2 maj 2012

Badsäsongen startar första maj!

Av tradition ska första doppet tas på 1:a maj och barnbarnen Andre, Tobbe, Victor och Teo tog årets första dopp i Hunnebostrand igår.  
Både jag och mina barn har slutat med detta för numera är vi normalt frysande människor. Fast jag vet de år som vi faktiskt var iväg och badade till och med i snöstorm ibland.
Gubben och jag åkte i stället till dotter Wictoria och hennes Christian och njöt av sommarens ankomst i deras trädgård.  
Wictoria har satt massor av underbara rosor och liljor, men det är ännu inte så mycket att visa, fast det börjar att spira överallt där det planterats.  
Solen sken och värmde så fint så det blev både lunch och kaffe ute.
Måtte den få lysa över oss alla även denna dag!



26 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Gårdagens väder var mer än underbart, och allt tyder hittills på att vi får samma väder idag! :)

Sv: Bilden på skorna är gammal, men de nuvarande skor jag har är inte av bättre kvalite! :P

Ha en fin dag!

Sand mellan tårna sa...

God morgon!
Det var modiga pojkar det. Stor applåd till dom. Kan tänka mig hur kallt det måste varit i vattnet.

Petra sa...

God Morgon!
Första doppet får nog vänta nån vecka till för mej :)
Ser ut som solen ska orka fram idag med.

Kram

Roffe sa...

God morgon.på fredag lova regn och snö,passa på njuta,Ha en skön solig dag.kram

kristina Chatillon sa...

Härligt, när vi var unga badade vi också 1 maj...men brr inte längre. rart med grodorna. Är själv en grodsamlare små som stora ute och inne. Ha en skön dag Mona. 4 veckor på dagen innan jag startar min resa via Istanbul ner till vårt kära Side och vi ses igen. Va fort de gått, dessa dryga fyra månader 2012. Kramiz från Kristina

Yvonne sa...

Godmorgon! Brrr det var modiga pågar!! Här skiner solen och det är 8+ Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mors,,det var tuffa barn som doppade sig,för det måste ha varit svinkallt i vattnet..
Här är det helmulet nu,och det småduggar lite,,men Cyprioterna säger att regnet städar bort det dåliga vädret,,Hoppas dom har rätt.
Ja vem kunde tro att vi efter 41 år skulle sitta på en balkong på Cypern och prata gamla minnen,,Skitkul..Haé Kram.

Aurora sa...

Morn. aldrig att de hade fått i mig. Mina Gullvivor är inte så långt komna. men ge dem en veka till.Kram

Siita sa...

God morgon. Jag har alltid varit en badkruka, så första maj är inget för mej. Men därimot vet jag att mina barn brukade bada då. Nu är dom oxå vuxna o badet får vänta. Har inget hört om barnbarnen. Kram

Nett sa...

Det var modiga ungar det :) Kram

paloma sa...

Vilka fina grodor! Även vår fint med gullvivorna! Har bara sett vitsippor och tusselago här ännu.. men underbart väder har vi, men inte till räckligt för att den här badkrukan skall doppa sig inte! Lillan och hennes kompis och badade dock..men jag badar bara i SIDE! 23 dagar kvar...längtar, kram

Äppelblom sa...

Trevlig fin blogg! Tittar in fler gånger.
Ha en fortsatt skön vecka!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godmorgon!Hej Mona!
Nä det är alldeles för kallt!

Ama de casa sa...

Jag hoppas ni har solen hos er idag med - här är den i alla fall uppe på sin blåa himmel :-)

Carina Sjölund sa...

Det var tufft gjort!
Jag som nästan inte ens badar på sommaren :)
Har man kanske blivit en badkruka med åren *L*
Kramen♥

Nillas Trädgård sa...

Neäedu... mig får man aldrig i ett badvatten 1.a maj, hur varmt det än må vara! Jag badar knappt ens i normala fall på sommaren...
Ja nu tar jag mig också flera rundor per dag och spanar i landen för att se om något nytt har kommit upp... Det är en spännande tid :-)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

det ser kallt ut.
Men man blir nog fegare ju äldre man blir.

Även idag skiner solen hos mig och man kan inte annat än bli på bra humör

kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Nä för kallt att bada i vattnet ute.Det får allt vara 40 grader +.Här i Örebro skiner solen och det är 17 grader.Kanon!Såg att mina tulpaner slagit ut.Och några nya arter!Äggskal och det var inte från skatorna!Inger i Örebro.Chintohs,blogspot,se

ansepanse sa...

brrrr vad kallt, det vet jag eftersom jag faktiskt doppade mina fötter i en skogsjö igår :)
kramar

Vicke sa...

1:a April tar jag mitt första dopp, ha en fin kväll nu

Ninja sa...

Vilka hurtbullar...men i den åldern fixar man det :)

Veiken sa...

En underbar första maj, men bada? NJET! Finns inte på kartan! Toppenfina bilder! Kram

Ma sa...

Brr. Det måste ha varit kallt att bada första maj. Jag är alldeles för frysen utav mig för det...

Ma sa...

Brr. Det måste ha varit kallt att bada första maj. Jag är alldeles för frysen utav mig för det...

Mita sa...

Ja nog för att det är varmt och skönt i luften,men inte i vattnet. Jisses så modiga dom är. Men i den åldern så vågar man nog mer.I alla fall när det gäller att bada kallt,hehe..
Kramen*

Gunilla sa...

usch, det där såg inte skönt ut :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...