!
Vad roligt att de har såna projekt, hoppas det gick bra med försäljningen! =)
Testat lite Zumba på syrrans xbox, funderar på att skaffa det!
Ha en fin söndagskväll!
Kram Elenor

Ninja sa...

Vad aktiva de är dina barn och barnbarn.....antar att du är stolt :)

Nillas Trädgård sa...

Jag kan tänka mig att det var populärt att prova brandmansutstyrseln och känna hur det kunde varit om pojkdrömmen slagit in...
Intressant att de skrivit en bok om projektet.

Mita sa...

Oh, men vilken härlig dag barnen fick,roligt när det blir uppskattat det man gör.
Klubba var jätte längesen jag åt,hihi..
Stort grattis till dottern. Det verkar som det är många som fyller år i ljuva Maj...
Kramiz*

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Och snart har du semester ser jag!Man får hoppas att denna blir bättre!
Det verkar ha varit ett mycket givande projekt för barnen.Sånt hade aldrig mina barn i skolan.Men så bodde vi ju en del i Botkyrka kommun.Andefattigt.
Kram,Inger i Örebro ser du,i Min dagbok,Ingers hörna?Mitt enköpingsvapen!
Kolla in där och läs mera om Enköping!Ha det bäst.

Smörblomma sa...

Grattis Lotta! Hoppas ni båda fick en fin dag :) Zumba är kul. Kramiz

paloma sa...

Zumba e jätte kul!;) Du skall vi ses på Måndag kväll typ vid 18:30 på Lindas alla som vill! Jag sätter upp i Side Sidan på fb! KRAM Har sparat ditt mob. nummer i mobilen. har även tillgång till fb. vi hörs i side om inte förr!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...