12 juni 2011

Någon som vet namnet på denna lilla blomma?

Det blev sent igår, men en mycket trevlig dag! Vi hann med allt som vi planerat och lite till...Dotter Jeanette uppvaktade mor med ett lottpaket för att det varit mors dag och jag vann minsann! Det var himla kul! Tack gumman! 
Pappa blev så glad att få upp sina hyllor och ännu gladare då min bror och syster tillsammans med min äldsta dotter hade flyttstädat hans gamla lägenhet så allt är klart där. Så gott när alla kan hjälpas åt, fast min insats i städningen var noll, så har jag i stället kunnat hjälpa till med annat.  
Blommorna som ni idag ser här, fotade jag hos Wictoria i fredags...En liten vacker blomma, men ingen tycks veta vad det är....Någon som vet?


25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Nej den blomman har jag inte sett. Grattis till vinst på lotterna. Här har det regnat inatt. Kram

Camilla sa...

Hmmm....nä,tyvärr har jag ingen aning vad det där är för en blomma.
Hoppas att du får svar av någon annan.
Kram på dig!

Aurora sa...

Inte en aning men det finns mängdet inne i vår skog. Kram

Petra sa...

Inte en aning vad dom heter.
Grattis till vinsten:)
Skönt när alla kan hjälpas åt.

Kram

eva sa...

Vet inte men fin var den. Grattis till vinsten och önskar dig en fin dag.
kramiz

Augusta sa...

Mina kunskaper är noll på det området. Men blomman var vacker :)

Kram :)

4U2 sa...

Nope, tyvärr vet jag inte men vacker är den. :)

Nett sa...

Vacker, har nästan lite näckrosblad över den fast mindre då, är det vatten i närheten ? Kram

Vicke sa...

Nej, namnet vet jag inte, grattis till vinsten

Yvonne :-) sa...

Morn vännen! Nix har inte en anning vad blomman heter..Grattis till vinsten! Ja förkortningar kan ställa till det.. Ha en skön söndag! ♥ kram!

ansepanse sa...

pappa blev nöjd och ni hann med allt, en bra lördag med andra ord
nej, jag vet inte vad det är för en blomma men den ser lite ut som en orkidée tycker jag
Sv: men då är det inte i Sverige du fotat bougeanvillan eller?
bamsekramar

Kajsa sa...

Grattis till vinsten, i dubbel bemärkelse ;)
Ang. blomman, näe jag har ingen aning om vad den kan heta =/
Kramisar

Gilla sa...

Ingen hjälp här heller.

Vi har ingen åska än i alla fall. Men det är växlande moln och 16 grader enligt Google. Vi har inte varit ute än, för vi har inte hämtat oss än från det tråkiga med Noack.

Svar: Ja, om du visste så många tårar som har fällts här. Det var nåt av det värsta som kunde hänt. För vi har passat Noack sen han var liten bebis, så han tyckte att vi var hans husse och andra matte. Saknaden är stor och det kommer ta lång tid innan vi kommer i ro.

Kram/Gilla

Emma sa...

Tack vännen!
Kram

Gunilla sa...

Nej tyvärr vet jag ej. Hoppas ni får en skön söndag !!!

Sladdertackan sa...

Måste erkänna min okunskap ...

Anonym sa...

Plättlätt! Det är en typisk flock-lavendel :-D

Ninz sa...

Minsann du vann, vad kul! Vad gäller blomsterna......sorry, jag har ingen aning jag heller :( Men du får ha en fortsatt härlig söndag :)
Kramen!

syren sa...

Tyvärr kan jag inte komma på vad blomman heter.Grattis till vinsten. kram

Ellis sa...

Hej!
Full fart hos dig, kul att få lotter! =) Skönt att det är ordnat för din pappa och att allt funkat bra!
Hoppas du får en skön söndags kväll!
Kram Elenor

Anonym sa...

Jag har sett den, men går bet på vad den heter! Tyvärr, men NÅGON bör ju veta! Kram

anniepiie sa...

Nää, har ingen aning om vad det är för blomma! :P SV: haha jaa, regn behövs ibland! :)trevlig kväll. Kram

Mita sa...

Ingen som vet vad blomman heter,och inte jag heller.Vad roligt med vinsten,och jag läste om hur glad lille Cesare blev att ha matte hemma igen,
Kram vännen!

Anonym sa...

haha jag håller med ama :) kul att du vann
kram

Nillas Trädgård sa...

De är ganska så små, eller hur? Jag TROR att den heter "Ekorrbär". Fanns massor i skogarna kring Jönköping, där jag växte upp.
Ha en bra eftermiddag

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...