8 juni 2011

Landat, packat upp, tvättat och hört dåliga nyheter.

Halv storm, hotande askmoln men vi kom iväg som planerat...  
Ca en timma försenade lyfte vi från Landvetter den 24 maj...sen hörde vi att Landvetter stängde och de som skulle resa efter oss blev körda med buss till Sturup...Tur att vi slapp det! 

Ett underbart välkomnande fick vi på Tropic hotell där vårt rum stod färdigt...

Sen fick jag tråkiga nyheter här idag, då jag fick veta att vännen Biggan ligger på sjukhus efter hjärtinfarkt! 


34 kommentarer:

syren sa...

Välkommen hem! Hoppas ni har haft trevligt och att är utvilade. Fruktansvärt det som hänt Biggan,fick veta det härom dagen. Saknade henne både på bloggen och fb och när jag fick veta fick man en chock. Tänk så skört livet är. kram

Siita sa...

Välkommen hem till er. Har inte hört varför Biggna inte skrivit. Har saknat henne både här o på facebook. Kram

Roffe sa...

Välkommen hem.Jag saknat biggan undrade vart hon tagit vägen.Nu ryser jag i kroppen.usch vad tråkig nyhet du skriver.Inte klokt att du är redan hemma.Du får hälsa biggan från mig.kram

Jeanette sa...

Välkommen hem kära Mor!! Skönt att det e sommar här nu så ni slipper frysa!! ;) Tråkigt om din vän Biggan :( Hoppas att hon blir bra snart!! Puss & Kram Nuttan

Anonym sa...

WOW, Vilken läcker tremastare!
:)

Anonym sa...

Hej och välkommen hem! Tråkigt med Biggan. Dom var ju här på söndagen och hon verkade hur pigg som helst. Jätte, jättetråkigt! Kram

Yvonne :-) sa...

Har inte hört något om Biggan Blev jätteledsen....Ja det var ett svårt beslut med Tora ,men ett rätt beslut..Välkommen hem förästen. ♥kram!

Petra sa...

Välkommen hem :)
Ojdå, vad tråkigt med Biggan, hoppas hon kryar på sej fort :)
Kram

ansepanse sa...

välkommen hem igen
nej, ligger Biggan på sjukhus? hoppas att allt går bra för henne
kramar

Mita sa...

Men nu blir jag ledsen för Biggans skull och hennes familj. Jag tyckte det blev långt uppehåll på bloggen,och nu förstår jag varför.
Välkommen hem vännen,och jag hoppas du haft det skönt och laddat batterierna.
Kram vännen,och hälsa Biggan så mycket,

Gilla sa...

Välkomna hem igen. Tråkigt att din vän blev sjuk och ligger på sjukhus. Hoppas att hon blir bra igen. Sånt är inte obotligt numera. Vi har ju en i familjen som har överlevt nu sen 1998. Men det blir ju livslång medicinering.

Kram/Gilla

Nillas Trädgård sa...

Välkommen hem igen... men oj vad trist att få höra om Biggan. Hoppas verkligen hon piggnar till snart!!!

Stattinskan sa...

Skönt att ni kom iväg men nog hade det väl varit trevligt att hälsa på här nere hos mig ;-D
Så ledsamt att höra att Biggan drabbats av en hjärtinfarkt. Det får mig att fundera på om mitt tjuvrökande kanske skulle få ett slut! Jag hoppas att det var en lättare variant och att hon snart får komma hem och samla krafter. Nä, fy så ledsamt!
Gomorron

Yvonne :-) sa...

Morn! Vet du hur det är med henne?? Jag är så orolig! Kram!

Petra sa...

Välkommen hem! Hoppas ni haft en trevlig resa. Hemskt att behöva komma hem till sånna nyheter.
Kramar

Camilla sa...

Vilken tur att ni kom iväg.
Tropic..där åt vi ofta då vi var i Side.
Det var där vi satt och åt då Anna Lind blev mördad.Vi såg det på tv:n där.
Välkommen hem!
Hoppas att Biggan kryar på sig snart.
Kram på dig!

Roffe sa...

Godmorgon.Ligger hon kvar eller kommit hem.stackars pojkarna och gubben.kram

Anonym sa...

usch vad tråkigt. hur är det med henne?
kram

Nett sa...

Välkommen hem igen, skall bli kul att få läsa om hur ni har haft det. Kram

Ninz sa...

Välkommen hem bruden, du har varit saknad :) Å vad jobbigt att få så tråkig nyhet vid ankomst.
Kramen :)

Gilla sa...

Godmorgon Mona!

Tack för kommentarerna. De kom fram alla tre, men en av dom på Resebloggen tog jag bort eftersom det blev två likadana.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Mysigt med så familjär stämning på hotell, mindre trevligt med vänninnan, hoppas hon kurerar sig !

ansepanse sa...

önskar dig en fin dag vännen
kramar

Yvonne Johansson sa...

Hejsan! Då gjorde jag inte riktigt så fel ändå, när jag testade att flå en aborre. I kokboken stod det bara att man skulle göra ett djup snitt på tvären bakom huvudet. Snitta upp på sidorna intill ryggfenan strax under huden bara mot det tvära snittet bakom huvudet. Sedan böja huvudet neråt och då skulle inälvorna följa med. Sedan var det bara att dra av skinnet. Det finns kanske olika sätt. Jag förstod mormor nu vilket jobb hon fick när vi hade fångat 63 aborrar på tre pers. Det blir en himla massa fjäll som sprätter omkring i köket. Obs! Hoppas att din vän Biggan repar sig snabbt. Nu när det är sommar vill man inte ligga på sjukhus.

Augusta sa...

Vilka fina bilder. Förstår att ni har haft en härlig semester i Turkiet :)

Men oj, vilka tråkiga nyheter om Biggan. Skall besöka hennes blogg genast.

Var Cesare glad då ni kom hem?

Kram

Anonym sa...

Jag har mejlat lite med Tomson och det ser väl förhoppningsfullt ut trots allt. Hoppas hon får operationen så fort som möjligt nu. Jag tänker på dom nästan hela tiden och håller alla mina tummar! Kramar till er däruppe i U-A

Carina Sjölund sa...

Hälsa din vän så gott! Hoppas hon piggar på sig snart!
Kramen♥

Anonym sa...

Men vilka tråkiga nyheter... Håller tummarna att allt går bra!

attis sa...

Hej vännen och välkommen hem. Vad tråkigt att höra vad som hänt Biggan. Hoppas att hon kryar på sig och kommer hem snart. Ha en skön kväll
kramen

Unknown sa...

Välkommen till Sverige!

eva sa...

Hoppas hon kryar på sig snart!
Vilket fint välkomnande ni fick på hotellet och ser fram emot att se alla foton.
kramiz

Mita sa...

Så hon ska få operation så fort som möjligt Biggan,hoppas hoppas det kommer gå bra för henne,
Sköt om dig vännen,
Kramen!

Ellis sa...

Välkommen hem, skönt att ni hade en bra resa men vilken chock att höra om Biggan! Vet du hur det är med henne?
Sköt om dig vännen!
Kramar, Elenor

Yvonne Johansson sa...

Vilka underbara bilder. Det ser härligt ut när ni fiskar, Jag hoppas och önskar Biggan en snabb återhämtning så ni får vara tillsammans igen och roa er.
MVH Yvonne.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...