19 juni 2011

Halva sommaren har snart gått!

En underbar sommar har vi redan haft egentligen, för sommarväder har vi haft både i april och maj.  
Tyvärr så sammanfaller inte det underbara sommarvädret med semestervädret och då är det en väderkatastrof och den tidiga sommaren är glömd...  
Jag önskar i alla fall att det kan få bli ett hyfsat bra väder under midsommar, så som vi fick i fjol. Fast utsikterna för detta ser väldigt dåliga ut... 
Jag är ju inte alls varken förvånad eller överraskad för min mars-statistik för 2011 ser ut ungefär som fjolårets, så det skulle förvåna mig mycket om det blev riktig sommarvärme igen, i alla fall inte i vår del av Sverige.
Jag tror att det i bästa fall kan bli ett par veckor till med hyfsat väder, men sen är sommaren slut och hösten gör sitt inträde...Kanske dax att fundera på akutresor söderut, de lär få en strykande åtgång denna sommar...


31 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Det är väl som det brukar. Skitväder i stort sett hela semestern.

Kram

Vicke sa...

Det blir fint väder då, för min semester börjar till midsommar, ha en fin dag nu

Nett sa...

Känns som höst nu, jag skall ha semester om 4 veckor, då lär det säkert vara nästan vinter ;) Kram

Anonym sa...

Ja du här regnar det, men igår sekn solen ett par timmar och vi hade 20 grader =) Ge mig mer sådnat tack...men vädret rår man inte över, bara tt gilla läget. Kram på dig
www.blog.mama.nu/browneyedgirl

Anonym sa...

Mors,,Ja jädrar vad det svängde om dom,lite hög volym kanske,,för jag hörde blues även sen när jag hade lagt mig,,men dom var bra..
Men Mona,inte är soomaren slut än på länge,,du ska se att på andra sidan midsommar så kommer det fina vädret tror(hoppas)jag.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Ja nog är det grått idag igen. Men Ingela kommer så då ljusnar det nog. Kram

Roffe sa...

Utan jobb får man stanna hemma.bli inga lång resor,för min del.längta att åka utomlands.bara drömma får jag göra.har man inte så mycke pengar,så älska jag att regna ibland.få man hålla sig hemma.har ändå inte råd åka nåmstans.kram

biggan sa...

ja det lär dom säkert få, strykande åtgång. regn en vecka till minst, håhåjaja.
vet inte tar ju ett tag att få svar, men ingen har ringt i alla fall, att det var nåt fel. så jag hoppas dom var ok. ha en fin söndag kramar biggan

Carina & Hans sa...

Det skulle inte förvåna mig om priserna kommer att gå upp en hel del nu när vädret är som det är.I Side vet man ju att man har värme och sol. Hoppas veckorna går snabbt till nästa resa.

Stattinskan sa...

Hoppsan då, här var det vädermungipor åt fel håll! :-) Jag ska prata med väderguden jag så ska du nog se att det ordnar sig ;-D

Yvonne :-) sa...

Ja jag är väl ganska gamaldags! Ha en bra söndag vännen! ♥kram!

biggan sa...

ja skönt om du inte får såna mer, och ja, skönt att dom inte har ringt, så det var ok, hoppas jag, nytt prov i nästa vecka igen, tar torsdag tror jag, kramar biggan

Camilla sa...

Ja..vi fick nog värmen lite för tidigt.
Men,men...jag njuter faktiskt av min semester i alla fall. Jag har så mycket annat jag ser fram emot.
men det är klart...lite värme skulle ju inte skada :)
Jag kunde inte kommentera inne hos dig igår :(
Men idag kan jag det :)
Kram på dig!

eva sa...

Här har regnet öst ner i flera dagar men nu tittar äntligen solen fram igen:)
kramiz

ansepanse sa...

nejdå, inga akutresor här inte :) jag har inget emot sådant här väder heller, mycket hellre så här än över 25 grader varmt
kramar

Carina Sjölund sa...

Nu vill vi ha riktig sommarvärme, som du säger.... nästan halva sommaren har gott!
Men den som väntar på något gott... :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

attis sa...

Så vackra bilder du visar. vi hade en underbar studentdag. så soligt så. Ha en skön söndag.
Kramen

Augusta sa...

Usch, det lät tråkigt, halva sommaren har gått. Jag får nästan ångerst. Nu regnar det här i Stockholm.

Jag har mest jobbat på eftermiddag och kväll men det är härligt att sitta ute på kvällen. Det får jag minnas.

Kram

Gilla sa...

Finfina sommarbilder.

Svar: Tack för att du röstade på bild i min blogg. Tyvärr så var det fel adresser på en del av bilderna. Jag har lagt till en också som inte kom med förut. Om du känner för det, så kan du gå in hos mej igen och klicka på de rätta adresserna.

Kram/Gilla

Yvonne Johansson sa...

Nej nej var inte så negativ. Tänk positivt. vädret kan svänga ordentligt. Tänk inte på höst och mörker än då blir man deppig. Det är först midsommar om en vecka och strax efter börjar den stora semestern, då kan det hetta till ordentligt, och då kanske folk börjar klaga på att det blivit alldeles för varmt. Augusti kan också bli en riktig het månad. Kram Yvonne.

Mita sa...

Nog hinner väl sommarvärmen komma tillbaks. Halva sommaren är ju kvar.Fast Midsommarvädret lär väl bli som det brukar.
Ja,ja..vi får ta det som det kommer,
Kram vännen!

syren sa...

Sommar värmen kommer igen var så säker om inte förr så vecka 30:) Fina bilder! kram

Petra sa...

Nog hoppas jag väl på att värmen kommer tillbaka, eller iaf solen! För min del behöver det inte vara jättevarmt bara det är soligt och fint och vi slipper dessa regnskurar!
Kram

Anonym sa...

jag har röstat på din bild
kram från kloppan som inte kan kommentera just nu på sedvanligt vis

GUnilla sa...

äh, nu är du lite negativ väl ? vi har två månader kvar av sommar, skolavslutningen har precis varit. Du ska se sommaren kommer tillbaka snart. Vill jag ha värme o bli brun så lägger jag mig i solariet bara :)

Ninz sa...

Då måste jag få muntra upp dig en skvätt :) Det är hela dryga två månader kvar på sommaren :D Kom igen tjejjen, det kommer mer värme!
Kramen

Anonym sa...

Vi får ta det onda med det goda - det finns liksom inget annat att göra. Kram på dig...

Angelina sa...

fina bilder!! :D

Roffe sa...

Jag blev uttagen till 3 dagars kursen som börja imorgon.så nu kommer jag blogga mindre.Måste tänka på jobbet första hand.Men jag kommer in mellanåt.Inte säkert att jag klara av det.Men hoppas på det.kram

vickan sa...

Nej du, det sista som sviker mig är hoppet. ha ha. Nu har jag semester i 4 veckor och...ja det ser visset ut men varje morgon vaknar jag och hoppas på att det ska vara time att ta fram solstolen. Men ned då, istället kommer det isbollar från himlen. Tyvärr blir det ingen akutresa utomlands i år men om nu hoppet sviker mig helt den här sommaren så är det iallafall en vinter resa planerad sen : )

Ruth i Virginia sa...

Fy sjutton vilken hemlangtan jag far! Trots att Dalarna ar "hemma" for mej, tycker jag att den klippiga Bohuslanskusten ar battre. Min bror hyrde stuga pa Ockero i flera ar - Harligt!
Tack for att du delar med dej!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...