9 maj 2012

Här kommer de sista bilderna nu...

Lite mingelbilder på söta flickor får jag ju också visa upp från lördagens fest.
Vid norska högtider då är det ju bunader som gäller och jag älskar dessa vackra broderade dräkter! Visst är hon bedårande den lilla i sin bunad.
Avslutar så lördagens festligheter med en liten kik på presentbordet...där fanns väldigt många kuvert som gladde konfirmanden mycket! Säkert fanns det en liten extraslant i kuvereren med tanke på den dyra sporten som Christoffer ägnar sig åt. Jag jagar fortfarande sponsorer, så hojta i om någon dyker upp!




24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Söta flickor var det. Här har jag samma väder som du regn i massor. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Söt dräkt :)
Ja pengar är ju aldrig fel att få.

Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja de Norska dräkterna är väldigt vackra..ja nog tar man hellre lite regn,än frost,,om det inte blir dagsregn då förståss.Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Gulliga töser.Bra att du smörjer in dej.Ha det så bra idag! Morgonkram!

Mita sa...

Jamen oj så fina dom är töserna,roligt för dom att klä upp sig så där.
Kuvert kan innehålla spännande saker,och det var en del att öppna där..*L*...
Jovisst är det väl så att det måste vara ljuset som styr djur och växtlivet,värmen kan vi räkna bort....
Kramiz♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken fin folkdräkt :)

attis sa...

Så jättefina små tjejer. Gillar inte heller ormar. Ryser bara jag tänker på dem.
Kramiz

Jenfan75 sa...

Ja hon var himla söt=)

Gilla sa...

Sådana hembygdsdräkter är väldigt fina. Synd bara att de inte användes så ofta. Här i Sverige i alla fall.

"Vår" konfirmand fick också en hel del pengar i present. Så fick hon en mängd armband från olika håll. Jag tror att hon får svårt att använda alla, om hon inte trär på alla på en gång.

Sv: Jag spelar inte heller om pengar. På nätet tackar jag nej till alla spel från FB. Jag är helt enkelt rädd för att drabbas av beroende. Men jag fick ju en slant för inlägget.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Härliga bilder från festligheterna och massa god mat ser jag också! =)
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Elenor

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Här är jag åtminstone rätt blogg.Härliga fina bilder!Kram.Inger

ansepanse sa...

mm, jättefin bunad på en söt liten flicka :)
Sv: jag tror också att det finns tidiga och lite senare magnolior
kramar

Nillas Trädgård sa...

Ja det var söta små flickor!!!
Ha en fin dag... fast det regnar.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Vore väl trevligt att få en rad eller två!
När ni är så flitiga ändå.Här regnar det och ingen katt vill ut.

paloma sa...

Oh så fina tjejer! Kul fr christoffer med alla platta paket;) det brukar vara poppis! KRAM

Gunilla sa...

Bra att hon värmer upp flaggan, nästa torsdag skall den användas igen ! (liksom bunaden)

Carina Sjölund sa...

Söta tjejer!
Här regnar det så in i baljan idag :(
Undrar när värmen ska komma????
Men det är väl så att det ska regna, jag är ju ledig :)
Kramen♥

Ama de casa sa...

Söta flickor! Men att det hette bunader hade jag ingen aning om...
:-)

Nett sa...

Fina bilder och ett fint avslut :) Kram

Vicke sa...

det var fina bilder på tjejerna, ha en fin kväll nu

Veiken sa...

Bunader är så läckert. Jag hade en brosch från Norge som var till en bunad - jag vet inte var den är. Skäms så det ryker! Kram

Ninja sa...

Bunad och bonad.....eller?

Sand mellan tårna sa...

Jätte söt liten tjej i sin dräkt.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Söta små tjejer i sina kläder!
Och Du MONA,du tappade väl inte rösten?Men du har ju varit på marknaden!
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...